• Matchvärd

    Matchvärd till morgondagens match på Årby IP. Lördag den 11/5 kl: 11:30 mot IK Viljan: Wincent Ska vara på plats kl: 10.45 Med vänlig hälsning, föräldragruppen P13 Vit för 14 dagar sedan 1kommentar
  • Matchvärdar till helgens matcher

    Matchvärdar till våra tre hemmamatcher på Årby IP i helgen. Lördag den 4/5 kl:09.00 mot TNIS: Noel. Ska vara på plats kl:08:15. Lördag den 4/5 kl:15:30 mot TNIS: Boris Ska vara på plats kl:14.45. Söndagen den 5/5 kl:09.00 mot IFK: Erik. Ska vara på plats kl:08:15. Ni finner information om matchvärdens roll under dokument. Med vänlig hälsning, föräldragruppen P13 Vit 3 maj 0kommentarer
  • Solvik 8-9/6

    Hej! Då har vi nu bokat upp KFUM Solvik för en dag fylld med aktiviteter och övernattning. För att vi inte vill tömma lagontot allt för mycket så har vi bestämt att alla får betala 250:-/per barn själva vilket är vad det kostar för själva övernattningen. Övriga kostnader står lagkassan för. Vi är just nu i planeringsfasen för detta miniläger så vi återkommer snart med vad som gäller med tider och liknande för denna aktivitet. Men räkna med att vi startar upp nånstans runt klockan 12:00. Vi skulle behöva denna summa swishad till lagkontot senast den 27/5. Solvik hemsida P13 Vit 30 apr 0kommentarer
  • Info från föreningen och föräldragruppen

    Hej på er! Då det uppkommit frågor och funderingar kring försäljning av bambusastrumporna och även tidigare försäljningar arrangerat av föreningen vid tidigare tillfällen så har vi involverat City i detta. Det blir helt enkelt bäst svar då :-) Vi i City p-13 vit har blivit tilldelade 31 påsar med bambusastrumpor (mer info om detta i tidigare nyhet). Tillägg, det är korta svarta och vita samt normala strumpor. Gjorda av fin bambu. Summan för de 31 påsarna kommer att dras från lagets lagkassa 28/4. Väljer man att inte sälja strumpor så är det lagets lagkassa som drabbas. Hur vi hjälps åt för att sälja dessa strumpor är upp till oss i laget. Kanske kan någon sälja fler än någon annan som inte lyckas? Ta hjälp av varandra i tex what´s ap gruppen eller gästboken här på laget för att stötta varandra. Tanken är inte att man ska köpa allt själv utan att man ska sälja det. Knacka dörr eller sälj till familj, släkt och vänner osv. Ge det en chans! Vi vill även informera att vi har precis fått schema över kioskpass och bollkallar. Kioskpasset är vad vi vet nu endast en helg under hela året, lördag den 4/5 och söndag den 5/5. Kallelse kommer ut imorgon till kioskpasset. Kallelse till bollkallar kommer ut via laget löpande under säsongen. //Med vänlig hälsning föräldragruppen tillsammans med ledarna. Nedan ser ni information från City. Har man vidare funderingar och frågor så hänvisas man till att ta kontakt med föreningen vilket görs enklast via mejl: eskilstuna@city-fotboll.com Hej alla föräldrar! Jag skriver detta mail för att jag hört att det kan behövas förklaring till hur det fungerar i en ideell, icke vinstdrivande förening, många av er vet redan hur det fungerar men vissa kanske behöver en lite bättre förklaring. I Eskilstuna City har vi ca 350 aktiva medlemmar som spelar fotboll. Varje medlem betalar en medlemsavgift och en sportavgift. Sportavgiften är för att täcka en viss del av kostnaderna som föreningen har, men det täcker absolut inte allt. Vad är det som kostar i en fotbollsförening? Varje gång vi tränar kostar det i planhyra. Vi äger inte våra fotbollsplaner på Årby IP, vi hyr dom av kommunen. Varje boll, varje kona, varje hopphäck, varje väst kostar pengar, allt material som vi tillgodoser våra lag kostar pengar. Förutom träningarna så kostar det när vi spelar match, planhyra, domare, omklädningsrum osv. Vi kan lista upp väldigt mycket kostnader men varje år har vi årsmöte där alla medlemmar är välkomna till för att få en djupare inblick i föreningen. I Eskilstuna City och de flesta andra föreningarna så vill man hålla nere medlem/sportavgiften så mycket som möjligt men pengarna måste in från annat håll då, och då blir det i form av solidarisk försäljning av olika saker. I Eskilstuna City har styrelsen i år valt att föreningen (läs vi medlemmar) ska sälja Bambusa strumpor. En gång på våren och en gång på hösten. Dessutom säljer föreningen bingolotto till uppesittarkvällen som är dagen innan Julafton. Detta är ett styrelsebeslut och det har vi full respekt för att man kan tycka annat, vissa vill hellre sälja något annat men detta är beslutet för i år. Men vi ska veta att alla gör detta ideellt. Era tränare gör detta ideellt, vi är en ideell förening, så då måste vi ta hand om dom som står där och tränar era fantastiska barn, vecka ut och vecka in. Det finns föreningar som inte arbetar med försäljningar men där sportavgiften ligger på mellan 4-6000:- istället. Vi vill hålla nere på sportavgiften och arbetar med vissa försäljningar istället. Vi alla är med i föreningen för att våra barn ska kunna spela fotboll, det är huvudsaken varför vi är med. Men för att vi ska kunna ge dom möjligheten att spela fotboll och följa sina drömmar så behöver vi hjälpas åt med allt runtomkring, bland annat ekonomin. Kom dessutom ihåg att laget tjänar 25:- per såld förpackning vad gäller bambusastrumporna. I varje lag som Eskilstuna City har så finns det långa köer för att få vara med, vissa lag har 30 barn i kö, man vet att vi bedriver en verksamhet som vi känner stolthet över, vi satsar på våra ungdomar, vi har utbildade tränare erbjuder många och väldigt bra träningar. Vi bedriver en fantastisk verksamhet! Med det sagt så är det såklart upp till varje förälder och spelare, vill vi vara med eller inte. Detta är förutsättningarna. Vi har 3 försäljningar per år i föreningen för att få ihop budget så vi kan se till att varje spelare i Eskilstuna City kan följa sina drömmar. Vänliga hälsningar Eskilstuna City FK Mer info på: https://bambusa.se P13 Vit 23 apr 0kommentarer
  • Visa fler nyheter