Borgeby Cup
I lördags var vi iväg med två lag, att F11 och ett F10 lag för att spela cup igen. Tyvärr ställde ett sent avhopp (kvällen innan) från Eskilsminnes F10 till det i vår övergripande planering då vi tvingades göra om den redan bestämda lagindelningen. Vi beslöt då att rulla runt på så många tjejer som möjligt i gruppspelet, och låta alla som hade möjlighet spela i alla matcher. Lördagen bjöd på ett underbart sensommar väder med både sol och riktigt varmt. Det var kul spela Borgeby Cup, en stor och välorganiserad turnering. F11 spelade tre relativt jämna matcher i sin grupp, och bjöd från och till upp till riktigt bra spel. Hade Filippa kunnat spela (som tyvärr inte fick pga getingstick), och vi hade haft samma lag varje match, så tror jag definitivt att vi kunnat ge alla tre motståndare än ännu tuffare match. F10 tog sig väldigt enkelt genom gruppspelet. Dess värre väntade Nike redan i kvartsfinalen, och det blev en riktigt jämn match som slutade 0-0. Matchen fick avgöras på straffar, och då klev Fanny in och blev hjälte genom att först rädda en straff och direkt efter slå sin egen straff i mål. Vi gick därefter vidare med 3-2. I semifinalen väntade Borgeby, och redan tidigt låg vi under med 1-0. Men efter deras mål så tyckte jag vi tog över helt, och kunde till slut vinna med 3-1. I finalen ställdes vi mot duktiga BK Astrio från Halmstad. De hade enkelt tagit sig igenom både gruppspel och slutspel. I denna match bjöd vi dem dock på riktigt bra mostånd och hade ledningen både med 1-0, och senare med 2-1. Efter 2-2 i paus så orkade vi tyvärr inte i andra halvlek, och Astrio vann klart rättvist med 4-2. Man kan dra många lärdomar av denna dag, men några viktiga är: - Det blev lite rörigt och för många matcher för flera tjejer, det kommer vi ändra på framöver - Dricka och äta är otroligt viktigt på Cup, detta kommer vi fokusera på till nästa cup - Man kan om man vill - härligt att se inställningen hos flera tjejer (bl.a. stort beröm till Mellanie som fick möjligheten kliva rakt in i rutinerade F02-laget och gjorde det riktigt bra!) - Vi kan spela riktigt fin fotboll, dvs inte bara vinna utan även spela fint - Härligt att se hur ni uppträder som ETT lag, stöttar varandra i både med- och motgång - härlig moral - Ni verkar hariktigt kul ihop Tack för denna dag tjejer! Ett stort grattis till ert fina resultat och årets nionde pokal! // Niclas
F-01/02
14 aug 2012
0kommentarer
VIKTIGT!!! Nya regler för laguttagning
Inför höstens seriespel har vi satt upp nya regler för anmälan. Det är viktigt att ni läser igenom och följer dessa regler. Vi kommer ha tre lag i seriespel: - F11, Nordväst B (medelsvår serie) - F10, Nordväst B (medelsvår serie) - F10, Sydväst A (svår serie) Tjejer i truppen födda 03 och 02 har möjlighet anmäla sitt intresse att spela samtliga matcher, i alla tre serierna. Tjejer födda 01 har endast möjlighet deltaga i F11 serien. Det betyder att 01-tjejer därmed har företräde till deltagande i F11 serien (dock är träningsnärvaro och fokus fortfarande lika viktigt för att bli uttagen). Processen ser ut på följande vis: - Senast måndagar går det ut ett mail till samtliga. I detta mail framgår vilka matcher som är planerade och vilka man således har möjlighet anmäla sig till. Man kan då anmäla sitt intresse för upp till tre matcher per helg (F11-tjejer dock endast en) - Senast tisdag måste vi ha svar på detta mail. I detta svar ska det tydligt framgå samtliga matcher ni är intresserade av och har möjlighet deltaga i - Senast torsdag lunch skickar vi ut laguttagning för samtliga helgens matcher OBS! Kontrollera så att ni har fungerande mailadresser så att ni får dessa utskick. Svara i tid, senast tisdag (sena eller uteblivna svar kommer hamna "sist i kön"). Inga påminnelser kommer skickas ut. // Tränarna
F-01/02
9 aug 2012
0kommentarer
Laguttagning Borgeby Cup
Vänligen notera följande inför lördagens Cup spel den 11/8. Tyvärr har vi fått några sena återbud, men har nu ändå beslutat ställa upp med två lag och försöka genomföra detta på ett bra sätt. Totalt har 18st tjejer anmält sig, samtliga dessa är uttagna till spel: Alice, Bella, Emelie L, Emilia N, Fanny, Filippa, Hanna F, Hanna R, Hilda, Hilma, Ida, Julia, Malva, Mellanie, Mira, My, Saga, Sofia Båda lagen (F10 & F11) inleder sitt gruppspel med matcher redan kl 08.00. Av denna anledning har vi beslutat samlas på Dösjebro IP kl 07.00 för ombyte och gemensam avfärd till Borgeby. Uppdaterat spelprogram finner ni på följande länk: http://www.cumap.org/cuponweb/borgeby_cup_20122837.htm // Tränarna
F-01/02
8 aug 2012
0kommentarer
Visa fler nyheter