Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om BK Örnen Örnsköldsvik P-13
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från BK Örnen Örnsköldsvik P-13.
P-13
Följ oss för uppdateringar
Hej! antecknignar från föräldramötet i början av april finns nu tillgängliga. Sparar även ned under dokument.
Sammanfattning föräldramöte BK Örnen P13 2022-04-05
1. Roller
Vi behöver tillsätta ca 16 roller på ca 60 föräldrar. På mötet
a. Huvudtränare: Rikard Grundin, Lisa Holmgren, Peter Ohlsson, Anders
Söderbäck.
b. Hjälptränare: Kristoffer Abrahamsson, Veronica Lundholm stöttar upp och
Andreas Ahlm finns också till hands vid behov
c. Lagledare: Caroline Lindberg – ställer upp ett år till att Veronica Lundholm
stöttar henne
d. Materialansvarig: Karin Landén
e. Lotteriansvarig: Mari Zacco
f. Sponsoransvarig: Marlene och Jan Elfving
g. Ekonomiansvarig: Yasemin Qin
h. Arenaansvarig: Josefine Tegström
i. Kioskansvarig: Andreas Nordin
j. Domartillsättare: Emma Hoffmann
k. LOK-stödsansvarig: Rikard Grundin
l. Skolcupen: Jenny/Andreas Ahlm, Jessica Boman och Rikard Hägglund
m. Styrelsen: Sofia Jonze kassör i styrelsen
n. Revisor: Rikard Grundin revisor i föreningen
o. F/P-13 ska även Lägga på och ta bort dukar på 5 och 7-manna planen vår och höst när det är dags. Notera att detta kan ske med kort varsel beroende på väder och status på planen. Josefine Tegström som arenaansvarig den som meddelar när det är dags.
2. Avgifter 2022
a. Medlemsavgift 250 kr – spelare, ledare, lagledare och styrelse SKA vara medlemmar utifrån sin roll. Föräldrar, mor- och farföräldrar mm kan förstås också välja vara det
b. Träningsavgift 300 kr (födda 2013-2015).
c. Medlems- och träningsavgift (550 kr) betalas samtidigt där laget ska ha betalt in beloppet senast 30 april till kansliet, för att spelare inte ska vara oförsäkrade. Vi behöver därför gå ut med information om detta efter detta möte. Vi inväntar dock eventuell information från styrelsen om försäljning av tex Cesamlotter då betalning av dessa då kan ske samtidigt.
d. Ingen Örncup – konsekvens är att styrelsen har beslutat om beting på lagen.
i. 400 kr/spelare för lag som spelar 5 mot 5. Exempel med 30 spelare (beting baseras på antalet registrerade spelare i laget den 16 juni) ger totalt 12 000 kr. Ska betalas till föreningen senast 2022-08-25. Beslutas att vi under april kommer fram till något som ska säljas av laget här under våren/sommaren.
e. Vi har 1 350 kr i lagkassan i dagsläget
3. Reklam och sponsring
a. Laget erhåller 50% av intäkten till sin lagkassa i föreningen
4. Skolcupen
a. BK Örnen arrangerar denna och bjuder in skolbarn från förskoleklass till och med årskurs 5 från skolar i kommunen. Är alltså skolklasser (mixad både tjejer och killar) och inte föreningar som bjuds in.
b. Äger rum 2022-05-07 inomhus på Geneskolan och Ängetskolan
c. Inbjudan kommer gå ut inom kort till skolor och föreningar
d. Udda årgångar inom BK Örnen hjälps åt med arrangemanget
i. P/F13 har huvudansvar för en skola vardera
ii. Övriga är 2007, 2009, 2011 och 2015
e. Möte 2022-04-11 kl 18.30 i klubbhuset där vår Skolcupsrepresentant behöver närvara.
f. Alla föräldrar i laget får vara beredd hjälpa till med cupen så reservera lördag den 7 maj i kalendern redan nu
5. Profilkläder
a. http://team.intersport.se/bk-ornen
b. Länk finns på BK Örnens hemsida på Laget.se
6. Vi har anmält 3 lag till Moälvsserien. Spel 5 mot 5 (1 målvakt 4 utespelare)
a. Rulla på målvakter och positioner
b. Alla får spela lika mycket
7. Träningar
a. Tider ej klara. Ifjol började vi den 6 maj. Vi kommer inledningsvis träna på samma grusplan i Järved som i fjol, alternativt om vi hittar annan yta som vi återkommer kring.
b. Vi är så många så vi har ansökt om att få tid på 7- eller 9-mannaplan
8. Vi undersöker om det finns någon lämplig cup lokalt i Övik vi kan vara med på
9. Gemensamma värderingar - ramar och ”regler” / kultur för spelare/tränare/föräldrar
a. Ledarna kommer planera in tillfälle i vår där det sätts gemensamma ramar som både ledare, spelare och föräldrar får skriva under på. Kan lämpligen göras i samband med någon av de första träningarna eller en separat kväll
10. Upplägg och organisation kring träningar
a. Innan träning
i. Viktigt att alla anmäler om de kommer eller inte kommer på träning på Laget.se
1. För att vi ska kunna planera och förbereda träningar
2. Som underlag för att kunna söka LOK-stöd
ii. Mätta magar, kläder efter väder
iii. Säg till barnen att de ska få en väst innan träningen börjar
b. Under träning
i. När tränare blåser i pipan så samlas vi alla så snabbt som möjligt hos tränare som blåst
ii. Tränare kommer ha samma färger på sig för att underlätta
iii. Vikt av att sitta ned och stilla, vara tysta och lyssna på tränare
iv. Vara en bra kompis
c. Efter träning
i. Hör av er till oss ledare om det är något ni eller ert barn funderar på eller tycker inte varit bra under träningen/matchen så vi ledare får möjlighet hantera frågan i så fall
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera