• Flygfyren Cup 2024 (2-4 Augusti)

    Hej alla, Hoppas sommaren varit härlig och bjudit på många tillfällen för sol och bad, samt egen träning och spontanfotboll ;) Nu är det äntligen dags för årets bästa cup, BKVs egna Flygfyren cup nu kommande helg 2-4 Augusti. Ni har tidigare fått mer detaljerad information utskickad till er mail, men som kompletterande info så publiceras även samma information i denna nyhet. Allt material finns även samlat i mappen "Flygfyren Cup" under dokument HÄR på laget. Information avseende era barn: - Vi har ett stort deltagande med aktiva från P10 (2014) - jättekul!. - Vi har fördelat våra grabbar i fyra lag för maximal speltid. I spelschemat (se bif bild) ser ni vilket lag ert barn tillhör samt färg på västar som killarna kommer spela i. - I spelschemat framgår vilka ledare och lagkamrater ert barn har, samt var/när matcherna kommer att spelas, mot vilket motstånd etc. Vid frågor gällande ditt lag så kontakta ansvarig tränare för resp. lag (se bif. bild). Detta gäller även vid sjukdom/avanmälan av aktiv spelare inför match. Kontaktuppgifter finns HÄR på laget. - Notera att samling sker 1h innan resp. match (se bif bild för matchtider) för vardera lag utanför sportcentrums huvudentrè. Se till att vara ute i god tid då det kan vara begränsat med parkering vid sportcentrum . - Killarna ska, som alltid, ha med sig vattenflaska, fotbollsskor och benskydd. Denna gång är även mellanmål (så energinivån håller sig uppe mellan matcherna) samt kläder/överdrag efter väder att rekommendera. - Mellan matcherna så har vårdnadshavare ansvar för sina barn och det är OK att åka hem etc mellan matcherna så länge man hinner tillbaka till nästkommande samling. Ledare ansvarar för material och killarna under matcherna. - Flygfyren cup har en egen hemsida där ni finner all aktuell information https://norrtalje.cups.nu/. - Matchtiden för P10år (7vs7) är 2x20min, i både grupp- och slutspel. - Förutom våra fyra BKV-lag kommer också 6 andra lag spela i Pojkar 10 (2014). Pojkar 10 är uppdelade i 2 olika grupper. I klasserna 8 - 12 år spelas nivåindelat slutspel där samtliga lag erhåller lika många matcher. I klassen koras INTE slutsegrare. Samtliga lag spelar slutspel. Inga resultat publiceras på turneringens hemsida eller andra kommunikationskanaler. - Slutspel på söndagen kommer att kommuniceras efter slutfört gruppspel och matcherna kommer fördelas enligt följande: 1:an Grupp A och B (Söndag 4/8 10:30 på Plan 8, Ocab), 2:an Grupp A och B (Söndag 4/8 09:40 på Plan 4, Norrbil), 3:an Grupp A och B (Söndag 4/8 09:40 på Plan 7, Photonic), 4:an Grupp A och B (Söndag 4/8 11:20 på Plan 7, Photonic), 5:an Grupp A och B (Söndag 4/8 12:10 på Plan 4, Norrbil). - Samtliga spelare kommer få medaljer. Vidare kommer Fair Play-priser delas ut till spelare, ledare och lag som utmärker sig positivt på ett extra ordinärt sett. - Vid övriga frågor som inte går att hitta på hemsidan så kontakta Evelina Malmberg 073-0352025. Information för er föräldrar: Då BKV är arrangörer av denna cup så finns ett arbetsschema för er föräldrar som ni hittar under dokument HÄR på laget. - Det förväntas att 1 vuxen för resp. barn kommer till tilldelad uppgift. Om ni inte kan genomföra den tilldelade uppgiften så försök gärna byta uppgiften med någon som har blivit tilldelat en uppgift som ni kan ta i stället. - Förmedla gärna era byten till någon av ansvariga i föräldragruppen: Petra Worén 073-6516115 eller Evelina Vahlberg 070-959 75 39, så vi hänger med vilka föräldrar som gör vad. - Om ni absolut inte kan genomföra den uppdelade uppgiften eller on ni inte lyckas byta uppgiften så hör av er till någon av ovanstående (Petra W eller Evelina V) via sms så försöker vi lösa det. - Mer instruktioner vad uppgifterna innebär kommer säkert lite längre fram. Annars är det bara dyka upp på den tilldelade tiden så får man genomgång av uppgifterna på plats. Nu ser vi till att killarna får en minnesvärd och rolig cup, tack på förhand för allas vårat gemensamma bidrag! Varma fotbollshälsningar och varmt välkomna //Ledarstaben och föräldragruppen P10 år (2014) 31 jul 0kommentarer
  • Inför Ålandsmatcherna

    Hej allihopa! Vi startar upp höstsäsongen med mycket information, dels inför cupen men nu även Åland. Vi har haft ett otroligt intresse och det är över 140 personer (inklusive killarna som ska spela) som är anmälda och vill åka med över till Åland. Superkul! Som ni förstår innebär detta en del logistik och vi ber er därför läsa igenom denna information noggrant. ALLMÄN INFORMATION 1. Bifogat detta utskick kommer vi att skicka med anmält barn, hur många ytterligare i familjen som har anmält sig samt antal bilar. Stämmer inte denna information vänligen kontakta mig (Mattias) eller Thomas omgående. Ni som har bett om bekräftelse på att alla anmälda kan följa med kan se denna lista som en bekräftelse. 2. Alla personer som är myndiga behöver ha med sig giltig legitimation. 3. Är det någon medresenär som inte är svensk medborgare har vi fått information från finska ambassaden att det då behöver tas med giltigt pass och i de fall det behövs ett giltigt uppehållstillståndskort. Känner sig någon osäker på detta får ni gärna kontakta Eckerölinjen eller Finska ambassaden själva. BETALNING Gällande betalning av resan ska detta betalas in till lagets konto senast 31/7 så att vi kan betala fakturan till Eckerölinjen i god innan avresa. Kostnaden är 310 kr/bil, inget för medresenärer. Betalning via Swish 123 255 92 92, märk insättningen med sonens namn. SAMLING GRISSLEHAMN För att säkerställa att alla kommer med på båten behöver vi samlas senast kl 08.30 i Grisslehamn, senaste incheckning är 45 min innan avgång. På plats i Grisslehamn söker ni upp respektive lags ansvariga tränare för att få biljetter, var gärna på plats en stund innan så att vi hinner dela ut biljetter i lugn och ro. BARN UTAN MEDFÖLJANDE ANHÖRIG Gällande er som har barn som inte har med någon anhörig så återkommer vi med i vilken bil de kommer att åka. Det vore också bra om dessa killars föräldrar tar kontakt med ansvarig tränare i respektive lag för att stämma av gällande betalningar för mat på båten/på plats på Åland. MAT Gällande mat sköter varje familj/person detta själva, detta bokas inte via oss. På båten finns flera olika matlösningar. DELTAGARLISTA Lag Gul Elias Å, 4 st, 1 bil Erik L, 3-4 st, 1 bil Gustaf B, 4 st, 1 bil Jonathan M, 4 st, 1 bil Leon I, 4 st, 1 bil Lucas C, 5 st, 1 bil Ludwig M, 4 st, 1 bil Malik R, 3 st, 1 bil Qvintus S, 4 st, 1 bil Rasmus R, 2 st, 1 bil Samuel V, 4 st, 1 bil Savelij G, 5 st, 1 bil Theo N, 4 st, 1 bil Theodor P-J, 2 st, 1 bil Titus V, 2 st Lag Blå Adam A, 5 st, 1 bil Adrian F, 4 st, 1 bil Benjamin H, 4 st, 1 bil Edvard E-G, 2 st, 1 bil Edward W, 3 st, 1 bil Elias och Elvin W, 5 st, 1 bil Filip E, 4 st, 1 bil Hamza A, 2 st, 1 bil Harry H, 5 st, 1 bil Hugo J, 4 st, 1 bil Leo S, 3 st, 1 bil Lion L, 4 st, 1 bil Rasmus T, 3 st, 1 bil Robin L, 1 st Sixten S, 1 st Valter B-L, 2 st, 1 bil Lag Röd Aiden S, 9 st, 2 bilar Leo B, 1 st Liam B, 1 st Luke H, 2 st Mille B, 1 st Noah H, 2 st Oscar T, 2 st, 1 bil Ted L, 4 st, 1 bil Tyr R, 3 st, 1 bil Viggo D, 4 st, 1 bil Viggo K-A, 5 st, 1 bil Zeke N, 2 st, 1 bil Som ni ser är det flera i lag röd som inte har bil, vi behöver därför hitta sex platser i övriga bilar hos lag röd. Viggo D har 1-2 platser över och Zeke N 2-3 platser över, finns det även plats över hos Oscar T och Tyr R? Återkoppla gärna snarast till Mattias på mattias@ahmanmakleri.se eller 076-100 88 22 om ni har platser över i bilen. Nu ser vi framemot en fantastisk dag på Åland! / Ledarstaben gm Mattias P10 år (2014) 23 jul 5kommentarer
  • Avslutning och sommaruppehåll

    Vilken härlig avslutning vi fick till igår. Rekord antal spelare och deltagande familjemedlemmar i den fina sommarvärmen. Nu önskar vi alla en härlig paus och sommarlov. Alla som var med på avslutningen fick ett fotbollsbingo att utföra tills första träningen efter uppehållet. Om det missades så finns den under dokument på vår lagetsida. Vi har mycket att se fram emot på nästa halvan av fotbollssäsongen. Vi startar träningarna igen v.31 ,ons 31/7. Därefter så kör vi för fullt med Flygfyren cup 2-4/8. All info kommer att komma så snart vi fått den från sportkontoret. Vill passa på att tacka alla som på olika vis engagerat sig i vårat stora gäng av fotbollskillar. Glad sommar önskar ledarstaben! 😎 P10 år (2014) 27 jun 2kommentarer
  • Visa fler nyheter