Info inför föreningsläger
Föräldrarhjälp! Ansvarar för utdelning av matlådor samt ser till så Arenan hålls snyggt. Förening bistår med hjälp med administration och att maten finns på plats. Lunch Söndag P2013 Vårt lag behöver 2-3 personer hjälper till med utlämning av lunch mellan 10.45-12.45 på söndagen! Skriv gärna en kommentar om ni kan hjälpa till. Preliminärt schema. Lördag 23 Augusti Lördagens träning etc sköts av lagets egna ledare. 15:00 - amling utanför S.t Eskilskolan byggnad A (lite oklart fortfarande kring lämning av övernattnings grejer) 16:00 - 17:15 Enkelt löptest, löpskolning, knäkontroll & axelkontroll - Munktell Friidrottsarena 17:30 - 18:15 Middag - Volvo CE Arena 18:30 - 19:30/45 Handboll & Teori - Volvo CE Arena C-hall & Dusch i Volvo C-hall omkl 20:00 - 22:00 Förhoppningsvis kunna se A-lagets bortamatch gemensamt på projektor. 22:00 - Sova - St:Eskils skola Nån typ av transport till/från boendet under helgen kommer ske. Hoppas vi tillsammans kan ev hjälpas åt. Exakta tider kring boendet kommer senare i veckan. Söndag 24 Augusti Faddrar ansvarar för söndagen där man följer sitt respektive lag under hela dagen. Träningarna planeras tematiskt, där första passet är fokuserat på försvarsspel och försvarsteknik. Andra passet är fokuserat på anfall och anfallsteknik. De aktiviteter som faddrarna ansvarar för ska fokusera helt på teambuilding och samarbete. 07:30 senast utcheckning på skola Söndag morgon ska hämtning av väskor mm göras senast 7.30, då ska vi även ha städat ut lokalerna tillsammans. Promenad eller skjuts till arenan efter det, ni gör själva upp inom laget hur ni gör. 7.40 låses skolan av ansvarig. OBS! Alla möbler ställs tillbaka som det stod när vi kom Faddrar P2013 Richard Hanisch, Sara Falck, Milorad Bakic, Alice Mauritzon, Jacob Larsson 08:00 - 09:00 Frukost - Volvo CE Arena 09.00 - 11.00 Aktivitet med faddrar - “Teambuilding” 11.00 - 12.15 Träning - Volvo CE Arena C-hall 12.15 - 13.15 Lunch - Volvo CE Arena 13.15 - 14.15 Aktivitet med faddrar / Ledig tid 14.15-15.15 Träning - Volvo CE Arena C-hall 15.15 - 16.00 Söndagen avslutas gemensamt i A-hallen där vi väntas vara klara omkring 16.00. Måltider: Middagen och lunchen serveras och förtärs i Arenan. Bord och stolar ställs ut. Ryms inte alla så finns möjlighet att äta på läktaren. (Återkommer när menyn är helt färdig.) Föräldrarutbildning På lördagen arrangerar vi en föräldrar-utbildning med start kl 16.00 i Folkhögskolans lokaler, (i anslutning till Munktellområdet. Slut ca 17.30 Ledarutbildning På söndagen har vi en ledarträff, i samma lokaler som föräldrarutbildningen mellan 9.00- 12.00. Där kommer Rickard Lindberg från RF Sisu samt Eric Lundquist hålla utbildning kring HERO & Röd-Vit Strategi. Träffen är uppdelad i två delar, där Rickard Lindbergs del hålls mellan 9-10.15. Därefter en kort paus, innan vi kör praktisk info mellan 10.30-12.00 kring säsongen. Packlista OBS: Spelarna kommer ev själva att behöva bära sin packning vissa sträckor, t.ex. till förläggningen så se till att det är packat så att spelarna själva kan bära sin packning. En väska med saker till sovsalen Necessär Tandborste och tandkräm Schampo Tvål Kam eller borste Handduk Jacka Uteskor Underkläder Strumpor Öronproppar Pyjamas / sovkläder Luftmadrass, gärna med inbyggd pump (ej bredare än 1 m) alt Liggunderlag Sovsäck/täcke 2 st Lakan, OBS! Ta med ett extra lakan för att lägga under luftmadrassen. För att förhindra punktering och gnissel. Kudde En ryggsäck Träningströja Lördag Extra träningströja (söndag) Shorts Strumpor Overall Löparskor Handbollsskor Ev badtofflor Vattenflaska märkt med namn Extra strumpor Annat att ha med: Mobil Mobilladdare Grenuttag Tips: Skriv namn på ALLA dina saker. Lättare att hitta och svårare att bli av med. Kolla att luftmadrassen är hel! Man ska kunna bära all sin packning själv! Saker av värde är det bäst att lämna hemma. I all röra vill man inte tappa bort något värdefullt!
P-2013
20 aug
2kommentarer
Försäljning av kakor, via Kakservice
Hej allesammans! Säsongen 2025/2026 är äntligen igång. Därför drar vi nu igång försäljning av kakor, via Kakservice, vilken Ida kommer att ansvara för. Försäljningen kommer att pågå under ca 3-4 veckor - till mitten av september. Information om sista dag, beställningar, upphämtning och betalning kommer längre fram. Viktigt är att ALLA säljer så mycket det går för att vi ska kunna subventionera cuper m.m. och för att killarna ska få utvecklas som lag. Lagkassan är en förutsättning för allt roligt utanför seriespelet, så lägg lite krut på att hjälpa oss samla in pengar, skicka ut killarna med länken/katalogerna! Vill man ta del av subventioner är det därför viktigt att engagera sig i försäljningen. Säljer man ingenting kommer kommer varje spelare att få lägga en Swish om 360 kr till lagkassan. Nedan har ni länken till Kakservice som ni kan dela till vänner, bekanta, kollegor, familj och i sociala medier. Där gör köparna enkelt sina beställningar och det registreras under GUIF p13. Kataloger delas ut på kommande träningar. https://www.kakservice.se/minasidor/DEJYMI Vid frågor så kontaktar ni mig Ida på 070-3173093. Tack för allas hjälp och engagemang! Med vänliga hälsningar/ Ida och föräldragruppen
P-2013
15 aug
0kommentarer
Säsongsstart 25-26
Säsongsstart 11 Augusti Äntligen är det dags att dra igång en helt ny säsong med handboll! Vi kommer redan från start att erbjuda tre träningstillfällen per vecka. Syftet är att ge alla en chans att delta på det sätt som passar deras vardag. Många barn är aktiva i flera idrotter, till exempel fotboll, och vi har full förståelse för att man vill prioritera andra aktiviteter när de har “primetime”. Här är träningstiderna för säsongen 25/26: Måndagar, 17.45 - 19.30 (Löpning utomhus 17.45-18.15, handboll 18.15-19.30) - Ekängshallen Onsdagar, 18.00 - 19.30 (Knä/axelkontroll i korridor 18.00-18.15, handboll 18.15-19.30) - Skiftinge Idrottshall Fredagar, 17.00 - 18.15 - Skiftinge Idrottshall Vid ev ändringar skickas det ut info via SMS-gruppen samt ändrar kallelserna. Lidingö Cup 6-7 September Vi har anmält 1 lag och kommer att tillämpa ungefär samma rotationssystem som under Minileken i våras. Ca 15 killar anmälda just nu. Träningsmatcher Ett par träningsmatcher under september kommer sannolikt att försöka ordnas; Ev någon innan Lidingö Cup, ev på träningstid mot “lokalt/förenings internt” motstånd. Samt ev något innan serierna startar i början på Oktober. Seriespel De första sammandragen innan höstlovet spelas helgerna vecka 40 (Eskilstuna), vecka 41 (Linköping) & vecka 42 (Smedjebacken). Sedan har vi efterfrågat en flytt av sammandraget i Borlänge, hoppas det blir till/i vecka 39 eller 43. Beroende på vilka dagar dessa olika sammandrag läggs på kan det tillkomma träningsmatcher. Föreningsläger 23-24 Augusti enligt nedan information från föreningen: Schema – Lördag 24/8 Varje lag kommer att få möjlighet till 1–2 handbollspass samt möjlighete till annan aktivitet under lördagen. Övernattning på St Eskil. Föräldrautbildning – Lördag kl. 16.00–18.00 I samband med lägerstart erbjuder vi en föräldrautbildning lördagen den 24 augusti kl. 16.00–18.00. Plats meddelas inom kort. Ledarutbildning – Söndag kl. 09.00–12.00 På söndagen hålls en ledarutbildning/träff mellan kl. 09.00–12.00. Plats återkommer vi med. Schema – Söndag 25/8, Faddarverksamheten går igång och varje lag kommer få faddrar från Senior och Juniorlagen. Två träningar per lag En gemensam avslutande aktivitet för alla deltagare: Stationsfys för dem äldre samt minihandboll/aktivitet för dem yngre. Fördelning av uppgifter I samband med att schemat fastställs kommer vi även att fördela praktiska uppgifter mellan lagen, såsom: - Matservering - Boendeansvar - Andra gemensamma uppdrag under helgen Mer information om detta skickas ut tillsammans med det färdiga schemat.
P-2013
7 aug
0kommentarer
Visa fler nyheter