• Bra kämpat!

    Bra jobbat på träningen idag tjejer! Vi inledde tufft med en lång, ganska tung tekniktränings bana. Där efter följde en intensiv övning där det gällde vara på hugget och komma till avslut, och där kämpade ni på riktigt bra. Avslutningsvis 7-manna spel 2*10 minuter, och där kunde jag på slutet ana en viss trötthet, vilket inte var så konstigt. Men bra inställningen rakt igenom. Härligt kämpat tjejer! Obs! Glöm inte föräldramatchen med grillning och pic-nic på söndag kl 15.00-  // Tränarna F-01/02 15 jun 2012 0kommentarer
  • Planering för sommar månaderna

    Nedan följer en kortare summering av vår plan för sommaren och uppstart av höstsäsongen. Lördag 16/6 spelar F01 sin sista seriematch denna vår, hemma mot Svalöv kl 11.30. De som är uttagna till denna match måste lämna besked senast onsdag. Söndag 17/6 kl 15.00 är det säsongsavslutning på IP med match mot föräldrarna och avslutande grillning. Ta med spelsugna föräldrar, picknick, mat och dricka. Träningarna fortsätter dock precis som vanligt tisdagar och torsdagar fram t.o.m. sista träningen torsdag 5/7. Vi gör sen uppehåll helt i träningen under vecka 28-30, dvs 9/7-29/7. Under dessa veckor kommer det ändå erbjudas tillfällen att spela fotboll för de som vill. Mer information om detta kommer läggas ut här på lagsidan lite längre fram. Tisdag 31/7 samlas vi för en första träning efter sommaren. Onsdag-fredag samma vecka, dvs 1-3/8 är det Landslagets Fotbollsskola på IP, och där kommer 16st tjejer från vår trupp att vara med - superkul! Det betyder också att ordinarie kvällsträning torsdag 2/8 är inställd. Från och med tisdag 7/8 och framöver tränar vi ordinarie tider tisdagar och torsdagar. Lördag 11/8 har vi preliminär anmält två lag till Tjejcupen i Borgeby, ett F10-lag och ett F11-lag. Lördag-söndag, den 25-26/8 planerar vi genomföra ett träningsläger med övernattning. Preliminär plan är att vi samlas lördag morgon och är tillbaka hemma söndag vid 18-tiden. Utförligare information lite längre fram. Njut av sommaren!!!  // Tränarna F-01/02 12 jun 2012 0kommentarer
  • Laguttagning F01, lördag 16/6

    Laget.se har nyligen genomfört stora förändringar i design och funktionalitet. Det har tyvärr medfört att vår lagsida inte riktigt fungerar riktigt som den ska. Därför kommer ni inte få något anmälningsutskick till F01:s sista match på lördag. Istället ber jag er som är uttagna att snarast bekräfta om ni kommer eller inte. F01:s sista seriematch mot Svalövs BK spelas lördag 16/6 kl 11.30. Samling på Dösjöbro IP kl 10.30. Följande tjejer är uttagna till spel: Alma, Elise, Emelie L, Emilia N, Emilia S, Filippa, Hanna F, Hilda, Hilma, Mellanie, My och Saga. Vänligen bekräfta via mail till nicros@live.se, senast onsdag om ni kan vara med eller inte.  // Tränarna F-01/02 11 jun 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter