• Seriematcher vecka 34

    Idag har kallelser skickats ut till 4 av 5 seriematcher inplanerade denna veckan. Kallelserna har fördelats med målet att ingen tjej bör kallas/spela mer än 2 matcher. För att få ihop allt och alla matcher vill vi uppmärksamma alla på att kan det bli en del sena justeringar i lagen. Som det ser ut nu så behöver vi t.ex. fylla på med lite fler spelare torsdag kväll och söndag eftermiddag.  // Tränarna F-01/02 20 aug 2012 0kommentarer
  • Laguttagning för helgen vecka 33

    Hej, I höst har vi anmält tre lag till seriespel. Detta så att alla tjejer skall få möjlighet spela, och göra det på sin egen nivå. Vi ser gärna att ALLA tjejer som tränar med oss också spelar matcher, detta som en väldigt viktig del i utbildningen. Denna helg skulle seriespelet igång för samtliga tre lag. När vi kikade på intresset för att spela match och de anmälningar vi fått in så kunde vi konstatera att vi inte var tillräckligt många. Vi fick dess värre inte ihop tillräckligt många tjejer till F02 matchen på söndag mot Billesholm och tvingades därför flytta den. Denna match spelas nu istället på torsdag kväll (kl 18.30-), dvs på vår ordinarie träningstid. Precis när vi skulle skicka ut laguttagningen till de två återstående matcherna så ringde Wormo, som F11 skulle spela mot på söndag, och ville flytta den matchen. De fick inte ihop lag. Beslutet blev att istället spela den matchen på tisdag kl 18.30- i Landskrona. Vi ber om ursäkt för dessa sena besked, men det är ett väldigt tidsödande pusslande att försöka få ihop allt. På grund av detta så har laguttagningarna dröjt, och frågan är om vi inte än en gång tvingas göra om modellen kring anmälan. Vi återkommer i detta ärende. Enda match kvar i helgen är alltså i F10, Sv A (Svår) på lördag. Följande tjejer spelar denna match: Alice, Alva, Bella, Emelie L, Fanny, Filippa, Hanna R, Ida, Julia, Malva, Mira. Reserv är Sofia. Match mot IFK Trelleborg kl 12.00 hemma på Dösjöbro IP. Vi samlas kl 11.00. Viktigt att notera följande: Då en del av tjejerna verkligen brinner för sin fotboll så gäller det också att det inte blir för mycket för dem. Vi ledare kommer nu hålla lite extra koll på detta, dvs så att de inte spelar för mycket. Vila och återhämtning mellan träning och match är oerhört viktigt. Separat kallelse till F11 matchen på tisdag kommer skickas ut inom kort. Likaså kommer separat kallelse till F10 matchen på torsdag skickas ut separat. Observera att även om vi spelar F11 matchen på tisdag kväll så kommer de som inte spelar match träna precis som vanligt, och då gäller teknik träning med Anders. Likaså på torsdag så kommer de tjejer som inte spelar match att träna precis som vanligt. Jag hoppas det inte blev allt för rörigt!? Har ni några frågor så hör av er till Niclas eller Jenny.  // Tränarna F-01/02 17 aug 2012 0kommentarer
  • Inget träningsläger den 25-26/8!!!

    Hej alla, det finns ett flertal olika orsaker till nedanstående beslut bl.a.: - majoriteten av tjejerna i truppen var med på Fotbollsskolan i tre dagar - väldigt många matcher på kort tid (cupspel förra helgen och ett flertal seriematcher denna och nästa vecka) - att seriespelet drog igång tidigare än planerat och därmed tre inplanerade seriematcher den 25-26/8 som vi i så fall hade behövt flytta - att F11 åkt på Kiosktjänst nere på IP hela denna helgen Med anledning av detta, så kommer det inplanerade träningslägret tyvärr helt fel i tiden. Vi måste istället försöka ge tjejerna lite tid för återhämtning och vila mellan träning och matcher. Med tanke på att intresset var väldigt stort för att deltaga på träningslägret så är det lite synd att ställa in. Men beslutet nu är att vi skjuter på det till efter säsongen, dvs tills seriespelet är avslutat. Träningslägret den 25-26/8 är alltså inställt. Ny kallelse kommer skickas ut när vi planerat in ett nytt. Däremot kommer vi tränare tillsammans med lagföräldrar inom det närmsta återkomma med en inbjudan till någon teamaktivitet, dvs när vi träffas allihopa och gör något kul ihop.  // Tränarna F-01/02 16 aug 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter