﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Dingtuna GIF F 15/16</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/DgifF15_16/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/DgifF15_16</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">23faf9b6-bda1-5a3f-6317-2799caccdb3f</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11921488_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="152235" /><title>Tips: </title><description>Här kommer ett tips för fotbollssugna tjejer. Fotbollsverkstan anordnar olika camps för tjejer i olika föreningar, nu ett för födda 2015. 2016,2017 den 7 augusti. Först till kvarn då det är begränsat antal platser. &lt;br&gt;Anmälan mailas till info@fotbollsverkstan.se.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-24 09:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8121042/Tips-</link><pubDate>Wed, 24 Jun 2026 07:13:29 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6cd5d71f-71b4-c9b8-232d-1625440eeb61</guid><title>Sommarinformation </title><description>Hej alla glada, &lt;br&gt;Till att börja med vill vi ledare tacka alla tjejerna för ett lyckat läger, de har varit på så bra humör och allt har fungerat jättebra. I och med att lägret är avslutat tar vi sommaruppehåll från fotbollen. Nu får tjejerna spontan-spela och kolla VM ett tag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Några datum som är bra att ha koll på framöver: &lt;/b&gt;&lt;br&gt;Höstsäsongen. Vi drar igång igen i början på augusti (vecka 32 tisdag 4 augusti, om det är tillräckligt många hemma, annars v. 33).  &lt;br&gt;22 augusti Fotbollens dag (två lag anmälda). &lt;br&gt;29 augusti Dingtunadagen (en seriematch och förhoppningsvis även en träningsmatch). &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Glad sommar och semester allihop! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh  &lt;br&gt;Ellen Erik Emma Anna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 21:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8120884/Sommarinformation-</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 19:12:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">bec272a9-f36f-f6f6-e778-2630ae50f32e</guid><title>Påminnelse betalning/friköp armband</title><description>Kom ihåg att swisha för betalning av armbanden eller friköp. &lt;br&gt;Swisha till 0730780392. &lt;br&gt;Meddela ifall det gäller friköp eller sålda armband. Samt vilken spelare det gäller. &lt;br&gt;Har man glömt bort vad man valt så går det att leta upp nyheten för försäljning av armband. Och kolla av kommentarerna. Swisha gärna så fort som möjligt.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 10:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8120050/Paminnelse-betalning-frikop-armband</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 08:17:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">95bcf7f5-e640-7567-6972-f953ce7469f6</guid><title>Träningsläger information </title><description>Här kommer information inför träningslägret. Anledning till att vi genomför lägret är för att bygga lagsammanhållning, få spela fotboll och extra träning och för att öva på att sova borta med laget (för eventuella framtida cuper). &lt;br&gt;&lt;b&gt;Övrig info: &lt;/b&gt;&lt;br&gt;-	Mobiler lämnas hemma eller samlas in av oss ledare &lt;br&gt;-	Sovgrejer/packning lämnas i bygdegården, liten vanlig ryggsäck medtages för att ha grejer med sig under dagarna. &lt;br&gt;-	Vi ledare kommer att vara med och styra upp sovplatser. &lt;br&gt;-	Ledare som är med: Ellen, Emma, Erik, Anna (bitvis) &lt;br&gt;-	Vuxna som sover kvar: Ellen, Emma, Erik, ev. någon extra förälder &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Packlista: &lt;/b&gt;&lt;br&gt;Luftmadrass/liggunderlag&lt;br&gt;Kudde, täcke/sovsäck, sängkläder &lt;br&gt;Duschgrejer (handduk, schampo osv) &lt;br&gt;Ryggsäck (för t.ex. duschgrejer/fotbollsskor under dagarna) &lt;br&gt;Träningskläder &lt;br&gt;Badkläder&lt;br&gt;Myskläder och kläder efter väder &lt;br&gt;Solkräm, ev. keps &lt;br&gt;Eget mellis (t.ex. frukt/bar) &lt;br&gt;Eget snacks och läsk till kvällen &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Upplägg/schema: &lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;DAG 1&lt;/b&gt;&lt;br&gt;9.00 Samling bygdegården (lämna av packning) (Kom ombytta för träning. Ha med varsin ryggsäck med duschgrejer och ombyte). &lt;br&gt;Vi promenerar tillsammans till Tingsliden.&lt;br&gt;10.00-12.00 Fotbollsträning Tingsliden&lt;br&gt;12.00-13.00 Lunch (vi ordnar pastasallad och saft) &lt;br&gt;13.00.14.00 Annan aktivitet (lekar/samarbetsövningar mm)&lt;br&gt;14.00-16.00 Fotbollsträning (inkl. dusch) &lt;br&gt;Promenerar tillbaka till bygdegården &lt;br&gt;16.00-18.00 Matlagning (tacos) &lt;br&gt;18.00 -19.00 Middag &lt;br&gt;19.00-21.00 Gemensamma kvällsaktiviteter  &lt;br&gt;21.00 God natt (de som inte vill sova kvar blir hämtade) &lt;br&gt;&lt;b&gt;DAG 2&lt;/b&gt;&lt;br&gt;8.00 -9.00 Frukost (vi ordnar bröd + pålägg, yoghurt och juice) &lt;br&gt;9.00-10.00 Packa ihop och städa &lt;br&gt;Vi går gemensamt till Tingsliden&lt;br&gt;10.00-12.00 Fotbollsträning &lt;br&gt;12.00-13.00 Lunch (vi ordnar kokt korv med bröd och saft) &lt;br&gt;13.00-16.00 Bad hos Ellen (inkl. promenad till och från Tingsliden)  &lt;br&gt;16.00 Mellis på tingsliden &lt;br&gt;16.30 Matchförberedelser &lt;br&gt;17.30 Match: Surahammars F16 &lt;br&gt;18.30 (ca) Avslut (hämtning av barn och packning på Tingsliden) &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-18 17:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8119078/Traningslager-information-</link><pubDate>Thu, 18 Jun 2026 15:41:29 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b2996a98-051a-9e0a-a560-b241e1603eda</guid><title>Ang. matchen i helgen och träningen tisdag </title><description>Nu har vi skickat ut kallelse till de tjejer som spelar matchen i helgen. Det var många som ville spela och då   har vi valt att prioritera de som är födda -16 pga att vi möter ett F16/17-lag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill också förtydliga att vi valt att ställa in träningen på tisdag (9/6), både pga skolavslutning och att vi ledare har förhinder den kvällen. &lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-04 21:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8110541/Ang-matchen-i-helgen-och-traningen-tisdag-</link><pubDate>Thu, 04 Jun 2026 19:19:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9afc745d-3924-2072-d927-067a711b667b</guid><title>Mini-träningsläger 22-23 juni</title><description>Hej på er! 
Vi tänker ha ett litet träningsläger med övernattning innan sommaruppehållet och semestrarna tar fart på riktigt. 
Kortfattat tänker vi köra måndag-tisdag 22-23 juni, alltså direkt efter midsommarhelgen. Vi fyller dagarna med fotboll, andra lagaktiviteter och övernattning i bygdegården. Vi hoppas kunna få till en träningsmatch på tisdagen. 
Mer detaljer kommer, men vi skulle gärna se att ni kommenterar nedan vilka tjejer som kommer vara med. 

Med vänlig hälsning, 
Ledarna 
Ellen Erik Emma Anna &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-30 19:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8107463/Mini-traningslager-22-23-juni</link><pubDate>Sat, 30 May 2026 17:43:55 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7be3ddd7-7fe2-18d3-b6e6-76d2eeb68273</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11904477_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="147130" /><title>Bollflickor åt VSK Dam</title><description>Vi har även i år fått förfrågan om att vara bollflickor åt VSK Dam. Förra året var en hit för de tjejer som var med! &lt;br&gt;Matchen är söndag 7 juni kl 14.00 på Hitachi Energy Arena. VSK vill att vi är på plats 13.15. Alla går in gratis den här matchen. &lt;br&gt;Skriva gärna en kommentar nedan vilka som är sugna på att vara med.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-26 21:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8105416/Bollflickor-at-VSK-Dam</link><pubDate>Tue, 26 May 2026 19:47:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">aa271b5e-f800-5a76-079b-325ad65258fe</guid><title>Kiosk - hemmamatcher lördag 23 maj</title><description>Hej,&lt;br&gt;Nu till helgen så är det ju två hemmamatcher. En &lt;b&gt;kl 11 ( mot Surahammar) och en kl 13 (mot Barkarö)&lt;/b&gt;.&lt;br&gt;Då tänker jag att vi för denna gång även kommer att sälja varmkov i kiosken förutom fika och dryck.&lt;br&gt;Jag köper in korv, bröd, senap och ketchup. samt om det måste fyllas på med dryck.&lt;br&gt;Tycker ni att vi ska köra på läsk eller Festis? Förra matchen gick det åt mer festis trots att jag köpt in burkar (pepsi och cola). kommentra gärna.&lt;br&gt;Sen så behöver vi några som bakar. Gärna någon/några som inte tidigare tillfällen gjort det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;antingen så bakar &lt;b&gt;&lt;i&gt;2 personer 2 st långpannor&lt;/i&gt;&lt;/b&gt; var (gärna så att det blir ca &lt;b&gt;20 bitar/långpanna&lt;/b&gt;)&lt;br&gt;Eller så bakar&lt;b&gt; 4 personer 1 st långpanna&lt;/b&gt; var (gärna så att det blir ca &lt;b&gt;20 bitar/långpanna&lt;/b&gt;). &lt;br&gt;Man får självklart baka andra kakor som inte är gjorda i långpanna. men att det då blir ca 20 st/person som bakar.&lt;br&gt;Då kan vi även nytja att frysa in det som blir kvar och använda till nästa hemmamatcher.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sen så behöver jag hjälp i kiosken under tiden.&lt;br&gt;Gärna 1 person/match.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Meddela gärna så fort som möjligt i kommentarsfältet ifall ni kan baka eller ställa upp på att stå i kiosken.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsning&lt;br&gt;&lt;b&gt;Mattias Jonsson&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;i&gt;Lagförälder&lt;/i&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-18 18:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8100385/Kiosk-hemmamatcher-lordag-23-maj</link><pubDate>Mon, 18 May 2026 16:36:07 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9d3aa291-38d4-d36a-510e-53ce02d82932</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11884393_medium.jpg" type="image/jpeg" length="99828" /><title>Försäljning - Armband "Tillsammans mot cancer"</title><description>I år har fotbollssektionen beslutat att föreningen ska sälja &lt;b&gt;armbanden - ”Tillsammans mot cancer”&lt;/b&gt;, istället för Restaurangchansen. Varje spelare ska sälja&lt;b&gt; 6 st armband à 100 kr/st.&lt;/b&gt; Man får självklart sälja fler. &lt;br&gt;För varje sålt armband tjänar &lt;b&gt;föreningen 50 kr och 50 kr går till Cancerfonden.&lt;/b&gt; Så totalt går &lt;b&gt;300 kr&lt;/b&gt; till föreningen. Skulle någon vilja köpa sig fri från försäljningen kostar det &lt;b&gt;300 kronor per spelare&lt;/b&gt;. &lt;br&gt;Föreningen räknar med att kunna påbörja försäljningen under &lt;b&gt;v. 21 eller v.22.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Försäljningen kommer att pågå fram till &lt;b&gt;v. 26.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Meddela i kommentarsfältet namnet på spelaren samt antal armband. Detta gäller även om ni väljer friköp. Så fort ni kan. Vi hoppas att så många som möjligt väljer att sälja armband då föreningen kommer att bidra till den livsviktiga forskningen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Exempel på meddelande:&lt;br&gt;Astrid J, 6st armband 600 kr.&lt;br&gt; Eller Astrid J, friköp 300 kr.&lt;br&gt;&lt;br&gt; När ni har sålt färdigt, &lt;b&gt;Swisha&lt;/b&gt; mig, Mattias Jonsson, &lt;b&gt;(0730780392)&lt;/b&gt; summan &lt;b&gt;&lt;i&gt;senast Onsdag 22 Juni&lt;/i&gt;&lt;/b&gt;, med namn på spelaren samt antal armband man sålt. Gäller även om man valt friköp.&lt;br&gt;&lt;b&gt;&lt;i&gt;(Samtliga lag ska ha redovisat sin försäljning senast fredag  24 juni).&lt;/i&gt;&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Exempel på meddelande i swish:&lt;br&gt;Astrid J, 6st armband 600 kr.&lt;br&gt; Eller Astrid J, friköp 300 kr.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Säljskylt (A4) finns att ladda ner på föreningens huvudsida under dokument-Fotboll.&lt;br&gt;Skriv ut och ha med som säljskylt när ni säljer armbandet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hur utdelningen av armbanden kommer att gå till har jag inte någon information om ännu men troligtvis kommer det att ske på någon träning. Jag skriver i det här inlägget ifall det kommer någon annan information.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsning&lt;br&gt;&lt;b&gt;Mattias Jonsson&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;i&gt;Lagförälder F15/16&lt;/i&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-18 18:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8100371/Forsaljning-Armband--Tillsammans-mot-cancer-</link><pubDate>Mon, 18 May 2026 16:11:19 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">45f4b3af-8afe-a661-79af-5fe4c4229544</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11883704_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="113023" /><title>Tips för fotbollssugna</title><description>Fotbollsverkstan har planerat för Camp för flickor födda 16/17 den 17 juni. Anmälan sker individuellt, och man deltar med spelare från andra föreningar. 
Populärt. Platserna kan fyllas snabbt. 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-18 06:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8099945/Tips-for-fotbollssugna</link><pubDate>Mon, 18 May 2026 04:54:19 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b862ccbc-5694-4ca7-3943-11ea34d907cb</guid><title>Inställd träning idag, torsdag 14/5</title><description>Hej alla! &lt;br&gt;Vi har beslutat att ställa in träningen ikväll pga väder/blöta planer och många bortresta. Vi laddar för matcher lördag och söndag istället! &lt;br&gt;Mvh Ledarna &lt;br&gt;F15/16&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-14 16:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8098103/Installd-traning-idag-torsdag-14-5</link><pubDate>Thu, 14 May 2026 14:10:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">421fe965-a3eb-a175-3adc-abb5a9fca62e</guid><title>Påminnelse gällande städ och kritning v20</title><description>Hej,&lt;br&gt;Här kommer en påminnelse om att vårt lag har städ och kritning denna vecka v20. &lt;br&gt;Det är tänkt att det skall ske när tjejerna har sina träningar. &lt;br&gt;Checklistorna finns i förrådet i A-lagshuset. &lt;br&gt;Vi hoppas att så många föräldrar som möjligt närvarar idag och hjälper till med städning och övriga sysslor. &lt;br&gt;Dom som anmält sig som kritansvariga behöver inte delta i städningen.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 09:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8096170/Paminnelse-gallande-stad-och-kritning-v20</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 07:19:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">abd710eb-c775-3153-51d9-49980f5bdbbb</guid><title>Matcher kommande helg (kristi himmelsfärd)</title><description>Hej! 
Vi har två matcher framför oss i helgen. Båda matcherna är i Köping, men tyvärr kunde inte dessa två lag lägga matcherna samtidigt (vi bad de om det). Så ena matchen är på lördagen (10.15) mot Forsbys F16-lag, och den andra matchen är på söndagen (kl15.30) mot Forsbys F14-lag. Söndagens match är som sagt mot ett lag med flickor födda 2014, vilket kan bli tufft för många av våra tjejer. Blir det en alltför ojämn nivå blir det varken kul eller en bra upplevelse, så vi kommer tänka till lite extra gällande den matchen. 

Eftersom vi dessutom vet att många kan vara bortresta/upptagna under en sån här långhelg önskar vi att ni kan svara snarast möjligt på intresseanmälan vilka som kan spela i helgen, så att vi kan planera för båda matcherna.  

Med vänlig hälsning, 
Ledarna &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 08:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8095252/Matcher-kommande-helg--kristi-himmelsfard-</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 06:36:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8352a675-e75d-d1c1-4a5f-1bc663108099</guid><title>Kiosk/fikaförsäljning 10/5 - hemmamatch</title><description>Hej!&lt;br&gt;Till helgens hemmamatch 10/5 behöver vi två nya personer som kan baka!&lt;br&gt;1 långpanna var kör vi igen. &lt;br&gt;Vill man baka två st/person så är det helt ok! Vi kan frysa in det som blir över. &lt;br&gt;Vi behöver även 1 som kan stå i ”kiosken”.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag ser till att det finns kaffe och dryck. Tänker denna gång köpa in pepsi max och en Loka (med smak)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kommentera vem som kan tänka sig baka eller stå i kiosken.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 22:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8090944/Kiosk-fikaforsaljning-10-5-hemmamatch</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 20:25:44 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d8124d0c-5369-993c-1cbf-58d8a212c2b0</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11863085_medium.jpg" type="image/jpeg" length="64248" /><title>Våra städveckor är V.20 och V.32</title><description>Hej!&lt;br&gt;Styrelsen och fotbollskommiten har kommit överens om att vi ska hjälpas åt med att sköta vissa saker på Tingsliden. Alla lagen ska göra detta och har blivit tilldelade 2 veckor var under hela fotbollssäsongen. &lt;br&gt;&lt;b&gt;F15/16 har v.20 och v.32.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;i&gt;(Dom som är kritansvariga har också v.20 och v.32. Dom får mer info på söndag 3/5 vilka tider det är tänkt att dom skall krita)&lt;/i&gt;&lt;br&gt;Tanken är att dessa uppdrag ska göras medan våra tjejer tränar, för att inte ta tid från våra liv utöver tjejernas träningstider.&lt;br&gt;Vi är ett lag med 21 anmälda spelar och 34 registrerade föräldrar. &lt;br&gt;Då är det viktigt att så många  föräldrar som möjligt medverkar på dessa totalt 4 träningskvällar (1 timme/tillfälle), så vi hinner med allt så bra som möjligt.&lt;br&gt;Vänligen boka in dessa tisdagar och torsdagar v20 och v32.&lt;br&gt; Schemat/checklistor ligger under laget.se och DGIF:s huvudsida. Under dokument - Fotboll. Den kommer att uppdateras. i den står det vad som ska göras. &lt;br&gt;Dessa listor kommer även att sitta uppe på Tingsliden som man bockar av vad som har gjorts.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hjälpa vi åt kommer det gå jättebra! ?&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-29 16:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8087322/Vara-stadveckor-ar-V20-och-V32</link><pubDate>Wed, 29 Apr 2026 14:52:38 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">79f745b9-eb13-f71f-283d-870a3bf688fd</guid><title>Kiosk/fikaförsäljning, match 2/5</title><description>Hej!&lt;br&gt;Till helgens premiärmatch 2/5 behövs tvà personer som kan baka!&lt;br&gt;1 långpanna var kör vi för denna match. &lt;br&gt;Även 1 som kan stå i ”kiosken”.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag ser till att det finns kaffe och dryck.&lt;br&gt;Vi kommer att spela på träningssidan närmast parkeringen så kiosken är vid planen. &lt;br&gt;Kommentera gärna vem som kan tänka sig baka eller stå i kiosken.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-27 11:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8085184/Kiosk-fikaforsaljning-match-2-5</link><pubDate>Mon, 27 Apr 2026 09:03:35 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9c93ba1e-d928-4b12-80cb-7946446c0b62</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11857771_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="46325" /><title>Nya träningströjor</title><description>Hej på er! &lt;br&gt;Tommy har haft kontakt med Stadium, som i sin tur har kontaktat Puma. De vill göra en reklamation av de gula träningströjorna, vilket betyder att tjejerna kommer få nya träningströjor (vi verkar också få behålla de vi har). Tröjorna kommer se ut enligt bilden (efter rekommendation från Stadium). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni behöver kommentera nedan vilken storlek ert barn behöver (&lt;b&gt;namn + storlek&lt;/b&gt;). &lt;br&gt;&lt;b&gt;Storlekar: &lt;br&gt;140&lt;br&gt;152&lt;br&gt;164 &lt;br&gt;XS (seniorstorlek) &lt;br&gt;S (seniorstorlek)&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Ett tips är att gå upp i storlek från förra årets tröjor, men vill man gärna prova först så går det att besöka team-shoppen på Stadium Erikslund.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 20:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8084023/Nya-traningstrojor</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 18:28:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6da9e873-fb37-85c9-757b-2d5958ce9d7f</guid><title>Ny tid och plats för träningen onsdag </title><description>Hej! 
Vi har möjlighet att få börja träna på gräset på Tingsliden redan nu. Så vi tänkte göra en ändring för träningen imorgon. 

Tingsliden kl. 18.30-19.30 imorgon onsdag. 

Vi vet att det är snål framförhållning men vi kunde inte låta bli när vi får möjlighet att komma ut på grönbete! :)

Mvh 
Ledarna 


&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-21 20:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8081177/Ny-tid-och-plats-for-traningen-onsdag-</link><pubDate>Tue, 21 Apr 2026 18:21:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3ef96d89-1e28-85a5-f338-3b68763424a6</guid><title>Info och tider för lördagens landskamp</title><description>Info till er tjejer som anmält sig för att följa med&lt;br&gt;Till Strawberry arena på lördag.&lt;br&gt;Vår plan är att vi åker gemensam 12.45 från "pizzerians parkering". &lt;br&gt;Vi kommer inte stanna och äta så se till att vara mätta och belåtna då!&lt;br&gt;Vi parkerar på lämpligt ställe och går till matcharenan. &lt;br&gt;Matchen startar 16 och är slut cirka 18. Efter det promenad till bilar och hemfärd med stopp för&lt;br&gt;Mat. &lt;br&gt;Vi tänker att vi använder lagkassan till det. &lt;br&gt;På arenan brukar man inte få med sig snacks/dryck eller liknande in.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid behov kan tjejerna låta oss ledare betala om de inte har tillgång till sådan funktion. Det löser vi helt enkelt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ser fram emot en härlig dag och upplevelse för tjejerna!&lt;br&gt;Heja Sverige!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni kan nå oss på:&lt;br&gt;Erik : 073-9095492&lt;br&gt;Ellen: 070-7358580&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-15 23:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8077046/Info-och-tider-for-lordagens-landskamp</link><pubDate>Wed, 15 Apr 2026 21:31:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">54feae97-d3e8-fde1-7f7f-fd4bee0a2ae8</guid><title>Uppdaterad planering och info reklamation</title><description>Hej! 
Vi har nu fått spelschemat och insett att vi behöver klämma in en tidig gräspremiär på Tingsliden tisdag 28/4 då våra första matcher är redan 3/5. Kallelser kommer att skickas, men se uppdaterad planering nedan: 

V16 Träning onsdag gympasalen 19-20
V17 Träning onsdag gympasalen 19-20
Träning lördag (25/4) Fotbollsverkstan 10.30-11.30
V 18 Träning tisdag (28/4) Tingsliden. Träning onsdag (29/4) Fotbollsverkstan 17-18. (Torsdag Valborg – våffelvagnen). Söndag match x2 (prel. tid: 10.00 och 11.30). 
V 19 Träning tisdag (5/5) 18.00-19.15 Tingsliden
Träning torsdag (7/5) 18.00-19.15 Tingsliden. 

Angående de gula träningströjorna:
Tommy har kontakt med Thomas på Stadium angående de gula träningströjorna vi köpte förra året. Har ni fått missfärgningar på dem så får ni ta bild och skicka till Tommy (070-623 65 66) som tar det vidare. Gärna så omgående som möjligt. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-12 20:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/DgifF15_16/News/8074529/Uppdaterad-planering-och-info-reklamation</link><pubDate>Sun, 12 Apr 2026 18:44:11 GMT</pubDate></item></channel></rss>