﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Bankeryds SK P-13 (2013)</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/BSK_P-13/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/BSK_P-13</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">6d3afd32-be00-f500-2a17-25cbd948d7d3</guid><title>Avfärd till Skadevi och hemresa på söndag</title><description>Våran första match är redan klockan 11 på fredag så vi kommer att samlas på furuvik för avfärd klockan 9:00.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi är många som kommer se Japan – Sverige matchen natten innan. Så om vi ska ha hyffsat pigga spelare så vädjar vi till någon form av plan för detta. T.ex. att man sover en stund innan matchen. Annars är risken att vi ställer upp med ett riktigt sömnigt lag😊.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Från furuvik har följande anmält att de åker:&lt;br&gt;Bil Tedman: Anders, Helmer, Ronnie, Todd, +1 till&lt;br&gt;Bil Nordin: Marcus, Einar, Domme, Bertil + 3 till&lt;br&gt;Bil Persson: Marcus, Aston + 3 till&lt;br&gt;Bil Rang: Nicklas, Gustav (startar i Mullsjö)&lt;br&gt;Bil Johansson: Wilmer, Oliver&lt;br&gt;Bil Bodarve: Adrian + 3 till&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med dessa har vi plats för samtliga spelare och ledare. Även Bruér har anmält att ni kan köra upp på fredag så det är möjligt att vi kan sprida oss lite mer. Vi kan i alla fall konstatera att vi har tillräckligt med bilar när vi ses på fredag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;När det gäller bilar för transport mellan matcher och boende så löser vi det på plats. Det kommer förmodligen vara olika föräldrar som har möjlighet att hjälpa till vid olika tillfällen. Om det mot förmodan skulle saknas plats så kan vi alltid åka en extra sväng så det löser sig alltid.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hemfärden får vi återkomma till men erfarenheten från förra året var att det var många på plats och det var verkligen inga problem med bilar då.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag vill också göra ett förtydligande angående hemfärd. Vi avser givetvis att vinna turneringen men vi befarar att det är fler lag som kommer dit med liknande planer. Detta medför att det finns en statistisk risk att vi åker ur turneringen redan på lördag kväll. Om det mot förmodan skulle ske så kommer vi vara kvar till söndag oavsett för att få en till härlig kväll med grabbarna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;//Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 23:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8120967/Avfard-till-Skadevi-och-hemresa-pa-sondag</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 21:00:31 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">25c524b7-ca44-9305-7bbf-2d185c083131</guid><title>Kvällens match</title><description>Hej alla!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Riktigt roligt med en seger ikväll mot Hovslätt och alla som var på plats kunde se våra grabbar slita hårt och gör en riktigt bra insats mot ett tufft motstånd.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag vill även skicka med en påminnelse om hur vi hejar på våra grabbar. När temperaturen är hög i matchen är det lätt att man rycks med och då är det lätt att vi glömmer att det är barn som spelar och barn som dömer matchen. Vi fick ikväll indikationer på att vi inte skött oss exemplariskt på det här området. Vi jobbar hela tiden med att grabbarna ska uppföra sig bra och då är det även viktigt att föräldrar och publik jobbar i samma riktning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu laddar vi för Skadevi!!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 22:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8120960/Kvallens-match</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 20:46:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">76d655f8-2080-3047-0479-2e409c10b89b</guid><title>Skadevi cupen</title><description>Hej.&lt;br&gt;Skadevi cupen börjar närma sig och spelschemat har kommit. &lt;br&gt;Vi startat redan första matchen kl 11:00 på fredagen den 26:e. Vi kommer behöva hjälp med körning till cupen och under cupen av er föräldrar.&lt;br&gt;Ni som kan tänka er att köra skriv i kommentera nedan. &lt;br&gt;Skriv om ni kan hjälpa till under hela cupen eller bara köra till cupen och hem&lt;br&gt;Skriv också hur många platser ni har.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer bo på Västerhöjdsgymnasiet under cupen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelschema och mer information om cupen finns på skadevifotboll.se&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;//Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-15 06:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8116033/Skadevi-cupen</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2026 04:34:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">16eedd67-a121-8047-f1d7-715b2c3ce77d</guid><title>Kallelser</title><description>Hej!
Vi börjar nu använda "har-bil-funktionen" till kallelser till bortamatch. Förra helgen var det på håret att vi inte fick med alla spelare till matchen mot Hallby. Ska/kan ni inte skjutsa ert barn så kolla upp så att de kan åka med någon annan innan samlingen.
Påminner också om att skriva en kommentar när ni tackar nej till såväl match som träning!

Forza BSK&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 20:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8107920/Kallelser</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 18:39:07 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e11e6910-04bd-4c06-102e-f54485363510</guid><title>Sista dagen att sälja Ravelli</title><description>Idag är sista dagen att sälja Ravelli. 
Allt över 700 kr går till lagkassan :grinning:
Se mer info i tidigare utskick&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 20:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8096680/Sista-dagen-att-salja-Ravelli</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 18:16:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4f76b7db-7a23-e155-0cd0-923a0b011051</guid><title>Skadevi Cup</title><description>Hej.

Detta gäller er som ska med till Skadevi cup.
Behöver erat barn specialmat så behöver ni meddela mig det snarast senast den 14:e på 0761396572.

//Anders&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 08:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8096146/Skadevi-Cup</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 06:49:19 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">176d1b5c-e27b-0d5d-9d65-47218a5a083b</guid><title>Ny matchtid mot Assyriska sön 16:00</title><description>Nu är matchtiden för bortamatchen mot Assyriska spikad till söndag 16:00.
Ni som är kallade och behöver ändra svar - gör gärna det nu ikväll&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 16:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8091407/Ny-matchtid-mot-Assyriska-son-1600</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 14:41:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3be1f5bb-8147-75ea-c391-8edf5c827f66</guid><title>Skadevi cup</title><description>Hej.

Denna information riktar sig till er som ska med till Skadevi cup. Kostnad för cupen blir 1500kr. Swish till Anders på 0761396572 senas den 10:e maj.

Med vänlig hälsning,
Ledarna.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 19:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8090683/Skadevi-cup</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 17:03:04 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">923f2832-d6fe-2a09-9011-93f85139da70</guid><title>Match mot Assyriska nästa helg</title><description>Assyriska har flyttat matchen till lördagen utan att fråga oss och då flyttas den automatiskt här på laget för er som är kallade till matchen. 
Vi undersöker vad som gäller och återkommer &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-03 09:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8089275/Match-mot-Assyriska-nasta-helg</link><pubDate>Sun, 03 May 2026 07:10:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">72a6f237-67b6-ad6f-f34c-d38d879a0a06</guid><title>Kioskschema v22</title><description>
Hej på er!
Om en månad, vecka 22, har vi i P13 ansvar för kiosken.
Nedan finns schematider.

Kiosken öppnar en timma före match för att domarna ska kunna hämta ut nycklar som finns i kiosken. Kiosken stängs när samtliga spelare och ledare lämnat Furuvik. Är du sist för dagen så kommer du överens med de första personerna dagen efter om hur/när nyckeln lämnas över.

Manual för kiosken finns på laget.se/dokument

Schemat har bemanning från två familjer för trevlighetens skull :) Vill ni dela upp det sinsemellan är det såklart okej.

Kan man inte sitt pass så byter man med någon annan.
Jag ser till att första person på fredag 29/5 får nyckeln och jag återlämnar den till bsk på söndag 31/5. Finns det funderingar under helgen så finns jag på 0739054328. mvh Linda Nyberg

1 maj, fotbollens dag. 12:30-15:30 Albin &amp; Noah

Schema för v. 22
Fredag 29/5 17-19    Sigge &amp; Carl
                     19 -       Christian &amp; Dominic
Lördag 30/5  9-11:30 Elwin &amp; Gustaf
                     11:30-14 Gökhan &amp; Jack
                     14 -       Melker &amp; Nour
Söndag 31/5 15-17 Ted &amp; Zoher
                      17 -    Viggo &amp; Noah&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-01 14:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8088558/Kioskschema-v22</link><pubDate>Fri, 01 May 2026 12:39:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">defd464b-397c-1be3-483b-5a48aa8528ed</guid><title>Träning idag till 1830</title><description>Vi rundar av kvällens träning ca 1830 

Glöm inte vattenflaskan &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-30 16:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8088135/Traning-idag-till-1830</link><pubDate>Thu, 30 Apr 2026 14:09:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">16700f7f-ef01-d393-76a8-511646fad4af</guid><title>Påminnelse Ravelli-försäljningen</title><description>"Hej allihopa i laget, nu går vi in på sluttampen av säljomgången och den 12/5 är sista dagen att registrera paket.
Alla följer denna länk och registrera sig på rätt:

 &lt;a href="https://partner.ravelli.se/se/landing/seller/bankerydssk" target="_blank"&gt;https://partner.ravelli.se/se/landing/seller/bankerydssk&lt;/a&gt;

Dela webbshoppen på sociala medier och knacka dörr med katalogen så slår vi nya rekord i föreningen :smiley:

Glöm inte bort säljtävlingen RAVELLI har också:

Säljtävling till den som säljer mest i föreningen:
1:a pris – välja 4 paket från sortimentet + Signerade exklusiv RAVELLI-Handduk.
2:a pris – välja 3 paket från sortimentet + Signerade exklusiv RAVELLI-Handduk.
3:e pris – välja 2 paket från sortimentet + Signerade exklusiv RAVELLI-Handduk.


För säljtävlingen så har de som leder just nu:

28 st paket sålda!
27 st paket sålda!
24 st paket sålda!
20 st paket sålda!
 

Kör så det ryker nu sista tiden och hör av er till mig eller vår kontaktperson Nils från RAVELLI om det blir frågor!"

Tack för hjälpen!

// Sofia sofia.warnbring@gmail.com&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-27 21:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8085776/Paminnelse-Ravelli-forsaljningen</link><pubDate>Mon, 27 Apr 2026 19:22:21 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">bc05b1c0-2990-a137-ddd9-549d4ec6afdf</guid><title>Info från föräldramötet i veckan</title><description>I onsdags hade vi ett välbesökt föräldramöte. För er som inte var där så kan ni kika på powerpointen vi presenterade. Den finns under dokument här på laget. Här kommer några förtydliganden:

Information sprids fortsatt via laget.
Svara på kallelser. Vid nej, skriv en kommentar om varför.
90+ är det som tidigare kallades fotbollsfritids. Blandat med andra lag och utöver det vi ledare arrangerar. 
Alla som tränar regelbundet kommer att bli kallad till en match de flesta helger (vissa helger har vi färre matcher). 
Två P13-lag anmälda och vi har hamnat i två olika serier varav en kommer att bli jättetuff. Vi kommer att nivåindela lagen något för att få till så jämna matcher som möjligt, men med målsättningen att alla kommer att få spela med alla under säsongen. Det är alltså inte ett A och B-lag.
Vi kommer också att hjälpa P2012 och några spelare kommer att bli kallade till deras matcher varje helg. De spelar också 9mot9, men med storleken större boll och motstånd. 
Vi samarbetar också med P2014 och kommer på samma sätt låta spelare från deras lag spela med oss. 
Påminnelse om Ravelliförsäljningen som pågår till 12 maj – se separat utskick.

Hör av er om ni undrar över något!
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 10:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8083674/Info-fran-foraldramotet-i-veckan</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 08:19:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1dd264a7-6270-8c4d-ed25-faacba55ffc2</guid><title>Gräspremiär och träningstider</title><description>Vi ställer in träningen på söndag då många har match. Sen har vi nu fått klartecken för att börja träna på gräs nästa vecka, vilket innebär att vi nu kör våra ordinarie träningstider tis och tors 17:15-19:15

Seriepremiär hemma imorgon kl 18 - hoppas alla kommer och kollar :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-23 21:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8082787/Graspremiar-och-traningstider</link><pubDate>Thu, 23 Apr 2026 19:17:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">03664edb-803d-6014-57d1-9016be4662b6</guid><title>Veckans träningar</title><description>Vi kör träning på tisdag 1730 likt idag, dvs fys med start vid klubbstugan och så spelar vi lite borta på Vidablick. Slut 1900 vid klubbstugan.
Onsdag träning på konstgräset. Föräldramöte efter detta!
Torsdag inställt.
Söndag återkommer vi kring&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 21:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8079650/Veckans-traningar</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 19:54:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e15d3dcc-8a40-8e29-a3d6-a7cb85f472d5</guid><title>Matchställ</title><description>Hej!
I år har vi äntligen fått tillräckligt med tröjor för att alla ska kunna få var sitt ställ utan att nummer krockar! 
De som tränade idag fick med sig en tröja och ett par shorts hem. De som ville ha lagstrumpor fick ta det också. 
Kolla så att tröjan är ok i storlek - passar den inte så får vi försöka lösa en annan. Hör av er till Marcus P i så fall! 
Shorts och strumpor går bra att använda egna så länge de är helt svarta (många har synpunkter på umbroshortsen med innerbyxa). 

Tvättgruppen behöver således bara rycka in om vi spelar i bortaställ :grinning:

De som missade dagens träning får tröja vid nästa tillfälle &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 20:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8079519/Matchstall</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 18:19:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">20372093-1882-cf7e-80c4-5feb6aef45e6</guid><title>Kommande träningar</title><description>Idag inleder vi med teori i klubbstugan kl 17 för att sedan gemensamt ta oss bort till Vidablick.
I veckan blir det troligen träning ons/sön på konstgräs.
Så fort gräsplanerna öppnar byter vi till tis/tors och dessa träningar ligger också med i kalendern tills vidare. Var alltså beredda på att träningen på tisdag blir inställd.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 11:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8079084/Kommande-traningar</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 09:52:44 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ea7bf4a9-8864-fe1d-5c8a-ecc88cd73632</guid><title>Ravelliförsäljningen</title><description>Påminner om tidigare utskick om Ravelli-försäljningen. Är bara ett fåtal som registrerat sig ännu hälsar Sofia!
Vi har fram till 12 maj på oss&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-09 19:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8072661/Ravelliforsaljningen</link><pubDate>Thu, 09 Apr 2026 17:15:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8361ecc7-fd58-cc92-c5ef-a4d5bf7beec2</guid><title>Ändrade träningstider kommande vecka/veckor</title><description>Gräset är inte redo för fotboll ännu varpå BSK:s schema för konstgräs gäller. Det innebär att vi inte tränar tisdag/torsdag utan istället tränar onsdagar tills vidare. Uppdaterar kalendern så ser ni vad som gäller där. Nu på onsdag blir det alltså först premiär och därefter domarutbildning. Glöm inte att skicka med något att tugga på för kidsen :)
Ev får vi till extra pass på andra tider&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-09 19:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8072659/Andrade-traningstider-kommande-vecka-veckor</link><pubDate>Thu, 09 Apr 2026 17:14:21 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">112f1475-f8b1-8bb5-ace7-7b1937ad7eb2</guid><title>Föräldramöte 22/4 kl 18</title><description>Hej!
Vi håller föräldramöte 22/4 i klubbstugan och önskar att minst en förälder per barn har möjlighet att närvara. 
Vi kommer att gå igenom vår nya spelform 9 mot 9, samt dra lite förutsättningar för säsongen. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-03 15:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/BSK_P-13/News/8069136/Foraldramote-22-4-kl-18</link><pubDate>Fri, 03 Apr 2026 13:38:49 GMT</pubDate></item></channel></rss>