Bingolotter och julkalendrar
Hej alla föräldrar och spelare Nu under hösten kommer laget sälja Bingolottos julkalendrar (de är redan utdelade). Julkalendrarna säljs för 100 kr/st och 50 kr går till lagkassan. Om någon behöver fler hör av er till mig ordnar vid de. Laget kommer också sälja bingolotter till uppesittarkvällen, så passa på att ta upp beställningar. Jag kommer på träningar framöver dela ut beställningslista som man kan använda sig av om man önskar de. Enkellotter 100 kr (30 kr till lagkassan) Dubbellotter 200 kr (60 kr till lagkassan) Trippellotter 300 kr (90 kr till lagkassan) Förra året drog denna försäljning in riktigt bra med pengar till killarnas lagkassa (ca 20000 kr). Visst ska vi slå den summan i år!? Betalningen för julkalendrarna Swishas till Emelie på 0760087280 senast 1 december. Märk med spelarens namn. MVH Emelie och föräldragruppen
P14/16 - pojkar födda 09/10/11/12
14 okt
1kommentar
Ansvar vid hemmasammandrag P16 11 oktober
Nu på lördag 11 oktober har P16 hemmasammandrag i Hildursborg. Eftersom merparten av lagets föräldrar är engagerade i P14 USM under helgen så ansvarar vi endast för att bemanna sekretariatet, se nedan: Kl 11.15 BBK-Laponia Isak, Sigge (Andreas, Sanna) Kl 13.45 Sikeå-Laponia Hampus, Oliver W (Ulrica, Annika) Kl 16.15 BBK- Sikeå Leopold, Oliver W (Emelie, Annika) Kiosk och matchvärd löses av föräldrarna till F16 som också har matcher samma dag som oss.
P14/16 - pojkar födda 09/10/11/12
7 okt
0kommentarer
Matcher P14 Norrfjärdens Sporthall 5/10
Nu på Söndag 5/10 är det äntligen dags för P14 att göra Matchdebut för säsongen, (glöm inte att svara på den separata kallelsen) Samling på NORRFJÄRDENS SPORTHALL Klockan 09:30 Matcher: - 11:00 Norrfjärdens IF - 14:00 HK Laponia Ta med: - Matchtröjorna (Grön och Vit), svarta shorts, strumpor och Skor - Vattenflaska - Överdragskläder att ha mellan matcherna - Duschgrejer och rena kläder - Lunch att äta i hallen - ev mellanmål Kom ihåg, Ingen läsk, godis eller liknande före alla matcher är spelade. Vi vet inte om det kommer finnas någon försäljning i hallen så ta med mat. Enligt BBK:s uppdaterade resepolicy, så är det rekommenderat att kortare resor löses med samåkning i personbil, (på så sätt sparar föreningen pengar, och spelarna slipper egenavgiften för resor om 250kr) Ange gärna i anmälan om Ni har tillgång till bil, och kommentera nedan hur många platser Ni har över
P14/16 - pojkar födda 09/10/11/12
1 okt
13kommentarer
ARBETSFÖRDELNING USM P14
UPPDATERING 251009 NY ARENA OCH NYA TIDER FÖR LÖRDAG! Hej! USM P16 gick ju toppen (bra jobbat alla!) så det är väl bara att riva av en ny USM-helg medan vi minns hur man gör. Här kommer därför arbetsuppgifter för P 14 USM steg 1 som äger rum lördag 11/10 på Boden Energi Arena och söndag 12/10 på Hildursborg. Läs noga igenom och notera era uppgifter. Skriv en kommentar under nyheten för att bekräfta att ni tagit emot uppgiften. Om ni inte kan ta er uppgift måste ni som vanligt själva ordna byte eller ersättare och meddela i kommentarsfältet nedan vem som kommer i ert ställe. Som vi tidigare informerat om behöver vi föräldrar hjälpa till under båda USM-helgerna. Till den här helgen har vi också planerat in att några av P16-killarna hjälper till. OBS! Viktigt att ni kollar med ert barn och bekräftar även deras uppgift – eller ser till att de gör det själva. Eftersom P16 spelar sammandrag på lördagen kommer några föräldrar att sitta i sekretariatet då – det planeras och kommuniceras separat. I tiderna nedan är även städning efter sista match inräknat , den kommer vara slut vid 19. LÖRDAG 11 oktober Tävlingsansvarig: ALFONS 15.45-19.30 Arrangemangsansvarig: LUKAS B 15.45-19.30, medtar även en långpanna fikabröd. Sekväska/matchdatorer samt startar upp fiket tillsammans med Lena V: AXEL 15.45 Match 1 kl 16.30 Sekretariat: ADRIAN S + ROBIN Speaker: Jonas Erkki Musik: Vakant Filmare: MALTE Match 2 kl 18.00 Sekretariat: FRANK + FRANK Speaker: Jonas E Musik: Vakant Filmare: MALTE Fikaförsäljning 16-17.45 ALFONS - medtar en långpanna fikabröd 17.45- 19.30 OLIVER A, inkl städa undan fiket Arrangemangsansvarig kan stötta upp i fiket vid behov Städpatrull från ca 19.00 När sista matchen är färdigspelad hjälps samtliga kvarvarande (sek, arrangemangsansvarig och tävlingsansvarig) åt att grovstäda läktare, toaletter och omklädningsrum innan vi lämnar hallen. Man får gärna komma förbi och hjälpa till om man inte befinner sig i hallen just då. SÖNDAG 12 oktober Tävlingsansvariga: 8-12 VIDAR; ADRIAN M-L 12-16 Arrangemangsansvariga: 8-12 HILMER (medtar en långpanna fikabröd); 12-16 HUGO Hämta saker med släp på kansliet: ADRIAN M-L Match 1 09.00 Sekretariat: FRANK + FRANK Speaker: Jonas E Filmare (Obs! Spelare P16): Hilmer Musik (Obs! Spelare P16): Leopold Match 2 10:30 Sekretariat: AXEL + ADRIAN S Speaker: Jonas E Filmare (Obs! Spelare P16): Hilmer Musik (Obs! Spelare P16): Leopold Match 3 13:00 Sekretariat: ROBIN + LINDA A Speaker: Jonas E Filmare (Obs! Spelare P16): Hugo Musik (Obs! Spelare P16): Kaleb Match 4 14:30 Sekretariat: LINDA A + ADRIAN M-L Speaker: Jonas E Filmare (Obs! Spelare P16): Sigge Musik (Obs! Spelare P16): Kaleb Fikaförsäljning (fiket på entréplan) 8-11 KJELL 11-14 ALBIN 13.45-15.30 Hampus och Minas (Obs! Spelare P16) Arrangemangsansvarig kan stötta upp i fiket vid behov Avlösning i fiket av herrar div 2 kl 1530? Hamburgarstekning (utomhus) 10.30-12:30: SEMON 12:00-13.30: INGEMAR (Obs! Behöver ev. stanna längre om något lag vill ha hamburgare efter sista matchen) Städpatrull från ca 15:30 ALLA som har uppgifter i slutet av dagen stannar kvar och grovstädar läktare, toaletter och omklädningsrum innan vi lämnar hallen. Det går fort om vi är många som hjälps åt! Tävlingsansvariga och arrangemangsansvariga kommer att få separata utskick med instruktioner. Hör av er till Kristine om det inte dyker upp under veckan. De som ska filma kommer att få en teknikomgång, vi återkommer med när det blir. Obs! Ev. i samband med killarnas träning fredag 10/10. Frågor? Hör av er till Kristine 073-0299525 eller skriv i kommentarsfältet nedan. Ni som fått uppgifter kommenterar alltså nedan att ni tagit del av informationen. Vänliga hälsningar, föräldragruppen (Emelie, Carolina, Annette, Kristine och Sanna)
P14/16 - pojkar födda 09/10/11/12
30 sep
22kommentarer
Arbetsfördelning USM P16
Här kommer arbetsuppgifter för P 16 USM steg 1 som vi arrangerar i Hildursborg 27-28 september. Det är ett långt inlägg eftersom det är mycket som ska göras, så läs noga igenom och notera era uppgifter. Om ni är förhindrade att delta så behöver ni själva ordna med en ersättare och meddela i kommentarsfältet nedan vem som kommer i ert ställe i god tid innan. Föräldrar till samtliga spelare i laget kommer få uppgifter under bägge USM-helgerna, vissa kommer få uppgifter bägge helgerna. Planeringen för P 14 kommer längre fram. Som ni kommer se så är det några uppgifter som fortfarande inte är tillsatta, meddela i kommentarsfältet nedan om du eller någon du känner kan ta på dig dem. LÖRDAG 27 september Tävlingsansvarig: INGEMAR 14-18 Arrangemangsansvarig: SIGGE 13.30-18, medtar även en långpanna fikabröd Match 1 kl 15:00 Sekretariat: ISAK, ANNA-KARIN BERG Speaker: PER SVENSSON Musik: SELMA SVENSSON Filmare: VIDAR Match 2 kl 16:45 Sekretariat: LEOPOLD, KLAS AUGUSTIN Speaker: PER S Musik: SELMA S Filmare: VIDAR Fikaförsäljning - endast fikavagn uppe i hallen på lördagen 14-16 HAMPUS - medtar en långpanna fikabröd 16-ca 18 ERIK , städar även undan fikavagnen Arrangemangsansvarig kan stötta upp i fiket vid behov Städpatrull från ca 17:45 När sista matchen är färdigspelad hjälps samtliga kvarvarande åt att grovstäda läktare, toaletter och omklädningsrum innan vi lämnar hallen. Vill man komma och hjälpa till även om man inte befinner sig på plats är man varmt välkommen. SÖNDAG 28 september Tävlingsansvarig: 8-16.30 ALBIN Arrangemangsansvarig : 8-12.30 HUGO medtar en långpanna fikabröd, 12.30-17.30 JOHN Match 1 09.00 Sekretariat: KLAS A, ANNA-KARIN B Speaker: PER S Musik: SELMA S Filmare: FRANK Match 2 10:45 Sekretariat: LEOPOLD, OLIVER W Speaker: PER S Musik: Ej tillsatt Filmare: FRANK Match 3 13:30 Sekretariat: AXEL, ISAK Speaker: Ej tillsatt Musik: LEOPOLD Filmare: MALTE Match 4 15:15 Sekretariat: OLIVER W, ROBIN Speaker: Ej tillsatt Musik: LEOPOLD Filmare: MALTE Fikaförsäljning (fiket på entréplan) 8-11 HILMER medtar en långpanna 11-14 KJELL 14-17 ROBEL, städar även undan i fiket Arrangemangsansvarig kan stötta upp i fiket vid behov Hamburgarstekning (utomhus) 10.30-12: JOHN 12-13.30: ADRIAN ML Städpatrull från ca 16:15 Eftersom våra killar spelar den sista matchen räknar vi med att det kommer finnas kvar gott om föräldrar som kan hjälpas åt att grovstäda läktare, toaletter och omklädningsrum innan vi lämnar hallen, så planera för att stanna kvar ett tag för detta så hjälps vi åt. Till er som ska vara tävlingsansvariga har det redan gått ut ett mail med instruktioner, hör av er till Sanna om ni inte fått det. För er som kommer vara arrangemangsansvariga så kommer instruktioner via mail senare under den här veckan. Vi kommer erbjuda en teknikgenomgång för er som ska filma i god tid innan match 1 på lördagen, tid för detta meddelas längre fram. Frågor? Hör av er till Sanna 070-2781124 eller skriv i kommentarsfältet nedan. Ni som fått uppgifter kommenterar nedan att ni tagit del av informationen. Vänliga hälsningar, föräldragruppen (Emelie, Carolina, Annette, Kristine och Sanna)
P14/16 - pojkar födda 09/10/11/12
15 sep
15kommentarer
Visa fler nyheter