Skolinnebandy 2025
Vi skickar givetvis ut inbjudan via skolorna, men det går redan nu bra att anmäla sitt lag/klass till årets största event för barn och ungdomar i Kumla kommun. Eventet sker i samarbete med ICA Maxi Kumla, och Ekeby IF arrangerar Skolinnebandy för trettonde året i rad! 📅 Den 25–26 oktober spelas Skolinnebandyn för elever i årskurs 1–3 och 4–6. • Lördag 25/10: årskurs 1–3 • Söndag 26/10: årskurs 4–6 Vi spelar 4 mot 4 på liten plan och med mixade lag – både tjejer och killar spelar samtidigt. Matcherna spelas på tre planer parallellt i Kumlahallen. Varje lag måste ha minst en vuxen med som ledare, förälder eller lärare. 👉 Anmäl senast 3 oktober! Endast rena klasslag får delta. ? Vanliga frågor Kostnad Alla lag betalar 60 kr/barn. Betalning sker till Plusgiro 794328-5 eller Swish 123 694 61 31. Märk betalningen med lag/klass (viktigt!). Betalning sker lagvis och ska kunna visas upp på plats. Tröjor Alla deltagare ska ha hämtat ut sina tröjor senast torsdag 23 oktober. Storlekar: 116, 128, 140, 152, 164, S, M, L, XL osv. Resultat Alla resultat publiceras på cuponline.se – sök efter Skolinnebandy 2025. Prisutdelning • Årskurs 1–3: lördag ca kl. 17.00 • Årskurs 4–6: söndag ca kl. 17.00 Alla priser delas ut på plats. Arrangemang På plats finns cafeteria, sjukvårdsvärdar, entrévärdar, planvärdar, sekretariat och tävlingsansvariga. Detta är ett barnarrangemang – det viktiga är inte att vinna! Priser Det delas ut priser till vinnande lag i varje åldersgrupp samt ett Fair Play-pris. Fair Play-priset är ett biobesök för hela klassen (25 elever + lärare) på Kumla Folkets hus i december. Priset röstas fram av deltagande lag och domare. Alla lag i årskurs 1–3 får pokal och t-shirt. Alla deltagare i årskurs 4–6 får en egen t-shirt. Ansvarig vuxen Det måste alltid finnas minst en ansvarig förälder/lärare med under hela arrangemanget. Matchstart Matcher startar på utsatt tid, oavsett om båda lagen är på plats. Spelplatser Kumlahallen, Viahallen (stora hallen), Vissberga (gamla badet), Byrsta (glashallen vid entrén). Övrigt • Lag måste vara mixade (både tjejer och killar). • Förvaring finns på plats, men på eget ansvar. • Ingen försäkring ingår via Ekeby IF, kontrollera skolans försäkring. • Cafeterian erbjuder smörgåsar, hamburgare, sallad, korv, frukt, godis m.m. Betalning kontant eller via Swish. • Spelschema skickas ut efter att anmälningstiden gått ut. Mejla skolinnebandy@ekebyif.se eller koordinator@ekebyif.se om du vill få det till fler adresser. // Magnus C, Klubbchef Ekeby IF
F-16 - FK8
22 sep
0kommentarer
Blandad information
Hej på er! Nedan följer lite blandad information. Seriespel och poolspel: Tjejerna födda 15/16 kommer att spela seriespel. Merparten av matcherna och datum är nu fastställda. Första matchen (som det ser ut just nu) kommer att bli den 11 oktober. Mer information kring matcherna kommer jag lägga ut när hela spelschemat är klart. Kallelse kommer då att skickas till spelarna. Tjejerna födda 17 kommer att spela i en poolspelsserie. Den är inte helt fastställd och jag inväntar mer information från förbundet. När vi vet mer så kommer ni att få kännedom. Vi är en stor trupp vilket medföra att tjejer födda 17 kan hjälpa till i seriespelet och tjejer födda 15/16 kommer kunna hjälpa till vid poolspel. Kläder: Vi kommer att få shorts och strumpor. För att på ett enkelt sätt samla in storlekar ber jag er att skicka ert barns storlek till mig: Exempelvis Stina storlek 152. Skicka den informationen till 0736814152. Mer information kommer Mvh/Albin
F-16 - FK8
18 sep
0kommentarer
Bemanning HT-25
Kallelser till nedanstående pass når er i veckan. Vi har valt att enbart skicka kallelse för höstens pass och avvakta med vårens. Detta på grund av att fler tjejer kanske tillkommer och då får deras vårdnadshavare stötta upp på vårens pass. Kan man inte kallad tid byter man inbördes i föräldragruppen. Alla datum för bemanning ligger publikt i kalendern för att underlätta eventuella byten. Detta är inget vi ledare ansvarar för. Vi har här ett gemensamt ansvar att tiderna vi fått till oss bemannas. Det är olika pass vi fått till oss med antal personer som bemannar beroende på cafeteriatider eller event. Byt hur ni vill inbördes men se till att tiden ni fått blir bemannad. Info om bemanningen liksom att ”köpa sig fri” hittar ni under dokument på Ekeby IFs huvudsida på laget,se. Bemanningen sker för att slippa sälja lotter mm i föreningens regi. De inslag av försäljning som vi har utöver i laget går rakt in i F16/17’s lagkassa. 13/9 Örebrocupen handboll Lördag 9-12 (1 förälder) 24-26/10 Skolinnebandy 24/10 - 17-20 (2 ledare) 25/10 - 10.30-14.30 (4 föräldrar) 26/10 - 10.30-14.30 (4 föräldrar) 22/11 Poolspelsfesten Lördag 9-12 (2 föräldrar) 11/4 Företagsinnebandy 10.30-14.30 (4 föräldrar) 15-21/12 Cafeteria Kumlahallen M: 17.30-20.30 (1 förälder) T: 17.30-20.30 (1 förälder) O: 17.30-20.30 (1 förälder) To: 17.30-20.30 (1 förälder) F: 17.30-20.30 (1 förälder) L: 9-13 (2 föräldrar) L: 13-17 (2 föräldrar) S: 9-13 (2 föräldrar) S: 13-17 (2 föräldrar) 20-26/4 Cafeteria Kumlahallen M: 17.30-20.30 (1 förälder) T: 17.30-20.30 (1 förälder) O: 17.30-20.30 (1 förälder) To: 17.30-20.30 (1 förälder) F: 17.30-20.30 (1 förälder) L: 9-13 (2 föräldrar) L: 13-17 (2 föräldrar) S: 9-13 (2 föräldrar) S: 13-17 (2 föräldrar) Mvh/Ledarna
F-16 - FK8
2 sep
10kommentarer
Visa fler nyheter