• Café vecka 9

    Hej, Då är det dags för en ny vecka i caféet! Caféansvariga, förmedla informationen till de som ska bemanna passaen så blir det lättare för dem att veta vad de ska göra, Lag som behöver läsa informationen: F12 och F14. Generell info till alla som står i caféet: Det är bra om man läser dokumenten som finns över arbetsuppgifter i café och matchvärd innan passet så har man lättare koll 😊 Summering med all info finns på https://www.laget.se/BackaHandbollsklubb-Cafe/Document Vi tar inte kontanter, utan endast Swish. Korv-värmaren behöver ha vatten både över och under behållaren. Vid stängning så drar man ur kontakten och tömmer ut vattnet. Kartonger viks ordentligt så att de blir platta innan de slängs i kartongåtervinningen. Små kartonger slängs i vanliga svarta soppåsarna (brännbart). De stora sopsäckarna knyts ordentligt. Överfyll inte soptunnorna i soprummet. Skolan har inte varit helt nöjda med städningen av hallen. Se till att plocka upp skräp och tömma papperskorgar i hallen, korridoren och omklädningsrummet. Torka upp om det är kladdigt. Lördag 2 Mars F12 (2011) har caféansvar 9.30-17.00 och matchvärdsansvar 12:00-17:00 Ledarna i handbollsskolan öppnar hallen och kan hjälpa till att öppna materialrummet så att cafépersonalen kan få cafénycklar (inklusive nyckel till domarrummet) från skåpet märkt ”café”. Vid öppning så prioritera att sätta på kaffe. Sätt igång kyldisken och fyll med kylvarorna. Förbered whiteboardtavlan med ”välkommen” och vilka matcher som spelas (se info https://www.laget.se/BackaHandbollsklubb-Cafe), samt vilka omklädningsrum lagen kan använda. Mellan matcherna så plockas skräp i hallen och papperskorgar på toaletterna/hallen töms vid behov. Ni behöver inte plocka undan varorna (förutom korv och annat som inte mår bra av att stå ute över natten) eller tömma kyldisken eftersom caféet är öppet söndag, utan det räcker att städa och göra det fint inför söndagen. Cafénycklarna lämnas i materialrummet, i skåpet märkt café. Den sista. F11 ledare ser till att materialrummet larmas innan de går hem. Söndag 3 Mars FA (2007/2008) har caféansvar och matchvärdsansvar 9.30-14.30 F14-ledare öppnar hallen på morgonen och kan hjälpa till att öppna materialrummet så att cafépersonalen kan få cafénycklar (inklusive nyckel till domarrummet) från skåpet märkt ”café”. Förbered whiteboardtavlan med ”välkommen” och vilka matcher som spelas (se info https://www.laget.se/BackaHandbollsklubb-Cafe), samt vilka omklädningsrum lagen kan använda. Vid stängning så töms kyldisken och stängs av. Ställ alla varor och skyltar bakom jalusierna (men behöver inte låsas in i skåpen). Varor som kan frysas förpackas väl och läggs i frysen. Plocka skräp i hallen och papperskorgar på toaletterna/hallen töms. Glöm inte att slänga sopor i soprummet, även kartonger. Sopa golven i caféet och torka av om det är kladdigt. Om det är spill och kladd i hallen så torkas detta upp. Caféväskan lämnas i i materialförrådet i skåpet märkt café. F14 ledare ser till att materialrummet larmas innan de går hem. Arbetsbeskrivning för cafétjänst och matchvärd hittas under "dokument". Caféschema för hela våren hittas under dokument. Café 27 feb 0kommentarer
  • Café vecka 8

    Hej, Då är det dags för en ny vecka i caféet! Det har gjorts lite matchändringar i schemat och söndag eftermiddag så ligger det nu tre stycken F13-matcher som är ditflyttade från ett annat datum. Caféansvariga, förmedla informationen till de som ska bemanna passaen så blir det lättare för dem att veta vad de ska göra, Lag som behöver läsa informationen: Handbollsskolan Pojkar, Flickor A och F13 (2010). Generell info till alla som står i caféet: Det är bra om man läser dokumenten som finns över arbetsuppgifter i café och matchvärd innan passet så har man lättare koll 😊 Summering med all info finns på https://www.laget.se/BackaHandbollsklubb-Cafe/Document Vi tar inte kontanter, utan endast Swish. Korv-värmaren behöver ha vatten både över och under behållaren. Vid stängning så drar man ur kontakten och tömmer ut vattnet. Kartonger viks ordentligt så att de blir platta innan de slängs i kartongåtervinningen. Små kartonger slängs i vanliga svarta soppåsarna (brännbart). De stora sopsäckarna knyts ordentligt. Överfyll inte soptunnorna i soprummet. Skolan har inte varit helt nöjda med städningen av hallen. Se till att plocka upp skräp och tömma papperskorgar i hallen, korridoren och omklädningsrummet. Torka upp om det är kladdigt. Lördag 24 Februari Handbollsskolan Pojkar har caféansvar 9.30-14.15 och matchvärdsansvar för matcherna 12:20 och 13:15. Ledarna i handbollsskolan öppnar hallen och kan hjälpa till att öppna materialrummet så att cafépersonalen kan få cafénycklar (inklusive nyckel till domarrummet) från skåpet märkt ”café”. Vid öppning så prioritera att sätta på kaffe. Sätt igång kyldisken och fyll med kylvarorna. Förbered whiteboardtavlan med ”välkommen” och vilka matcher som spelas (se info https://www.laget.se/BackaHandbollsklubb-Cafe), samt vilka omklädningsrum lagen kan använda. Mellan matcherna så plockas skräp i hallen och papperskorgar på toaletterna/hallen töms vid behov. Ni behöver inte plocka undan varorna (förutom korv och annat som inte mår bra av att stå ute över natten) eller tömma kyldisken eftersom caféet är öppet söndag, utan det räcker att städa och göra det fint inför söndagen. Cafénycklarna lämnas i materialrummet, i skåpet märkt café. Den sista. P9 ledare ser till att materialrummet larmas innan de går hem. Söndag 25 Februari FA (2007/2008) har caféansvar och matchvärdsansvar 9.30-12.00 Eftersom F13-matcherna har tillkommit efter schemat har lagts så är det inte schemalagt att caféet är öppet under dessa matcher. Om F13 vill ha det öppet under matcherna så är det såklart ok att bemanna det 😊 FA-ledare öppnar hallen på morgonen och kan hjälpa till att öppna materialrummet så att cafépersonalen kan få cafénycklar (inklusive nyckel till domarrummet) från skåpet märkt ”café”. Förbered whiteboardtavlan med ”välkommen” och vilka matcher som spelas (se info https://www.laget.se/BackaHandbollsklubb-Cafe), samt vilka omklädningsrum lagen kan använda. Vid stängning så töms kyldisken och stängs av. Ställ alla varor och skyltar bakom jalusierna (men behöver inte låsas in i skåpen). Varor som kan frysas förpackas väl och läggs i frysen. Plocka skräp i hallen och papperskorgar på toaletterna/hallen töms. Glöm inte att slänga sopor i soprummet, även kartonger. Sopa golven i caféet och torka av om det är kladdigt. Om det är spill och kladd i hallen så torkas detta upp. Caféväskan lämnas i i materialförrådet i skåpet märkt café. Nyckeln lämnas till matchvärden (F13) Söndag 25 Februari F13 (2010) har matchvärdsansvar 12.00-16.00 Om det är spill och kladd i hallen så torkas detta upp. Hallen larmas av F13-ledare Arbetsbeskrivning för cafétjänst och matchvärd hittas under "dokument". Caféschema för hela våren hittas under dokument. Café 20 feb 0kommentarer
  • Café vecka 5

    Då är det dags för en ny vecka i caféet! Det har gjorts lite matchändringar i schemat vilket påverkar tiderna i caféet på lördagen, så läs igenom instruktionerna för att få koll på läget. Generell info till alla som står i caféet: Det är bra om man läser dokumenten som finns över arbetsuppgifter i café och matchvärd innan passet så har man lättare koll 😊 Summering med all info finns på https://www.laget.se/BackaHandbollsklubb-Cafe/Document Vi säljer Sverigelotter och till detta används separat swishnummer (skyltar finns). Vi säljer inte lotter till minderåriga (under 18 år). Vi tar inte kontanter, utan endast Swish. Korv-värmaren behöver ha vatten både över och under behållaren. Vid stängning så drar man ur kontakten och tömmer ut vattnet. Kartonger viks ordentligt så att de blir platta innan de slängs i kartongåtervinningen. Små kartonger slängs i vanliga svarta soppåsarna (brännbart). De stora sopsäckarna knyts ordentligt. Överfyll inte soptunnorna i soprummet. Skolan har inte varit helt nöjda med städningen av hallen. Se till att plocka upp skräp och tömma papperskorgar i hallen, korridoren och omklädningsrummet. Torka upp om det är kladdigt. Lördag 3 Februari F10 (2013) har caféansvar 9.30-14.00 och matchvärdsansvar för matchen 13.15 Matchen 12.20 är flyttad till en annan dag, vilket innebär att ni inte behöver vara matchvärd till den matchen. Se dock till att ni välkomnar Kungälv och domare när de kommer. Ledarna i handbollsskolan öppnar hallen och kan hjälpa till att öppna materialrummet så att cafépersonalen kan få cafénycklar (inklusive nyckel till domarrummet) från skåpet märkt ”café”. Vid öppning så prioritera att sätta på kaffe. Sätt igång kyldisken och fyll med kylvarorna. Förbered whiteboardtavlan med ”välkommen” och vilka matcher som spelas (se info https://www.laget.se/BackaHandbollsklubb-Cafe), samt vilka omklädningsrum lagen kan använda. Mellan matcherna så plockas skräp i hallen och papperskorgar på toaletterna/hallen töms vid behov. Lördag 3 Februari F13(2010) har caféansvar 14.00-18.00 och matchvärdsansvar 14.45-18.00 Det är två F13 matcher under erat pass som är flyttade till annan dag, vilket gör att det är F10 och P11-match som spelas under passet. Det Ni löser själva hur ni fördelar bemanningen mellan café och matchvärd. Det viktiga är att matchvärd finns i hallen under matcherna och att ni välkomnar domare och lag när de kommer. Ni behöver inte plocka undan varorna (förutom korv och annat som inte mår bra av att stå ute över natten) eller tömma kyldisken eftersom caféet är öppet söndag, utan det räcker att städa och göra det fint inför söndagen. Cafénycklarna lämnas i materialrummet, i skåpet märkt café. Den sista F16-matchen har tillkommit i schemat men ni får stänga caféet kl 18. F16 är matchvärd för sin egen match. F16 ledare ser till att materialrummet larmas innan de går hem. Söndag 4 Februari P14 (2009) har caféansvar och matchvärdsansvar 8.30-15.15 Här är det (hittills) inga ändringar i matchschemat. P14-ledare öppnar hallen på morgonen och kan hjälpa till att öppna materialrummet så att cafépersonalen kan få cafénycklar (inklusive nyckel till domarrummet) från skåpet märkt ”café”. Förbered whiteboardtavlan med ”välkommen” och vilka matcher som spelas (se info https://www.laget.se/BackaHandbollsklubb-Cafe), samt vilka omklädningsrum lagen kan använda. Vid stängning så töms kyldisken och stängs av. Ställ alla varor och skyltar bakom jalusierna (men behöver inte låsas in i skåpen). Varor som kan frysas förpackas väl och läggs i frysen. Plocka skräp i hallen och papperskorgar på toaletterna/hallen töms. Glöm inte att slänga sopor i soprummet, även kartonger. Sopa golven i caféet och torka av om det är kladdigt. Om det är spill och kladd i hallen så torkas detta upp. Caféväskan/nyckeln till caféet lämnas i i materialförrådet i skåpet märkt café. Hallen larmas av F9-ledare (kommunicera med dessa så ni är överens) Arbetsbeskrivning för cafétjänst och matchvärd hittas under "dokument". Caféschema för hela våren hittas under dokument. Café 30 jan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter