Info samt packlista USM 18-19 oktober
Hej. Helgen den 18-19 oktober åker vi till Vadstena för steg 1 i USM Vi kommer att ha följande spelschema; Lördag kl. 16.30 EHF – Årsta Söndag kl. 09.00 Vadstena – EHF Kl. 13.00 Skuru - EHF Vi kommer att bo i en lokal som heter Fritidscenter i Vadstena vilken vi hyr genom Vadstena kommun. Fritidscenter ligger alldeles intill hallen där vi kommer att spela våra matcher. Hyran för boende är 4700:-, vilket vi kommer att slå ut på alla som följer med, och detta kommer sedan att swishas till Gunnar som står som fakturaansvarig för hyran. Totalsumma för boende samt frukosten (se nedan) blir cirka 340:- per person. Vi återkommer med betalningsinfo i ett separat utskick. Jonas, Gunnar och Gabriella kommer att följa med som ledare. Tid för samling meddelas lite längre fram under nästa vecka. På lördagen kommer tjejerna behöva ta med sig lunchmatsäck att äta på vägen ner. Lördagskvällen kommer vi att äta ute, liksom på söndag lunch, vilket innebär att tjejerna behöver ha med sig matpengar för de måltiderna. Frukost tänkte vi lösa på plats, och lägger till det som en liten summa till pengarna för hyran, vi tänker att vi köper bröd, pålägg och yoghurt och äter frukost tillsammans där vi bor. Packlista * Luftmadrass. Ta med en filt/lakan att ha under madrassen för att undvika gnissel * Lakan, täcke + kudde * Promenadvänliga skor till och från maten samt till arenan * Handduk * Hygienartiklar * Tränings- och matchkläder * Ombyten * Vattenflaska * Tofflor * Laddare och ev. hörlurar till mobilerna Vi ser fram emot en helg med mycket bra handboll, och hoppas många av er föräldrar vill och kan åka med och stötta tjejerna från läktaren! Hälsningar Ledarna
F-2011/12
8 okt
0kommentarer
Försäljning Rabatthäften
Hej, information gällande försäljning av rabatthäften. Jag tar med häftena till träningen denna vecka. Då vi fått ändrade tider blir detta sannolikt på torsdag. Om ni inte kan vara med då, hör av er till mig på gunnarjonsson@live.se eller på whatsapp så löser vi en tid för hämtning. Klubbrabattenhäften består av fysiska kuponger att nyttja i Enköping med omnejd, men även digitala kuponger som går att nyttja i hela landet. Detta är enda försäljningen för föreningen under hösten. Alla spelare ska sälja 6 häften var och all förtjänst går till föreningen. Säljer man mer än 6 häften så delar vi på vinsten med föreningen. Alltså går halva vinsten på alla häften utöver de 6 st till lagkassan. Försäljningen pågår till 30/9 (då vi är lite sena har vi möjlighet att köra någon ytterligare vecka) Häftena säljs med hjälp av en QR kod som finns på varje häfte. I år är det viktigt att era köpare fyller i rätt lag + skriver i spelarens namn. Om detta inte fylls i så kommer det inte räknas in för vårt lag/spelare Jag tänker att då vi kommit igång sent så kommer vi förmodligen bara kunna sälja de sex häftena som är minimum, och att vi som grupp gemensamt får jobba ihop pengar till lagkassan under hösten genom egna aktiviteter. Förslag på eventuella sponsorer/sätt att jobba ihop pengar/försäljningar tas tacksamt emot /Gunnar
F-2011/12
8 sep
0kommentarer
Vi bygger en struktur
Nu har jobbet kommit igång runt laget. Vi har kommit igång sent och i samband med träningsstart, men hoppas att vi ska kunna få till en bra struktur för arbetet vid sidan av planen. I dagsläget har vi lagledare (Gunnar), kassörer/ansvariga för lagkassan (Gunnar och Emma G), samt försäljningsansvarig (Gunnar) Tränare är i dagsläget Elinor Lif och Kent Söderlund (bistår en period under hösten) Som assisterande tränare när tid finns har vi även Jonas Tegner samt Gabriella Ståhl. Ett gäng föräldrar har gått FU-2 och kommer med de som gått tidigare bli sekretariatsgrupp vid våra hemmamatcher. Ta chansen att häng på andra som är vana att sitta, så kan ni kunna ställa frågor och se hur det går till. Det går även att sitta med egen dator på någon match och lägga in matchhändelser i övningsmiljön i Profixio. Utöver det kommer det även behövas matchvärdar på våra hemmamatcher, samt eventuellt kioskpass som vi blir tilldelade senare i höst. Jag vill välkomna alla till säsongen, och påminner återigen om att det jobb vi gör runt om laget är en förutsättning för att tjejerna ska kunna spela!
F-2011/12
4 sep
0kommentarer
Visa fler nyheter