• Utlämning av Ravelli

    På torsdag kl 18.15 är det utlämning av Ravelli-paketen på Furuvik. Det är viktigt att ni kommer dit denna tid och hämtar era paket. Har ni inte möjlighet att komma själva vore det bra om ni ordnar någon annan som kommer och hämtar åt er. Allt ska betalas till BSK och de önskar att detta sker lagvis via Swish. Denna inbetalning sköter jag och önskar därför att ni snarast betalar er faktura till mig via Swish. Fakturan får ni i samband med att ni hämtar era paket på torsdag. Har ni sålt till släkt och vänner kanske ni har möjlighet att lägga ut för deras kostnad så länge. Detta för att jag ska slippa "jaga" er för att få in betalningarna. Nummer att swisha till; 0706603798 Påminner också om att det är vår vecka i kiosken på Furuvik. Schema för detta ligger sen tidigare här på laget.se. /Julia, föräldragruppen F-13 (2013) 20 maj 0kommentarer
  • Kiosk och boll-vakter/entrévärd

    Hej! Vecka 21 är det vårt lag F2013 som har ansvar för kiosken. Bemanning enligt följande: 21 maj kl 18- ca 21 Märta E 23 maj kl 17- ca 20 Sigrid 24 maj kl 9.00-10.30 Tilde W 10.30-12.00 Isabella V 12.00 - 15.00 Unni G 15.00 - ca 18 Olivia H 25 maj kl 9.00-13.00 Märta K 13.00 - 17.00 Filippa L 17.00 - ca 20.00 Noomi G Stängningstiderna är cirkatider. Kan ni inte stå i kiosken den tid som ni blivit tilldelad er är det ert ansvar att byta med någon annan. Den som stänger på kvällen lämnar över nyckel till den i laget som ska öppna dagen efter. Vi har fått tre damlagsmatcher att vara bollvakter på. Till dessa tillfällen ska det även vara med tre föräldrar som tillsammans delar på uppdraget att vara entrévärd och ,nytt för i år, även speaker på matchen. Manual till dessa uppgifter finns att läsa under dokument på BSK's laget-sida. Följande dagar har vi: 28 juni kl 13 (tjejer och föräldrar ska vara på plats 45 minuter innan matchstart) Tindra, Elle, Lily A, Tilde och Lilly S. Föräldrar till Elle, Lily A och Tilde är entrévärd/speaker. 9 augusti kl 16.00 (tjejer och föräldrar ska vara på plats 45 minuter innan matchstart) Isabelle, Emilia G, Ellen, Maja och Isabella. Föräldrar till Ellen, Maja och Isabella är entrévärd/speaker. 4 oktober kl 16. 00 (tjejer och föräldrar ska vara på plats 45 minuter innan matchstart). Ines, Emilia A, Siri och Edith. Föräldrar till Emilia A, Siri och Edith är entrévärd/speaker. Även till dessa uppdrag är det ni som byter med varandra om ni inte kan på angiven dag. 28 juni och 4 oktober är det dock match för våra tjejer, så flera av tjejerna i laget kan inte vara med dessa gånger. De tjejer som är satta på boll-vakt dessa dagar har inte match aktuell dag. F-13 (2013) 13 maj 9kommentarer
  • Anteckningar från föräldramöte 28/4

    Lite sent kommer här anteckningar från föräldramötet 28/4 Hela presentationen ligger under Dokument på Laget/F2013. Bland annat tog vi upp följande. Ledare i år är Agneta, Aldin, David och Mattias. Den här säsongen kommer tjejerna ha mer fasta positioner än tidigare. Vi tror att det kan gynna deras utveckling att de blir mer trygga i en viss position. Vi låser dock inte in oss helt utan kommer ha en viss rotation. Vid matcher byter tjejerna om på plats och uppmuntras att duscha tillsammans efteråt. Vi försöker såklart vinna matcher men lärandet är lika viktigt. Tex kan vi fokusera på vissa aspekter av spelet under veckan och sedan uppmuntra tjejerna att testa under match på helgen. Vi siktar på att ha tio tjejer vid varje match. Svara gärna på kallelser så snart som möjligt och alltid innan sista svarsdatum. Vi kallar ca en vecka i förväg. För den som vill planera längre finns ett schema under Dokument. När det gäller kallelser så svara alltid även för träningar. Det underlättar för oss ledare som planerar träningsupplägg. Eventuellt spelar vi en till cup den här säsongen. Vi har tittat lite på Tord-cupen. Återkommer om det. Inför nästa säsong planerar vi att åka på en cup med övernattning, tex Eskilscupen i Helsingborg. Vår tanke är att starta insamlingen redan den här säsongen. För detta behöver vi föräldrar som hjälper till. Vi tränare har fullt upp med träning, matcher mm. Om det finns idéer på hur vi samlar in pengar så hör gärna av er. Toppen om någon också kunde koordinera. / Ledarna F-13 (2013) 12 maj 0kommentarer
  • Visa fler nyheter