Nu är excelfil med rutiner och annan viktig info uppdaterad
Hej! På sektionens sida under dokument finns "Excelfilen med rutiner och annan viktig info" uppdaterad. Det är flikerna matchrutin, försäkringar samt anordna en cup som är uppdaterade. Om du kommer på något som vi har missat i matchrutinen får du gärna höra av dig! //Malin Berlin Natrup
Innebandysektionen
3 nov 2024
0kommentarer
Höstens matcher 2024
Höstens matcher!
Innebandysektionen
27 okt 2024
0kommentarer
Minnesanteckningar från sektionsledningsgruppens möte 241020
Minnesanteckningar från sektionsledningsgruppens möte 241020 Närvarande: Daniel Dahlström, Carl Bergander, Emmie Bjerkander. Sekreterare: Malin Berlin Natrup 1. Mötet öppnades av Daniel 2. Föregående minnesanteckningar: • Det blev inget F16-17då det inte fanns någon ledare till det laget. De blir PF16 och PF17 istället. • Alla ledare ska lämna in ett utdrag ur belastningsregistret. Malin ska be om inlogg till Laget.se där hon kan se vilka som har lämnat in innan hon lämnar ut ledarkläderna. • Alla ledare ska vara medlemmar i ASK och vi uppmanar övriga som hjälper till att skaffa familjemedlemskap. • Det går trögt att få någon att vara med i valberedningen. Vore bra om vi med gemensamma krafter söker med ljus och lykta efter en person. 3. Återsöka pengar Vi måste se till att återsöka pengar för domar-och ledarutbildningarna som har genomförts. Ingen av oss har behörighet att göra det via idrottonline. Emmie och Carl har efterfrågat det i styrelsen men har inte fått svar. De tar upp frågan igen på nästa styrelsemöte. 4. Namnlappar Malin köper in namnlappar att märka upp de två 100-ställen. Hon har också bett Bergfoths att trycka upp klistermärken att bland annat märka upp de nyinköpta innebandyglasögonen med. 5. Försäljning Vår önskan till nästa år är att två försäljningar ligger på hösten och en försäljning på våren. Anledningen är att vi behöver få in pengar det här kalenderåret. Emmie tar kontakt med Carina och pratar igenom försäljningar. 6. Fotografering Den 15/11 kommer två fotografer från Express-foto att ta lagfoto. Hallen är bokad mellan 17.00-21.00 för att ta både lagfoto och foto på varje spelare. Ett schema för fotograferingen måste göras. Carl fixar det. 7. Rött bortaställ och poolspelsbag Vi placerar det i skåpet på läktaren. Man kontaktar Malin om man vill använda det. 8. Blipp/tagg Malin tar kontakt med Joakim Eklund på kommunen angående blipp till varje ledare. 9. Rutin för match Malin skriver en rutin för vad man som tränare behöver tänka på inför match och lägger i Excelfilen som finns på Innebandysektionens sida på Laget.se. Exempelvis roll-up, fikabiljett, lag för omklädningsrum, kiosknyckel mm. Innan ett poolspel drar igång är det bra att samla alla ledare på poolspelet och gå igenom reglerna. 10. Städsaker Ibland saknas det soppåsar och andra städattiraljer. Malin tar kontakt med städansvarig på kommunen och ser om vi kan få ha ett litet lager i kiosken eller på något annat ställe. 11. Domare Ska vi ha som rutin att ledarna bjuder in domarna till matcherna? För- och nackdelar diskuterades. Vi bestämde att vi tycker det och att Emmie tar ansvar för att domarschemat hålls uppdaterat så att ledarna vet vem de ska bjuda in. Vi borde ha en domaruppstart efter domarutbildningen. Vid datorn Malin Berlin Natrup
Innebandysektionen
22 okt 2024
0kommentarer
Detta är på gång inom sektionen!
Minnesanteckningar från sektionsledningsgruppen 240807 Närvarande: Daniel Dahlström, Carl Bergander, Emmie Bjerkander. Sekreterare: Malin Berlin Natrup 1. Mötet öppnades av Daniel D 2. Föregående protokoll: • Daniel har tagit kontakt med kommunen angående en blockbokning. Han träffade Gunilla Crona och Sanna Godenäs. De var positiva till en blockbokning. De har inte återkopplat. Daniel tar kontakt med dem igen. • ASK:s bevattningssystem ska bekostas med bidrag. Det kommer inte vara några avskrivningar. • Carl och Emmie har frågat Erik Lindstrand om en styrelsegenomgång. De hoppas att det blir i höst. 3. Ledare/lag inför säsongen 24/25 • Innebandyskoj för barn födda-20 ska startas upp. Kan någon ur lila-gruppen ta ansvaret för det? Carl pratar med ledarna och frågar. • Vi ska försöka starta ett flicklag födda 16/17. Emmie tar kontakt med ledare i blå-gruppen om de skulle kunna hjälpa till att starta igång det. Flickor F16-17 6 spelare poolspel grön nivå OBS! Ledare saknas F14-15 9 spelare poolspel 3 mot 3 m F11-13 13 spelare blå nivå F08-10 14 spelare röd nivå Pojkar P17 12 spelare Poolspel grön nivå P16 17 spelare Poolspel grön nivå P14-15 18 spelare P13 11 spelare ? P12 13 spelare ? P11 7 spelare P10 7 spelare P09 15 spelare A-lag ? spelare Vår ambition är att alla lag ska dra igång första träningen i samband med skolstarten eller senast i början av sept. Men alla måste ha koll på hur fotbollens träningar ligger och ha en dialog med fotbollstränarna. Enligt Samsyn Småland får vi starta med en träning innan oktober då brytpunkten är men med hänsyn till fotbollen. 4. Matchplanering Daniel har börjat skissa på en matchplanering. Deadline för att sätta alla tider är söndag den 11/8. Det kommer att vara trångt i hallen vissa helger. 5. Träningstider Daniel skissar på det också. Han väntar på besked från kommunen. Ambitionen är att kunna lägga lite längre träningar i år. Två träningar för röd- och blå nivå. 6. Matchställ och sponsring Det behövs köpas in ca 100 st ställ till och vi behöver sponsorer. Malin kollar med Linda hur mycket det skulle kosta. Alla sponsoravtal finns i en pärm hos Anneli på kansliet. Emmie pratar med Henning angående sponsring. 7. Ledar- och domarutbildningar De (09:or) som har gått en domarutbildningen "Matchvärd" kan gå en domarutbildning steg 1. P10:or ska gå domarutbildningen Matchvärd. P08 och äldre ska gå en digital domarutbildning steg 2. Daniel gör en inventering vilka 10:or, 09:or och 08:or och äldre som vill döma. Emmie gör en sammanställning efter att Daniel har inventerat. Malin och Emmie gör ett domarschema. Vi borde ha en domaransvarig som kan stötta och coacha domarna. Vi kan få våra ledar- och domarutbildningar subventionerade och det ska göras av kassör eller ordförande. Emmie och Carl tar upp frågan på nästa styrelsemöte hur rutinerna kring det fungerar. Brottsregister, när och hur. En fråga för huvudstyrelsen. Emmie och Carl tar med den frågan. 8. Målvakter Vi måste göra något för våra målvakter. Ett förslag är att ordna en målvaktsdag. Vem skulle kunna vara ansvarig? 9. Hjälpledare Ett förslag är att knyta våra ungdomar till de olika lagen. 10. Intersportkväll Malin tar kontakt med Linda på Intersport angående en föreningskväll som ska genomföras någon gång under v. 36. Då lämnas även matchställen ut. 11. Valberedning Innebandysektionen behöver ha en representant i valberedningen. Har vi några förslag? 12. Sektionsmöte Vi kommer ha sektionsmöte 25/8 kl 18.00-20.30. Carl bokar lillstugan. Malin kallar till möte. Vid datorn Malin Berlin Natrup
Innebandysektionen
13 aug 2024
0kommentarer
Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!
Välkommen till er nya gruppsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan aktiva, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring gruppen finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla aktiva och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i gruppen har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se!
Innebandysektionen
4 apr 2024
0kommentarer