• Föräldramöte 28/4 -21

    Sammanfattning av föräldramötet den 28/4. Väldigt roligt att alla tjejer (så när som på en) är med även i år och spelar fotboll! Ett nytt tillskott är Jasmine som tillkommer i år, välkommen. Jasmine gjorde förvisso några provträningar ifjol redan. * 7 mot 7 gäller för i år. Det innebär en mycket större plan samt en del nya regler. Speltiden blir 3 x 20 minuter, en "retreat-linje" införs som delar upp planen i tre delar (linje som tjejerna måste backa tillbaka till vid inspark/målvaktens boll), inkast istället för inspark, större boll m.m. * Robert har gått en ledarskapsutbildning från RF/Sisu under våren. Jonas & Joel går Svenska fotbollsförbundets tränarutbildning C. Utbildningarna har varit givande & förhoppningsvis innebär det att vi kan lägga upp träningarna på ett bra sätt utifrån förbundets riktlinjer. * Stina L (Ebba) hoppar in i tränargruppen i år. * Covid-19. Försök att hålla alla nationella som regionala (& lokala) restriktioner som sätt upp. Se till att tjejerna har var sin vattenflaska m.m. * Förslag kom på att införa rullande schema för matchvärdar. Dessa ska hälsa motståndarna välkomna, färdigställa planen innan match, fixa för domaren med linjemän/flaggor/matchbollar, föra dialog med publiken m.m. * Vi siktar på att ha två träningar i veckan. Vi är även anmälda till Moälvsserien och kommer att (förhoppningsvis) spela lika många matcher som ifjol. * Kostnader för säsongen; 400:- träningsavgift, 250:- medlemsavgift, 500:- för lotteriförsäljning (3 Cesamlotter & 10 Sommarlotter. Pengarna behåller ni efter försäljning) plus 150:- extra till lagkassan. Totalt 1300:-. * Vi har idag avsaknad av några personer på ett antal arbetsuppgifter i laget. Idag saknar vi en lotteri- och annonsansvarig, en person i arenagruppen, en el två örncupsrepresentanter och en skolcupsansvarig. Jessica och Andreas (Teca) tog på sig rollen som materialansvarig. Lina (Lou) fortsätter som ekonomiansvarig. Som lotteriansvarig så behövs bara upphämtning av lotter och fördelning av desamma inom laget. Ifall vi hittar någon sponsor får vårat lag ta del av 50% av dessa sponsorpengar. Personen i arenagruppen ska se till att våra planer & klubbstugan hålls i skick. Örncupsrepresentanterna går på möten inför cupen & hjälper till med samordning för arrangemanget under de dagarna cupen pågår (cupen är inställd i år). Skolcupsansvarig hjälper till att samordna skolcupen under våren. Det fungerar inte att samtliga "ej tagna" uppdrag ska stå på Robert. Får vi inga frivilliga måste vi tyvärr lotta & placera ut ansvar till de som inte är engagerade idag. * Se dokumenten "BK Örnen, Laginformation 2021" och "BK Örnen, En presentation av BK Örnen" på www.laget.se, BK Örnens startsida och sedan under fliken "dokument" för mer information. * För köp av BK Örnen träningskläder, koppla ett medlemskonto hos Intersport till BK Örnen. Gå in på "team.intersport.se/bk-ornen" och beställ de som känns aktuellt för just er, absolut inget måste. F-11 4 maj 2021 5kommentarer
  • Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!

    Välkommen till er nya lagsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan spelare, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring laget finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla spelare och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i laget har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se! F-11 11 jun 2020 0kommentarer