• Föräldrainformation

    Först och främst, det är fantastiskt roligt att vi nu är 32 stycken tjejer i laget, det är otroligt med tanke på att det i alla forum lyfts hur svårt det är att få tjejer att spela innebandy. I Brunflo finns det bevisligen hur många innebandytjejer som helst i alla fall😊. Det är som sagt otroligt roligt att vi är många, men det är också väldigt utmanande att på 1 – 1,5 timme, på två ledare, få till bra träningar, som fungerar bra, är roliga och utvecklande. För det mesta har det dock gått väldigt bra under hösten även om vi varit många, men så här efter jullovet så känner vi att det är dags att lyfta några saker. Vi behöver hjälpas åt att förhålla oss till några ”enkla regler” för att skapa bra förutsättningar för tjejerna och då gäller följande: - När träningstiden börjar ska alla spelare vara på plats och redo för att samlas och börja träna. Det innebär att man är påklädd med alla innebandykläder, har knutna skor, klubba och glasögon redo, håret uppsatt och man har gått på toaletten innan träningen startar. Någon enstaka gång så kan det hända något så att man blir sen, då meddelar man detta, skyndar sig på med sina saker och ansluter så smidigt som möjligt. Detta ska dock vara undantagsfall, annars gäller att utifrån respekt för sina lagkompisar och oss ledare och för att möjliggöra så bra träningar som möjligt så är man som spelare redo när träningstiden börjar! - På torsdagar behöver vi alla hjälpas åt att bygga sarg så vi är redo att starta träningen 17:00. Tack ni föräldrar som under hösten sett till att det fungerat väldigt bra! - Vi uppskattar att många föräldrar är engagerad i det här laget och vi tycker att det är jätteroligt att ni vill titta när era döttrar spelar, oftast är det något som är betydelsefullt för tjejerna också! Utav den anledningen så vill vi helst att det ska vara möjligt för er föräldrar att vara i hallen och titta om ni vill. Med 30 st tjejer på planen, där fokus för alla inte alltid är på topp, så behöver vi dock hjälpas åt att skapa en bra miljö i hallen. Det innebär att vi behöver hjälpas åt att hålla nere ljudvolymen, syskon kanske får ta ut sin lekenergi utanför hallen om de är högljudda, försök att hålla distans till spelarna under träning och hjälp till att påminna tjejerna om att nu är de på träning. Vid t ex vattenpaus så är det inte tänkt som pratstund med mamma och pappa utan kommer de till er, se till att hjälpa dem och påminna att man dricker vatten och går tillbaka till planen. Det här är absolut inte tänkt som något gnäll eller klag på tjejerna, utan tvärtom så är det bara till för att kunna skapa något riktigt bra och hållbart tillsammans! Några enkla och förhoppningsvis ganska självklara ”regler” som säkerligen gör att vi får mycket bättre träningar tillsammans!. Det är en rolig grupp att träna, det finns mycket energi, engagemang och vilja – så nu hjälp vi åt allihopa att skapa en bra träningsmiljö så att tjejerna vill fortsätta att spela innebandy och utvecklas på innebandyplanen. Tack också att ni allra flesta sköter detta med kallelse inför träning och match på ett utmärkt sätt, det är också en förutsättning för att allt ska flyta på bra. Har ni frågor eller funderingar så hör av er eller haffa oss i samband med träning:-). F-15/17 Innebandy 9 jan 0kommentarer
  • Innebandyhelg

    En hel helg med innebandy, kan det bli bättre😊. -- För er som spelar lördagen i Torvalla gäller följande: Samling: Klockan 08:30, se till att komma i tid så vi kan se att alla är på plats och dra laget etc. Var: Torvalla sporthall (stubbvägen 10) Matcher: 09:00, 09:50, 11:30 och 12:20. Varje spelare spelar två matcher var (kan bli fler vid frånvaro av spelare). -- För er som spelar söndagen i Dorotea gäller följande: Samling: 10:15 i Dorotea Var: Dorotea sporthall, (Byvägen 5) entré på baksidan av medborgarhuset. Matcher: 10:50, 12:30 och 14:10 (som ni ser har det tillkommit en match mot vad som var tänkt) ------ Övrigt att tänka på: Under båda matchdagarna finns det fika och toast att köpa, men ta med bra energi också så tjejerna orkar hålla fokus och energi uppe. Tjejerna får matchtröja på plats. Men de behöver shorts (svarta/mörka), inneskor innebandyklubba, innebandyglasögon och vattenflaska. Vid samling ca 10-15 minuter före match (varierar lite utifrån att vi ledare ibland har match innan) ska eventuella toalettbesök vara gjorda, matchtröjan vara på, skorna knutna ordentligt, vattenflaskan påfylld och håret uppsatt! Viktigt att detta följs, vi behöver de få minuterna vi har för att få tjejernas uppmärksamhet och fokus och få dem redo för matchen. Har ni några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av er (070-3441980) eller ställ frågor vid dagens träning! Kom också ihåg att meddela oss så fort som möjligt om era döttrar får förhinder. F-15/17 Innebandy 28 nov 2024 0kommentarer
  • Sammandrag på lördag 9/11

    På lördag smäller det, då får tjejerna äntligen ta på den gula tröjan och spela sina första innebandymatcher. Spännande och lite pirrigt, men det är det sannolikt för alla lag som kommer då det är matchpremiär för de allra flesta. Samling för alla spelare är klockan 09:30 i Kastalhallen. Observera att vissa arbetsuppgifter dock kräver att man kommer tidigare än så. Det kommer vara 7 lag som spelar 2 matcher var under dagen. Av detta så har vi två lag och det innebär att vårt lag sammanlagt kommer att spela 4 matcher (ca 2 matcher/spelare). Som ni hört tidigare så blev det här sammandraget väldigt sent bestämt och det finns i dagsläget inget klart spelschema för dagen (sätts egentligen av förbundet). Jag har dock gett de andra lagen ett förslag på spelschema och jag skickar ut det till er så fort jag fått okej på detta. Klart är dock att matcherna kommer vara mellan klockan 10 - 15 och som arrangerande lag har vi både första och sista match. Då sammandraget kom med väldigt kort varsel så kör vi ett ganska enkelt sammandrag, men ett fik som säljer dricka, kaffe, fikabröd, toast och korv ska vi naturligtvis ha. Här ovan ser ni ett arbetsschema med arbetsuppgifter för dagen. Byt arbetsuppgifter med varandra om ni önskar, men meddela i så fall mig om detta (mess till 070-3441980) så jag har koll på vem som ska göra vad. Det här innebär arbetsuppgifterna: Baka: Baka motsvarande en ”långpannekaka”, tänk på att det inte får innehålla nötter Fik: Bemanna fiket. Alla varor kommer finnas på plats (kan dock behöva kompletteras) Matchvärd/resurs: Det är två personer samtidigt, vilka bär väst, minst 1 ska alltid finnas i hallen. Deras uppgift är att ”hålla ordning i hallen”, välkomna domare och var ett stöd för domarna och se till att god stämning hålls i hallen. Vid behov kan en av er behöva springa och handla eller fixa annat som dyker upp under dagen. Sekretariat: Sköta klocka och musik Städa undan efter dagen: Riva sarg, återställa allt i hallen och städa i ordning. ------ Övrigt att tänka på inför och under dagen: • Tjejerna får matchtröja på plats. Men de behöver shorts (svarta/mörka), inneskor innebandyklubba, innebandyglasögon och vattenflaska. • Vid samling ca 10 minuter före match ska eventuella toalettbesök vara gjorda, matchtröjan vara på, skorna knutna ordentligt, vattenflaskan påfylld och håret uppsatt! F-15/17 Innebandy 5 nov 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter