Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Bälinge IF
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Bälinge IF.
Bälinge IF
Följ oss för uppdateringar
Föreningens första virtuella ledarutbildning hölls den 22 november genom ett möte i teams. Ca 60 ledare lyssnade på information från styrelsen och kommunen. Det var en fullspäckad timme som behandlade många olika områden av vår verksamhet.
Första punkten var information från kommunen. Föreningen har varit delaktig i en dialog för att påverka skolans nya idrottshall. I dagsläget har vi fått se en skiss på den nya idrottshallen och den visades i mötet. Kommunen berättade att det också pågår en utredning om behovet av ytterliggare en hall i Bälinge. Det är många parter inblandade och Mats Dafsnäs från kommunen presenterade arbetsgången och var ärendet ligger för behandling i dagsläget.
Under andra punkten presenterade Rikard Magnusson det arbetsmaterial som har tagits fram för att ge stöd för ledare och aktiva att skapa mer glädje och undvika mobbing och kränkande behandling.
Tredje punkten behandlade de olika anläggningarna som vi har under disksussion med kommunen just nu. Tänkt placering och omfattning. De flesta diskussionerna ligger dock lite lågt för tillfället eftersom skolans nya idrottshall och den temporära skolans placering är det som är högst på agendan för kommunen.
Fjärde punkten var ett lugnande besked om föreningens ekonomi. Föreningens ekonomi ser mycket bra ut, vilket är imponerande med tanke på pandemin. Anledningen är framförallt ökade aktivitet bland våra barn och ungdomar samt en ekonomiskt engångsersättning.
Femte punkten var blandad information. Laget.se fungerar som system för kommunikation och närvarorapportering av våra aktiviteter, men är samtidigt också vårt medlemsregister och framtida underlag för fakturering Hur publicering av information ska göras mer tillgänglig och att gula tråden är ett viktigt dokument för föreningen var andra punkter.
Slutligen fanns det tid för några frågor och vi avslutade utbildningen med att bjuda in till föreningens årsmöte som kommer hållas den 25 mars. I vilken form får vi återkomma med.
Av de kommentarer som kom in under och efter mötet kändes det som att formatet och innehållet under utbildningen var uppskattat. Vi får säkert anledning att bjuda in till fler liknande tillfällen i framtiden!
Herr div 4 Fanna BK (borta) | 22 sep, 13:00 |
P-U15 Fotboll Unik FK (hemma) | 22 sep, 14:00 |
F-10 fotboll Alsike IF F10 (borta) | 22 sep, 15:00 |
F-11/12 fotboll Unik FK F11/12 (hemma) | 22 sep, 15:30 |
F-14 Fotboll Olands FF F2014 (hemma) | 22 sep, 16:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera