﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Eslövs BK F13 -(2013-2014)</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/EslovsBK-F910-2013-2014/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">3e24fe5c-32bb-e9af-267f-568841396c38</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11921993_medium.jpg" type="image/jpeg" length="78149" /><title>Sommaruppehåll V. 27 t.om. V.30</title><description>Hej föräldrar och tjejer!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med tanke på det fina vädret, där bad och annat lockar mer än fotboll för tillfället så håller vi med träningen imorgon. &lt;br&gt;Det innebär att vi nu tar ledigt med fotbollen under &lt;br&gt;v. 27,28,29,30. Vi startar upp v. 31(tisdag 28/7). Det kan mycket väl vara så att några av er fortfarande är iväg eller så, men för er som är hemma kör vi igång då. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det har ju som sagt varit en svår vår med tuffa matcher i en serie som ni fick "ärva" , men jag vill med det sagt, all heder åt er, som har ställt upp hela vägen och gjort det så jäkla bra. Jag är otroligt stolt och imponerad över hur ni har hanterat dessa förutsättningar. Ni har växt inför varje match. Med det i åtanke så ser jag fram emot höstens seriespel. Vi kommer att spela nivån under och det kommer innebära att ni kan gå in och delta på lika villkor. Men ta med er denna erfarenhet av mod, inställning och dess utmaning. Det lovar jag kommer att stärka er och utveckla er. Det handlar om att se positivt på det och gå framåt. &lt;br&gt;När vi startar upp v. 31 så kommer  iallafall jag att vara inspirerad av att komma igång och att vi tillsammans som grupp bara ser möjligheter tillsammans och att det speglar hur vi tar oss an höstens seriespel. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att så snart alla är tillgängliga för träning att ha en kick off , där vi grillar och umgås. I anslutning till det har jag tänkt att vi kör ett föräldramöte där jag går igenom höstens planering och där ni får möjlighet att bidra med förslag, synpunkter samt att hjälpa till att ge tjejerna så bra förutsättningar för att det skall bli en riktigt kul höst för dem.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack föräldrar för all hjälp under våren och ha en fortsatt bra sommar och så ses vi till träningen i samband med uppstart. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Rönne &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-24 19:37&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8121260/Sommaruppehall-V-27-tom-V30</link><pubDate>Wed, 24 Jun 2026 17:37:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">674f15af-b8ff-f7f5-4480-f080731f24dc</guid><title>Från Rönne </title><description>Hej alla!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag hoppades ända in i det sista, men ibland går det inte som man hoppades. &lt;br&gt;Vi är 1 bil kort till matchen imorgon. De två vi har som kan köra har endast plats till 9. Alltså saknas det plats till 3 till. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Med det som facit är det inte aktuellt att genomföra matchen.  Jag kommer att meddela Nike nu direkt att det blir wo från oss. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tråkigt, men det är vad det är. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Alltså ingen match imorgon. Sprid det gärna vidare. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Träning som vanligt på tisdag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Rönne &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 14:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8114899/Fran-Ronne-</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 12:43:35 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ede9428c-585a-85ba-55f3-32cc92ec9e01</guid><title>Från Rönne </title><description>Hej! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Så här ligger det till gällande borta matchen mot Nike. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag har mejlat och lagt in ett meddelande om att vi har möjlighet att spela matchen, förutsatt att ni inte har ändrat era planer här och nu. &lt;br&gt;Dock så handlar det om att få ihop det med bilar/ platser. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Dessa tjejer är alltså aktuella till imorgon:&lt;br&gt;Emilia &lt;br&gt;Anesa &lt;br&gt;Melissa &lt;br&gt;Alexiz &lt;br&gt;Milanoo &lt;br&gt;Shinniy &lt;br&gt;Sara &lt;br&gt;Melina &lt;br&gt;Aline &lt;br&gt;Milja &lt;br&gt;Lorina &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kan vi genomföra den? I såfall är det &lt;br&gt;11 st. + Mig. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Gå in och svara helst så snart ni kan i kommentarsfältet. &lt;br&gt;Samling är isåfall 09:15 på husarängen imorgon. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 08:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8114724/Fran-Ronne-</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 06:54:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cde4269e-e4de-26a0-142c-f756abd9c844</guid><title>Från Rönne </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som det ser ut nu så har jag inget annat val än att kontakta motståndare och förklara att vi har tunt med spelare och att vi inte får ihop det med bilar till bortamatchen. Tråkigt! &lt;br&gt;För oss innebär det att vi får lämna wo och i slutändan en straffavgift på 500 kr. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag har för avsikt att lägga ut info gällande stopp och start kring sommar uppehåll, samt planering för hösten inom kort. &lt;br&gt;&lt;br&gt;// Rönne &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 06:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8114686/Fran-Ronne-</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 04:58:29 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">40311e51-5ade-0a91-1607-48602a3938f1</guid><title>Från Rönne </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag har förlängt deadline till 10 ikväll för att svara i kallelsen om ni kan spela på lördag, bortamatch mot Nike. Se kallelsen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Just nu 9 st. Spelare. Vi behöver åtminstone vara närmare 12. &lt;br&gt;Detsamma gäller möjligheten att köra och om ni har platser. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tanken är att vi samlas och kör från husarängen  senast 09:15 &lt;br&gt;Jag ser gärna att ni hör av er senast ikväll. .&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Rönne. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 19:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8114489/Fran-Ronne-</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 17:13:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e195d474-8752-8a17-5568-be9065aa7573</guid><title>Från Rönne </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminnelse!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Glöm inte att gå in och svara i kallelsen gällande bortamatchen mot Nike på lördag. &lt;br&gt;Deadline är ikväll 19:00 . &lt;br&gt;Utifrån de som svarat hittills så är det 9st. Några till ville ju va bra. Samt några till som ställer upp och kör. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses ikväll till träningen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fortsatt bra dag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;// Rönne&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 12:20&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8114294/Fran-Ronne-</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 10:20:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e9620a3f-ca38-75d3-8fe5-6e8e47ed2bc4</guid><title>Från Rönne </title><description>Vi ställer in träningen ikväll. Allt för många som inte kan. &lt;br&gt;Hjälp gärna till att sprida det, tjejer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses på torsdag istället, nere på husarängen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fortsatt bra kväll.&lt;br&gt;&lt;br&gt;// Rönne&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 16:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8113212/Fran-Ronne-</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 14:27:55 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d2a88855-6f0a-f305-9628-1ca8baca910b</guid><title>Från Rönne </title><description>Hej tjejer! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det ser inte direkt lovande ut när det gäller att svara på kallelsen om man tänker träna. Som det ser ut nu så känns det inte som att det är aktuellt med träning ikväll. Redan några som har fallit bort.  För att det huvudtaget skall bli en vettig träning så bör vi bli 10 el. fler. &lt;br&gt;Jag håller mig till 16:45 , är vi inte fler än det så ställer vi in träningen. &lt;br&gt;Så gå in och svara i kallelsen ni som ännu inte gjort det. &lt;br&gt;// Rönne&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 16:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8113185/Fran-Ronne-</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 14:08:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">95ba452b-2d2e-f8cd-f61b-c23c1b9461e2</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11903151_medium.jpg" type="image/jpeg" length="78149" /><title>Från Rönne </title><description>Hej! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Så här ser laget ut till söndag hemma mot Dösjebro . &lt;br&gt;Emilia &lt;br&gt;Anesa &lt;br&gt;Melissa &lt;br&gt;Diona &lt;br&gt;Alexiz &lt;br&gt;Milanoo &lt;br&gt;Melina &lt;br&gt;Aline &lt;br&gt;Lorina &lt;br&gt;Rinat &lt;br&gt;Shinniy &lt;br&gt;Alaa&lt;br&gt;Arezo &lt;br&gt;Sara &lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling: 13:15 vid klubbstugan. Husarängen.&lt;br&gt;Matchstart:14:00&lt;br&gt;&lt;br&gt;Är det så att man inte kan/ får förhinder så meddela mig här eller via sms. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Föräldrar, jag vet att det blev en unik situation förra matchen med att jag fick hoppa in och dömma. Det kommer inte att upprepas. Så till denna matchen och framöver,  så får ni föräldrar heja och peppa på tjejerna på motsvarande sida. Detta för att såväl jag som tjejerna får ha fokus på matchen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fortsatt bra kväll och så ses vi till matchen på söndag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;// Rönne&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-04 20:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8110511/Fran-Ronne-</link><pubDate>Thu, 04 Jun 2026 18:52:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fe9b83e8-271c-b5ed-334e-4dbf6a833ceb</guid><title>Från Rönne </title><description>Hej alla &lt;br&gt;&lt;br&gt;Gällande träningen denna vecka så är det flyttat till Berga IP naturgräs. Samma tid som vanligt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Anledningen är att man skall gå över våra gräsplaner på husarängen, och det innebär att vi inte får beträda dem. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hjälp gärna till att sprida denna information, tack. &lt;br&gt;&lt;br&gt;// Rönne&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-01 14:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8108397/Fran-Ronne-</link><pubDate>Mon, 01 Jun 2026 12:21:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ec23ccdc-34ed-daab-2d27-2a9aa4c6d794</guid><title>Från Rönne </title><description>Hej !&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag vill rikta ett stort TACK till er föräldrar och övriga som var på plats idag i samband med matchen. Det blev som sagt ett annorlunda upplägg pga att jag fick hoppa in som domare och fick i princip lämna över match coachingen till er. Det är såklart inte optimalt men ni fixade det, och det är jag tacksam för.  Vad gäller tjejerna så är jag helt klart stolt och imponerad över hur de genomför matchen och man ser att mer och mer av vad vi har tränat och pratat om gällande spelets förutsättningar som samarbete, rörelse och att skapa möjligheter för varandra börjar sätta sig.  Det här var det bästa vi sett av tjejerna sen vi började. Man får inte glömma att de fick "ärva" denna serie, sett till hur truppen såg ut för ett par månader sen. Höstens planering utgår ifrån att vi går ner en nivå i seriespelet så att det anpassas till lagets förutsättningar. Det kommer ge tjejerna mer rättvisa och där de möter lag på samma villkor. &lt;br&gt;Men med allt de ta med sig här från våren kommer att helt klart vara till fördel för dem. Att vi har tålamod och strävar mot att utveckla vårt spel kommer garanterat att synas när vi går in höst.&lt;br&gt;,&lt;br&gt;TACK igen för er hjälp idag och så hoppas jag vi ses i samband med träningen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fortsatt bra söndag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;// Rönne&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 16:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8107750/Fran-Ronne-</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 14:34:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f7bda658-ad35-48f1-e587-acfcbd384246</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11896339_medium.jpg" type="image/jpeg" length="78149" /><title>Från ledarna </title><description>Hej tjejer!&lt;br&gt;&lt;br&gt; Här är laget inför söndagens hemmamatch mot &lt;br&gt;IF Lödde. &lt;br&gt;Som ni nu vet så var det Robins sista träning ikväll, men än är inte kvällen över för han, utan han har även del i laguttagningen inför helgen. &lt;br&gt;De som inte blir uttagen nu kommer att vara aktuella för nästa helgens hemmatch. Förutsatt att man kan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Emilia &lt;br&gt;Melissa &lt;br&gt;Anesa &lt;br&gt;Milanoo &lt;br&gt;Josefine &lt;br&gt;Alexiz&lt;br&gt;Sara &lt;br&gt;Melina &lt;br&gt;Aline &lt;br&gt;Rinat &lt;br&gt;Lorina &lt;br&gt;Shaza&lt;br&gt;Shinniy &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är viktigt att ni hör av er om ni inte har möjlighet att delta så meddela det så snart ni kan, så jag har möjlighet att kalla någon ersättare. &lt;br&gt;Det kan ni göra i kommentarsfältet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det ville vara till stor hjälp till mig om någon förälder kan hjälpa till i samband med matchen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling: 11: 15&lt;br&gt;Plats: Husarängen &lt;br&gt;Matchstart: 12:00 &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas nu att alla kan och att vi ses på söndag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;//Rönne &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-28 21:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8106561/Fran-ledarna-</link><pubDate>Thu, 28 May 2026 19:09:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e0501ce9-5eeb-82cb-d92f-1e548e8c4ffc</guid><title>Information till föräldrar.</title><description>Då har det kokats ner till att jag gör min sista träning med tjejerna ikväll. Vi har tre matcher kvar som även de sker utan mig. 
Anledning är att min dotter bytt lag och detta var bara en tidsfråga innan jag skulle lämna. Men med lite ändrade arbetstider och privata saker på helger från Juni och framåt så krockar det med träningar &amp; matcher.

Ni har riktigt härliga töser med mycket energi och drivkraft. Detta är nu en grupp som startar sin resa mot ett bredare fotbollsliv. Denna grupp är i startgroparna till att kunna växa fram till något riktigt bra.

Rönne är såklart kvar men jag hoppas att föräldrar stöttar upp vid träning och framförallt vid bortamatcher.

Ha en fin sommar och tack för mig :sunny:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-28 16:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8106362/Information-till-foraldrar</link><pubDate>Thu, 28 May 2026 14:17:07 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">95b6093c-2a06-c6c9-3d1d-87ca77b803f4</guid><title>Från ledarna </title><description>Hej alla!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Efter att ha sett över möjligheten till att spela den uppskjutna matchen på tisdag mot Sjöbo så visade det sig svårt pga av olika anledningar att genomföra den. Det är alltid svårt att få ihop det en vardagskväll och så var fallet här. Vi har därför valt att lämna wo till Sjöbo. &lt;br&gt;Det innebär att vi kör träning som det var tänkt istället. &lt;br&gt;Så vi hoppas vi ser er på tisdag och ser fram emot 2 hemmamatcher de närmaste helgerna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det som ligger närmast är att vi skall vara bollflickor till A-lagets match på onsdag 27/5 19:00 ( se kallelsen). Vi behöver vara 8 st. För att det skall bli perfekt, så gå in och anmäl er om detta. &lt;br&gt;Samling är 18:15 &lt;br&gt;Slut ca 20:45. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Både Robin och jag (Rönne) kommer att vara på plats och ta emot er. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fortsatt fin helg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;// Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-23 16:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8103393/Fran-ledarna-</link><pubDate>Sat, 23 May 2026 14:14:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5f39d4ef-6832-768c-d93f-1a64f5c1b8fc</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11888615_medium.jpg" type="image/jpeg" length="72892" /><title>Från Rönne </title><description>&lt;br&gt;Imorgon kör vi med de vita matchtröjorna ( bortaställ) Istället för de randiga.  Dock det vanliga nertill. &lt;br&gt;// Rönne&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-22 10:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8102729/Fran-Ronne-</link><pubDate>Fri, 22 May 2026 08:19:02 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5ee32b8f-b165-a82f-109f-53f23b5b79be</guid><title>Från ledarna </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här laget inför lördagens bortamatch mot Åkarp.:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Melissa &lt;br&gt;Alexiz &lt;br&gt;Aline &lt;br&gt;Anesa &lt;br&gt;Melina &lt;br&gt;Milja &lt;br&gt;Sara &lt;br&gt;Shinniy &lt;br&gt;Milanoo &lt;br&gt;Alaa&lt;br&gt;Shaza &lt;br&gt;Tilja &lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling: Husarängens IP &lt;br&gt;Tid: 08:45&lt;br&gt;Matchstart: 10:00&lt;br&gt;Kom i tid så vi kan köra direkt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;// Ledarna &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-21 19:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8102417/Fran-ledarna-</link><pubDate>Thu, 21 May 2026 17:53:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">29d67a9f-7f96-b611-749b-6703637c30f9</guid><title>Från ledarna </title><description>Hej alla! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ser inte bra ut gällande anmälan till träningen ikväll!! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Åter igen så är det ett hjälpmedel för oss ledare för att kunna förbereda kvällens träning. Som det ser ut nu så känns det inte motiverande att genomföra en träning sett till antalet. Det är tråkigt för dem som sköter det och vill träna. &lt;br&gt;Ser det likadant ut fram till 16:30 så får vi ta ställning till om vi ställer in träningen.  Har ni inte möjlighet att svara via kallelsen så hör av er till Rönne via sms om man kommer eller inte. &lt;br&gt;Hjälp till att få det att fungera så blir det så mycket bättre. &lt;br&gt;&lt;br&gt;// Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-21 15:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8102237/Fran-ledarna-</link><pubDate>Thu, 21 May 2026 13:47:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6e56274b-3504-f0a0-8800-9e9538809faa</guid><title>Från ledarna </title><description>Hej föräldrar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill bara påminna er om att gå in och svara angående bortamatchen i Åkarp lör 23/5 10:00 &lt;br&gt;&lt;br&gt;Just nu är vi 8 st.  Så tänk på att anmäla er i kallelsen om ni skall spela. Vi behöver vara fler för att överhuvudtaget kunna spela matchen.&lt;br&gt;Vi ser gärna att någon till har möjlighet att köra.  Just nu är där inte bilar så det räcker. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Svara gärna här i kommentarsfältet om ni kan köra, har plats i bilen samt om man behöver skjuts. Några har redan meddelat att de kör samt har plats. &lt;br&gt;Samling sker på husarängen 08:45 , därefter kör vi.&lt;br&gt;&lt;br&gt;----&lt;br&gt;Vi har en uppskjuten match borta mot Sjöbo och den är tänkt spelas tisdag 26/5 preliminärt 18:45&lt;br&gt;Det innebär att vi behöver köra härifrån senast 17:15. &lt;br&gt;Vi lägger ut kallelse för matchen senast imorgon. Här ville det vara bra om ni kan meddela oss om ni kan köra, så fort som möjligt. Sjöbo vill ha ett svar från oss redan ikväll. Svara även här om ni kan köra. Vi ser ju helst att vi kan spela den, istället för att behöva lämna wo. Onödig kostnad för laget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni frågor kring denna informationen så hör av er till Rönne. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;/// Ledarna &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt; &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-21 12:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8102132/Fran-ledarna-</link><pubDate>Thu, 21 May 2026 10:45:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1982c182-8ab8-1aeb-7ba8-50d6e6b2e23e</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11877355_medium.jpg" type="image/jpeg" length="83999" /><title>Från ledarna </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Info gällande aktiviteter som skall ske:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagfotografering ons 20/5 kl. 17:30&lt;br&gt;Plats: Husarängen &lt;br&gt;Samling: 16:45 för ombyte till matchkläder. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lapp för målsmans underskrift lämnas ut i samband med kvällens träning samt nästa tisdag. Lappen tages med i samband med fotograferingen. &lt;br&gt;Obs! Så även om man inte tänkt träna så behöver man hämta lappen. Det går också att göra på plats i samband med fotograferingen om man inte har annan möjlighet. &lt;br&gt;---&lt;br&gt;Bollflickor till A-lagets hemmamatch ons 27/5  kl. 19:00&lt;br&gt;Samling: 18:15 ( gärna ombytt)&lt;br&gt;Slut ca 20:45&lt;br&gt;Antal: 8 st. Det läggs ut som kallelse. Svara om man kan delta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;----&lt;br&gt;Bemanning vårmarknad lör 30/5 &lt;br&gt;Samlingsplats: lottstånd 4&lt;br&gt;Bemanning pass:&lt;br&gt;Pass 1: 09:45-12&lt;br&gt;Pass 2: 12-14&lt;br&gt;Pass 3: 14-16&lt;br&gt;Pass 4: 16-18&lt;br&gt;Obs! Minst 1 vuxen vid varje pass. &lt;br&gt;* Svara här i kommentarsfältet vilket pass och tid och tel.nr. &lt;br&gt;Gärna så snart som möjligt. Senast 22/5 behöver vi veta det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Övrigt: vi tränar ikväll, men ställer in torsdagens träning pga storhelg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fortsatt bra dag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;// Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 11:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8096258/Fran-ledarna-</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 09:29:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">44891e5d-c343-9a82-4066-912473e751ff</guid><title>Från ledarna </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Så ser lagen ut inför helgens matcher:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fredag(imorgon) hemma mot GIF Nike 18:15&lt;br&gt;Samling: 17:30 &lt;br&gt;Plats: Berga IP, konstgräsplan &lt;br&gt;&lt;br&gt;Emilia &lt;br&gt;Melissa &lt;br&gt;Milanoo &lt;br&gt;Alexiz &lt;br&gt;Aline &lt;br&gt;Anesa &lt;br&gt;Arezo&lt;br&gt;Shaza &lt;br&gt;Josefine &lt;br&gt;Lorina &lt;br&gt;Melina &lt;br&gt;Shinniy&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag hemmamatch mot Sjöbo IF 14:00&lt;br&gt;Samling: 13:15&lt;br&gt;Plats :Husarängens IP, naturgräs &lt;br&gt;&lt;br&gt;Emilia &lt;br&gt;Shaza &lt;br&gt;Alexiz &lt;br&gt;Aline &lt;br&gt;Josefine &lt;br&gt;Lorina &lt;br&gt;Melina &lt;br&gt;Melissa &lt;br&gt; Rinat &lt;br&gt;Anna &lt;br&gt;Shinniy &lt;br&gt;Anesa &lt;br&gt;Arezo &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ladda och va redo för båda matcherna denna helgen, tjejer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;// Ledarna &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-07 20:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/EslovsBK-F910-2013-2014/News/8093104/Fran-ledarna-</link><pubDate>Thu, 07 May 2026 18:01:37 GMT</pubDate></item></channel></rss>