• Träningshelg 20-22/9

    Helgen 20-22 september planerar vi en träningshelg som en uppstart inför säsongen. Kallense inför denna helg ligger kvar sedan tidigare (utifrån den cup som vi funderade på att åka på men som ej blev av) de flesta killar kunde delta den helgen så vi hoppas allt fortfarande kan göra det, är det så att man inte kan delta denna helg kontaktar men Richard direkt och meddelar det, senast söndag 8/9 så vi kan planera helgen. Planen för helgen är: Fredag: Handbollsträning i Skiftinge kl. 17.00 - 18.15 och under träningen har vi även föräldrainformation i ett omklädningsrum, bra om alla spelare har minst en förälder som deltar. Lördag: Kl. 9.00 - 10.30 Handbollsträning i Ellfolk (Torshälla) Kl. 10.30 - 11.15 Mellanmål och förhoppningvis besök av en Svensk- Fransk - och Dansk mästare i handboll som kommer och pratar med killarna. Kl. 11.15 - 13.00 Handbollsträning i Ellfolk Söndag: Kl. 9-16 Ellfolk - Träningsmatcher mot Tyresö Handboll som kommer komma med två lag där tanken är att vi också har två lag så alla spelare får spela två matcher vardera under dagen. Exakta tider för matcherna kommer framöver, men första matchen startar kl.10.00. Vi kommer även lösa lunch till killarna som intas i Ellfolk under dagen när det passar i spelschemat. Meddela ev. allergier till Richard senast 8/9. Mer information kommer framöver, men innan dess träningar vi inom onsdagar och fredagar nu under några veckor. Ses på onsdag 4/9 kl. 17.30 i nya Kronskogshallen vid Rekarnegymnasiet. // Ledarna P-2012 1 sep 0kommentarer
  • Matchfunktionärer - utbildning

    Hej! Snart drar handbollssäsongen i gång och även matcherna (från och med oktober) och likt tidigare år behöver vi föräldrar hjälpa till med olika uppgifter i samband med hemmamatcher (sekretariat, matchvärd, kiosk etc.). Nytt för i år är att de som ska sitta i sekretariatet behöver gå en funktionsutbildning, gäller från U12 (som våra killar är nu, vilket innebär att de börjar spela seriespel där mål räknas och matcherna följs i en tabell) och uppåt behöver den som sköter matchprotokollet vara utbildad matchfunktionär . Det kommer sedan även vara en till som sitter i sekretariatet som sköter matchklockan och här är det vårt lags ansvar att det alltid sitter en funktionär som är utbildad och som har hand om matchprotokollet. Föreningen vill att varje lag har minst 6 utbildade funktionärer inför säsongen för att klara behovet och kunna hjälpas åt. Utbildningen gäller i två år. Kostnaden för utbildningen står föreningen för. Utbildningarna kommer vara i Munktellarenan vid 2 tillfällen, se nedan, där kursdeltagarna som går utbildningen gärna har med sig en bärbar dator som kan användas under utbildningen (datorer finns sedan i hallarna i samband med matcher så det är bara under utbildningstillfället för att själv kunna navigera i matchprotokollet). Aktuella utbildningstillfällen: Torsdag 2024-09-12 17:30 - 20:30 - Munktellarenan Torsdag 2024-09-19 17:30 - 20:30 - Munktellarenan Har vi några frivilliga föräldrar som kan tänkas sig att gå utbildningen och hjälpa till med detta under säsongen ? Är det någon förälder som redan har utbildningen sedan förra året och som kan tänka sig att hjälpa P2012 med får man gärna säga till. Är ni intresserade och har möjlighet att gå utbildningen och hjälpa till skriver ni en kommentar till detta inlägg så kommer ni som anmäler er få mer information av Ida Liljeblad avseende nästa steg i anmälan. SENAST TORSDAG 5/9 behöver vi återkoppling och gärna fått ihop 6 funktionärer så vi kan göra anmälan till de kurstillfällen som är under september för att hinna göra anmälningarna innan tillfällena är fullbokade. Tack på förhand! P-2012 27 aug 21kommentarer
  • Pasta försäljning - "Pasta Point"

    Hej! Nu är det dags att dra i gång försäljningen av pasta som vi informerat om tidigare och fylla på lagkassan ytterligare inför säsongen och kommande cuper. Vi kommer sälja pasta (finns även pesto och oliver som kan säljas)via ”Pasta Point” och katalogerna kommer delas ut på träningen på onsdag 21/8, är det så att man inte kommer på träningen nu på onsdag eller nästa vecka tar man kontakt med någon i föräldragruppen så löser vi så ni får katalogen och kan komma i gång. Vi kommer börja försäljningen nu direkt och hålla på fram till träningen den 18/9 då katalogerna lämnas in till någon i föräldragruppen i samband med träningen. Därefter kommer beställningen göras och vi återkommer med datum för utlämningstillfälle och vart det sker. Tanken är att varje spelare hämtar den pasta man sålt och delar sedan ut pastan till de man sålt till och samlar in betalningen för det och swischar totalsumman för sin försäljning till lagkassan därefter. Vi återkommer med mer information kring datum, utlämning, betalning etc. när vi vet mer kring leveransen. Varje pastaförpackning består av 3-pack pasta som säljs för 75 kr / 3-pack där lagets förtjänst är 31 kr / 3-pack. Varje spelare säljer efter egen förmåga, målet är att varje spelare säljer minst 10 packet vardera men GÄRNA många fler så vi får in ett bra tillskott till lagkassan. Vill ni veta mer redan nu innan ni får katalogen kan ni läsa mer här: Pasta Point Har ni frågor tar ni kontakt med någon av oss i föräldragruppen så hjälper vi till. P-2012 19 aug 6kommentarer
  • Städning av ICA-Maxi:s kundparkering

    Hej! Som vi nämnt tidigare har laget tagit på sig att städa ICA: maxi´s kundparkering varannan söndag (jämna veckor) för att få in pengar till lagkassan. Uppgiften är att städa parkeringen, tömma soppåsar samt ställa i ordning och städa ut kundvagnarna, se vidare instruktioner under Dokument – Eskilstuna Guif P2012 – Städning ICA Maxi, varannan söndag mellan kl. 8 – ca. 9.30 Laget har haft uppgiften från och med vecka 26, fram till nu har föräldragruppen tagit de söndagar som varit och är närmast och från och med vecka 36 kommer arbetsuppgiften fördelas ut på alla spelare i laget. Arbetsschemat fördelat på alla spelare ligger under Dokument – Eskilstuna Guif P2012 – Arbetsschema ICA Maxi. Varje arbetspass som är det 2 spelare som har uppgiften tillsammans och då är tanken att spelare och 1–2 föräldrar är med och städare, ju fler som är med desto fortare går det. Vi som städat nu under de veckor som varit har några gånger varit där redan kl. 7 och börjat och då blivit klara tidigare, fördelen med att vara där tidigare än kl. 8 är att det är mindre bilar på parkeringen och lättare att städa och flytta kundvagnar. Städningen brukar inte ta mer än 1,5 timme per tillfälle, den tid man har att förhålla sig till är att den nyckel som man behöver till städförrådet kan först hämtas kl.8.00 i ”Spel & Tobak” inne på ICA maxi, se mer information under Dokument – Eskilstuna Guif P2012 - Instruktion Städning ICA Maxi. Denna arbetsuppgift har laget så länge vi känner att vi vill och utför den enligt instruktioner från ICA Maxi, det ger ett bra och regelbundet tillskott till lagkassan (650 kr/tillfälle) och därför är det VIKTIGT att vi utför denna arbetsuppgift bra och gör det vi behöver göra de gånger vi är där. Är det så att man inte kan det tillfälle som man fått tilldelat sig är det EGET ANSVAR att byta med någon annan förälder. Får man förhinder nära inpå gäller samma sak, eget ansvar att lösa så några andra kommer och hjälper till att städa. Alla byten meddelas till någon i föräldragruppen. En kallelse kommer skickas ut där ni klickar i "Deltar" när ni tagit del av informationen samt arbetsschemat så vi vet att alla sett informationen och schemat. För att underlätta för alla att komma ihåg att det är städning är det bra om de som har städning samtidigt aktuell söndag tar kontakt med varandra och stämmer av så att respektive spelare kommer på sitt arbetspass och bestämmer vilken tid man vill vara där, numren till varandra hittar ni under – Dokument – Eskilstuna Guif P2012 - Telefonnummer till föräldrar Är det några frågor eller funderingar är det bara ni tar kontakt med någon av oss i föräldragruppen (Malin – Ebbes mamma, Ida R – Leos mamma, Carro – Eltons mamma, Madde – Emilios mamma och Ida L – Alfreds Liljeblads mamma), våra telefonnummer finns under – Dokument – ICA Maxi – Telefonnummer till föräldrar I och med att laget vill åka på cuper framöver och även kunna göra andra roliga saker ihop som ett lag har föräldragruppen även bestämt att vi kommer dra i gång en försäljning av ”Pasta” inom kort för att dryga ut kassan ännu mer inför kommande säsong, mer information kommer framöver kring den försäljningen men då vet ni att det är på g och inte fyller på pasta förrådet hemma innan denna försäljning drar i gång. Hör av er om det är några funderingar. // Föräldragruppen P-2012 15 aug 0kommentarer
  • Handbollsinformation inför säsongen 24/25

    Hej! Snart är det dags att köra i gång handbollssäsongen 2024/2025 med träningar inomhus och matcher. Innan dess kommer vi köra några onsdagsträningar ute i Solvik där vi kommer träna handboll på gräs och köra fysträning och avsluta med bad för de som vill. Träningen slutar 19.30 och är klara vid 20.00 för de som väljer att bada. Onsdag 14/8 kl.18-19.30 samling vid Solviks gräsplan Onsdag 21/8 kl.18-19.30 samling vid Solviks gräsplan Onsdag 28/8 kl.18-19.30 samling vid Solviks gräsplan Vi har nu fått våra träningstider för säsongen och det blir en ändring mot vad vi fick från början, våra träningstider kommer vara enligt nedan, där vi i och med bytet från torsdag till onsdag får möjlighet att träna i den nya hallen "Kronskogen" som ligger vid Rekarnegymnasiet. Tisdag 17.00 - 18.15 Ekängshallen Onsdag 17.30 - 19.00 Kronskogshallen Fredag 17.00 - 18.15 Skiftingehus Inomhusträningarna kommer börja i september där vi under september kommer träna 2 gånger i veckan (onsdagar och fredagar) då det är många spelare som också spelar fotboll och från och med oktober (tisdag, onsdag och fredag) kommer vi gå upp och träna 3 gånger i veckan. Första inomhusträningen blir onsdag den 4/9 kl. 17.30 – 19.00 i Kronskogen. Seriespelet med matcher kommer köra i gång från och med oktober månad. Cuper: Tanken var som ni vet att åka på Håtunaleken i Stockholm i september, vi ledare har bestämt att vi inte kommer åka på den cupen då det bara är tre lag anmälda i vår åldersklass och vi vill gärna spela mot andra lag och inte mot oss själva om vi anmäler två lag som vi betalar anmälningsavgifter för. Vi siktar i stället på att ha en egen träningshelg den helgen i stället där vi kommer har träningar under fredag – söndag samt några träningsmatcher, så boka in datumet i kalendern ändå. Mer information kommer framöver. I och med att det inte blir någon cup i september har vi i stället kollat på Skadevicup i Skövde 1–3/11 (vecka 44) där cupen spelas fredag till söndag, vilket innebär att vi kommer åka ner torsdag eftermiddag och bo kvar på hårdförläggning torsdag till söndag. I och med att det blir en ”större” cup med övernattning och fler dagar kommer varje spelare betala delar av gästkorten själva (deltagarkort 1495 kr / person då ingår övernattning och alla måltider från och med torsdag till söndag lunch) och lagkassan står för anmälningsavgiften samt delar av gästkort, hur mycket det blir beror på hur många lag vi anmäler. Vi kommer skicka ut en kallelse till denna cup nu direkt då vi behöver anmäla och betala anmälningsavgiften i början av september, svara gärna på kallelsen så snart som möjligt så vi ser om vi får ihop 1 eller 2 lag till denna helg. Vi hoppas vi kan få ihop 2 lag till denna cup och åka till Skövde och möta månganya och bra lag som kommer från södra Sverige. Vi ledare har även kollat på cuper inför våren/sommaren 2025 där vi kommer fortsätta kolla på om någon/några av följande cuper kan vara aktuella för vårt lag att åka på där vi kommer kolla vidare på detta nu under hösten när säsongen drar i gång. - Tumba spelen 4–6 januari 2025 - Libo Cup – Lindesberg första helgen i mars 2025 - Järnvägencup - Hallsberg(utomhus) helgen vecka 21 2025 - Dronninglund cup – Dronninglund i Danmark (utomhus) 6–11 juli 2025 Vi kommer också ha ett föräldramöte under september månad där vi kommer pratat mer om säsongen och laget. Information gick tidigare (se inlägg 16/5) ut om att vårt lag från och med vecka 26 har ansvar för städning på parkeringen på ICA Maxi varannan söndag morgon , denna arbetsuppgift kommer fördelas ut på alla föräldrar (inkl. spelare) framöver och mer information kommer framöver kring detta och schema till det från föräldragruppen. För att vi ledare fortsatt ska kunna planera träningar/matcher/cuper/aktiviteter så bra som möjligt utifrån antalet anmälda ser vi gärna att ni fortsätter vara duktiga på att svara på kallelserna så snart som möjligt, det underlättar vår planering, tack! // Ledarna P-2012 6 aug 5kommentarer
  • Os-handboll, träning och häng onsdag 31/7

    Hej! På onsdag den 31 juli kl 16.00 spelar Sveriges herrar mot Slovenien i OS och vi ledare tänkte därför att det är ett bra tillfälle att träffas och titta på handboll och även träna tillsammans. Tanken är att vi träffas kl 15.45 hemma hos Niklas Johansson i Solvik (Rävstigen 10) och tittar sedan på matchen tillsammans och efter det kör vi ett träningspass där vi kommer träna både fys och prova på att spela handboll på gräs (medtag utomhusskor för träning, träningskläder och vattenflaska), träningen kommer vara nere på gräsplanen vid KFUM Solvik (5 minuter från Niklas). Därefter kan de som vill bada och sedan äter vi något tillsammans, klara kring 20.00. Meddela ev allergier till Richard antingen via en kommentar till detta inlägg eller via sms på 0736-543612 senast måndag. Svara gärna på kallelsen så snart som möjligt, senast måndag 29 juli så vi vet hur många som kan vara med och kan planera träning och mat därefter. Vi ledare kommer träffas i början av nästa vecka och börja planera handbolls säsongen ,mer information kring träningstider etc. kommer däreftet. Ses på onsdag! // Ledarna P-2012 26 jul 3kommentarer
  • Visa fler nyheter