• Samåkning och info Habo cupen

    Hej Nu på fredag åker vi till Habo på cup. Vi samlas vid EM för avfärd kl 16.30 så kom några minuter tidigare. Vi har bokat en minibuss som har 8 platser samt att det finns en bil. Vi är 10 tjejer så om alla vill åka buss kommer vi få lotta vilka som får åka minibussen. Vi önskar att ni kommenterar nedan hur ni/ert barn tar er till Habo.(Samåkning eller tar sig dit själv) Vi bor på Kärnekullaskolan. Incheckning på skolan sker kl 18:00 (fredag) Här är det nötförbud, inga produkter innehållande nötter eller sesamfrön får tas med!! All mat äter vi i Hagabodaskolans matsal Fredag serveras middag mellan kl 17:00-20:00 (vi siktar på att gå och äta efter att vi packat upp) Lördag serveras frukost, lunch och middag Söndag serveras frukost och lunch Utcheckning från skolan sker efter söndagens första match ca kl 10:15, då behöver vi hjälp av er föräldrar att iordningställa klassrummet och ta hand om packningen. Att ha med: luftmadrass/liggunderlag täcke/sovsäck, kudde, lakan duschsaker badkläder om det blir tillfälle för detta matchkläder, fotbollsskor överdragskläder tofflor Habocupen är helt och hållet kontantfri. För de som inte har Swish erbjuder Habo IF Kioskkortet; Kortet kostar 50 kr och fungerar sen som betalmedel vid alla våra försäljningsställen. Alla priser är jämna 5-tal så det är enkelt att kryssa av hur mycket pengar man har kvar att handla för. Kioskkortet finns att köpa i sekretariatet på Slättens IP. På lördag kväll är det Disco klockan 19-21. Det kommer även finnas hoppborg, hinderbana och godis och dricka. F14 25 jun 11kommentarer
  • Midsommarafton

    Midsommar på Paradisvallen! Under midsommarfirandet på Paradisvallen behöver vi hjälp med att bemanna upp de olika stationerna. Det behövs 2 personer per pass och det är mer än ok att tjejerna hjälper till också. Första passet är mellan 13.30-15.30 Andra passet är mellan 15.30-17.30 Kommentera här eller säg till oss ledare om vilket pass ni vill ha. Hoppas att ni vill hjälpa till med detta! /Ledarna F14 30 maj 4kommentarer
  • Föräldramöte- sammanfattning

    Hej på er! Stort tack till er som tog er tid att komma på dagens föräldramöte. Som utlovat skickar vi här en sammanfattning av de punkter vi gick igenom: Medlemskap: Faktura för medlemsavgiften skickas ut via laget.se-appen. Betala gärna innan förfallodatum. Matchspel: För att göra en så rättvis uttagning som möjligt gäller följande riktlinje: Spelaren bör ha minst 50 % närvaro på de fyra senaste träningarna inför match. Vi vill också att tjejerna kommer i god tid till träningar – gärna 5–10 minuter före start. Mobillåda: Inför varje match samlar vi in spelarnas mobiltelefoner vid samlingen. De delas ut igen efter att spelarna duschat och bytt om. Om ni föräldrar behöver få tag i ert barn under match/samling – kontakta någon av oss ledare. Kioskschema: Ett schema kommer snart att läggas upp på lagets sida under "Dokument". Om din tilldelade tid inte passar ansvarar du själv för att byta med någon annan på listan. Kallelser till match och träning: Svara gärna på kallelser i god tid så att vi kan planera så bra som möjligt. Hellre ett "felaktigt" svar än inget alls. Duschrutiner: Vi vill gärna att ni som föräldrar uppmuntrar era tjejer att duscha efter match – detta är en viktig del av både hygien och lagkänsla. Att duscha tillsammans stärker gemenskapen och hjälper till att skapa bra vanor inför framtiden. Matcher och träningar: Under säsongen kan det bli aktuellt att några spelare får spela med F13-laget. Vid behov kommer vi även att bjuda in spelare från F15, och två tjejer från F15 kommer delta i våra träningar. Kvinnlig ledarhjälp: Vi behöver hjälp av en kvinnlig ledarhjälp som kan vara med i omklädningsrummet före och efter matcher. Syftet är att det alltid finns en vuxen kvinnlig närvaro som stöttar, ser till att det är en trygg miljö och att allt går lugnt och respektfullt till vid förberedelser och avslut. Detta är en viktig del i att bygga en trygg lagkultur – och vi uppskattar verkligen er hjälp! Eget matchkit: I år har vi inget tvättschema. Varje spelare får ett eget kit med strumpor, shorts och matchtröja – som de ansvarar för att ta med och hålla rent. Tröjnummer fördelas i samråd mellan ledare och spelare. Körschema: I år har vi inget körschema – detta eftersom ni föräldrar oftast är med på bortamatcherna och transporten brukar lösa sig smidigt. För att ändå vara säkra på att vi har tillräckligt med platser, kommer varje kallelse att innehålla en fråga om bil och antal tillgängliga platser. Cup: Vi är anmälda till Habocupen den 28–29 juni (v.26). Boka gärna in detta datum redan nu! Extra roligt är att F13, F14 och F15 från Bäckseda IF kommer att delta. Spelschema: Matcher och träningar hittar ni under "Aktiviteter" eller i "Kalendern" på lagets hemsida. Kommentera gärna detta inlägg så att vi vet att informationen når ut till samtliga. Tveka inte att höra av er om ni har några frågor! /Ledarna – Bäckseda IF F14 F14 9 apr 8kommentarer
  • Visa fler nyheter