﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Adolfsbergs IK U-lag Dam</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/AdolfsbergsIKUlagDam/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">9630cf70-8720-f750-1c8d-9585c19f4145</guid><title>Skadevicup 2026 INFO uppdaterade 24 juni 21.50</title><description>Hej &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;OBS Vi har begränsat med bagageutrymme, så det är viktigt att tjejerna packar lätt och ordentligt, det vill säga att de inte tar med sig en massa lösa saker och påsar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som vi tidigare har skrivit ska tjejerna själva ta med Resorb, Dextrosol, Compeed eller andra produkter som kan behövas när man spelar i värmen. Vi har endast ett begränsat antal sådana produkter i vår materialväska, och därför behöver tjejerna själva ombesörja dessa saker.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Samling: Fredag 26 juni kl. 07.15 vid Adolfsbergs Vårdcentral.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;&lt;br&gt;Buss 1 – Martin&lt;/b&gt;&lt;br&gt;•	Matilda&lt;br&gt;•	Ellie&lt;br&gt;•	Ebba&lt;br&gt;•	Junie&lt;br&gt;•	Lilly&lt;br&gt;•	Nellie&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Buss 2 – Jenny&lt;/b&gt;&lt;br&gt;•	Ester&lt;br&gt;•	Thea&lt;br&gt;•	Stella&lt;br&gt;•	Agnes&lt;br&gt;•	Maja&lt;br&gt;•	Idde&lt;br&gt;•	Astrid&lt;br&gt;•	Allie&lt;br&gt;&lt;br&gt;Allies pappa:&lt;br&gt;Frida&lt;br&gt;Ella&lt;br&gt;Tilde &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att bo på:&lt;br&gt;Helenaskolan&lt;br&gt;Staketgatan 10&lt;br&gt;541 30 Skövde&lt;br&gt;Omklädningsrum och duschar finns i den närliggande Helenahallen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi spelar vår första match redan kl. 11.00 på fredagen.&lt;b&gt; Därför behöver tjejerna ha med sig en ordentlig matsäck/lättare lunch att äta innan matchen.&lt;br&gt;&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi äter gemensam lunch efter matchen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelchema: &lt;br&gt;Fredag 26 juni&lt;br&gt;11.00 – Adolfsbergs IK – Floda BoIF  Södermalm B (konstgräs)&lt;br&gt;20.00 – Gustavsbergs IF FK U15F – Adolfsbergs IK  Lillegården A&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag 27 juni&lt;br&gt;09.00 – Adolfsbergs IK – Ulvåkers IF Tibro Sportparken B (konstgräs)&lt;br&gt;12.00 – Hörnebo SK – Adolfsbergs IK Tibro Sportparken B (konstgräs)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mat&lt;br&gt;Fredag&lt;br&gt;Lunch&lt;br&gt;•	Kycklinglasagnette&lt;br&gt;Middag&lt;br&gt;•	Köttbullar, kokt potatis och gräddsås&lt;br&gt;Lördag&lt;br&gt;Lunch&lt;br&gt;•	Korv stroganoff med pennepasta&lt;br&gt;Middag&lt;br&gt;•	Svensk moussaka med vitlökscrème&lt;br&gt;Söndag&lt;br&gt;Lunch&lt;br&gt;•	Spaghetti och köttfärssås&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Packlista&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Sovutrustning&lt;br&gt;•	Madrass eller liggunderlag (gärna max 90 cm brett)&lt;br&gt;•	Sovsäck eller täcke&lt;br&gt;•	Lakan&lt;br&gt;•	Kudde&lt;br&gt;•	Sovkläder&lt;br&gt;Kläder&lt;br&gt;•	Badkläder&lt;br&gt;•	Ombyte för hela helgen&lt;br&gt;•	Varma kläder&lt;br&gt;•	Regnkläder vid behov&lt;br&gt;•	Bra promenadskor mellan matcherna &lt;br&gt;•	Tofflor&lt;br&gt;Matchutrustning&lt;br&gt;•	Fotbollsskor&lt;br&gt;•	Benskydd&lt;br&gt;•	Matchställ bådae svarta och vita &lt;br&gt;•	Gärna extra shorts och strumpor&lt;br&gt;Hygien&lt;br&gt;•	Duschhandduk&lt;br&gt;•	Badhandduk&lt;br&gt;•	Tandborste&lt;br&gt;•	Tandkräm&lt;br&gt;•	Tvål&lt;br&gt;•	Schampo&lt;br&gt;Övrigt&lt;br&gt;•	Eventuella mediciner (informera ledarna vid behov)&lt;br&gt;•	Ryggsäck eller mindre väska till matcherna&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kan vara bra att ha med&lt;br&gt;•	Regnkläder&lt;br&gt;•	Klädhängare för blöta kläder&lt;br&gt;•	Mobiltelefon&lt;br&gt;•	Laddare&lt;br&gt;•	Hörlurar&lt;br&gt;•	Kortlek eller annat spel&lt;br&gt;•	Grenuttag/förlängningssladd med flera uttag&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;OBS Bra om alla tejer tar med sig egen resorb och dextrosol (så de kan få den smak de gillar) och blommspruta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Viktigt!&lt;br&gt;Ta inte med värdesaker eller andra stöldbegärliga föremål som lämnas kvar i sovsalarna.&lt;br&gt;Tänk också på att vädret kan skifta under helgen. Packa därför för både värme, kyla och regn&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-18 12:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8118935/Skadevicup-2026-INFO-uppdaterade-24-juni-2150</link><pubDate>Thu, 18 Jun 2026 10:48:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2cf74563-0b32-157d-d47d-627752e29d7a</guid><title>Grindvakter HT-2026 Uppdaterad 21  juni 21.15</title><description>&lt;br&gt;Hej!&lt;br&gt;Nu är fördelningen av grindvaktsuppdragen inför hösten klar. Jag är fullt medveten om att matchen den 27 juli kan vara svår att bemanna. Ni som har tilldelats en grind den dagen behöver därför bekräfta att det fungerar. Om det inte gör det, vänligen meddela detta så snart som möjligt. Om någon inte kan den 27 juli får ni som har möjlighet gärna meddela om ni kan vara behjälpliga. Under våren hade några personer färre grindpass, och därför har de nu tilldelats något fler.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;27 juli Mån 19.00 IK Oddevold&lt;br&gt;Stella: 2&lt;br&gt;Lilly: 2&lt;br&gt;Nellie: 2&lt;br&gt;&lt;br&gt;3 aug Mån 19.00 IFK Värnamo	&lt;br&gt;Agnes: 2&lt;br&gt;Freja : 2&lt;br&gt;Junie 2&lt;br&gt;&lt;br&gt;25 aug Tis 19.00 Varbergs BoIS&lt;br&gt;Astrid: 2&lt;br&gt;Ebba: 2&lt;br&gt;Ida 2&lt;br&gt;&lt;br&gt;7 sep Mån 19.00 Östersund&lt;br&gt;Freja 2&lt;br&gt;Ester 2&lt;br&gt;Idde 2&lt;br&gt;&lt;br&gt;14 sep Mån 19.00 Nordic United FC&lt;br&gt;Maja 2&lt;br&gt;Lora 2&lt;br&gt;Tilde 2&lt;br&gt;&lt;br&gt;11 okt Sön 13.00 Ljungskile&lt;br&gt;Allie 2&lt;br&gt;Stella 2&lt;br&gt;Ebba 2&lt;br&gt;&lt;br&gt;25 okt Sön --- Falkenberg Tid ej fastställd&lt;br&gt;Allie 2&lt;br&gt;Ester 2&lt;br&gt;Alva 2&lt;br&gt;&lt;br&gt;7 nov Lör --- Östers IF Tid ej fastställd&lt;br&gt;Idde 2&lt;br&gt;Lill 2&lt;br&gt;Lora 2&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-18 09:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8118830/Grindvakter-HT-2026-Uppdaterad-21-juni-2115</link><pubDate>Thu, 18 Jun 2026 07:56:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">90b8f6e9-9676-f003-7c61-c2c21e116408</guid><title>Info. </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu kommer lite information:&lt;br&gt;&lt;br&gt;På fredag ses vi som ska arbeta på Brunnsparken. Förslaget är att vi samlas framför entrén strax innan 8 till Svalan och sedan letar upp Dennis N. Arbetstiden är kl. 08.00–12.00. Följande personer arbetar:&lt;br&gt;Nellie&lt;br&gt;Ingela&lt;br&gt;Andreas&lt;br&gt;Sara &lt;br&gt;Jenny&lt;br&gt;Frida&lt;br&gt;Andreas&lt;br&gt;Martin&lt;br&gt;Thea&lt;br&gt;Junie&lt;br&gt;&lt;br&gt;Schemat för grindvakter under HT har kommit och skickas ut i en separat information.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vecka 26&lt;br&gt;Vi kommer att köra träning på måndag kallelse är utskickad.&lt;br&gt;På onsdag spelar vi match (nivå 2) och kallelse är skickad även till den.&lt;br&gt;På fredag åker vi på cup, gällande Skadevi Cup kommer information i ett separat utskick.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vecka 27&lt;br&gt;Vi kommer att spela två matcher som tidigare under säsongen har blivit flyttade. Vi skickar ut kallelser till dessa redan nu för att få en bild av vilka som är hemma och kan spela.&lt;br&gt;Det är viktigt att ni svarar korrekt på kallelserna, dvs. att ni endast tackar ja om ni verkligen kan delta. Om något oförutsett inträffar efter att ni svarat ja, hör av er så snart som möjligt. Detta för att vi ska kunna planera matcherna på ett bra sätt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vecka 30–31&lt;br&gt;Vi kommer att köra igång med träningar för de som är hemma, för att förbereda oss inför Eskilscupen. Mer information om Eskilscupen kommer, men precis som förra året planerar vi att åka på torsdagen den 30 juli.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Önskar er en glad midsommar! &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-18 09:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8118817/Info-</link><pubDate>Thu, 18 Jun 2026 07:36:56 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3ca567e0-858a-5a67-2801-1f3a909b2e34</guid><title>Örebrocupen 2026</title><description>&lt;br&gt;Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer info om helgen: &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag 13 juni &lt;br&gt;11.00 samling vid Trängens ishall&lt;br&gt;12.00 match Adolfsbergs IK-Gjerdrum IL Trängens KG&lt;br&gt;15.00 samling i omkläningsrummet &lt;br&gt;16.00 match Örebro Syrianska IF Ungdom-Adolfsbergs IK	 Lugnet KG A&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag 14 juni&lt;br&gt;11.00 samling vid Vivalla IP KG&lt;br&gt;12.00 match Adolfsbergs IK-Hammarby IF 3 Vivalla IP KG&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kan ni se spelschemat i sin helhet samt matcher för eventuellt gruppspel. &lt;br&gt;&lt;br&gt;https://orebrocupen.cupmanager.net/2026,sv/result/team/74154559&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ett medskick inför helgen är att vi av erfarenhet vet att cuper både är väldigt roliga och samtidigt ganska krävande – både fysiskt och mentalt. Därför är det extra viktigt att tjejerna äter ordentligt, dricker mycket vatten och får tillräckligt med vila under helgen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi önskar också att tjejerna tar ansvar för att ha med sig rätt utrustning, samt gärna något extra att äta för att fylla på energi före, under och mellan matcher. Detta gäller särskilt för dem som vet med sig att de ibland kan ha svårt att få i sig till exempel frukost.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Inför och under matcher händer det ibland att annat dyker upp, till exempel att någon inte hunnit äta, fått skavsår eller känner av något i kroppen utan att vi ledare fått veta det i tid. Vi märker att sådant kan skapa oro och stress i gruppen. Under en cup är marginalerna ofta små, så för att både tjejerna och vi ledare ska få så bra förutsättningar som möjligt, är vi tacksamma om ni pratar igenom detta en extra gång hemma. Att vara så förberedd som möjligt inför samling och match gör stor skillnad. Självklart kan saker ändå hända, men det vi kan förebygga hjälps vi gärna åt med.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill också uppmuntra er att påminna tjejerna om att prata direkt med oss ledare om det är något de funderar på, känner sig osäkra kring eller behöver hjälp med. Samt att alltid ha ett peppande och stöttande förhållningssätt mot varandra både i medgång och motgång! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har redan pratat med tjejerna om detta, men tror att det är värdefullt att även ta ett extra samtal hemma. Ni känner era ungdomar bäst tänker vi!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tveka inte att höra av er om ni funderar på något, Allt gott ledarna! &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-10 14:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8113780/Orebrocupen-2026</link><pubDate>Wed, 10 Jun 2026 12:45:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">dd17e539-b26a-3db0-d08c-c59f0a45fe10</guid><title>Ingen match tisdag 9 juni nivå 3</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har valt att inte spela matchen på tisdag. Vår bedömning är att tjejerna är slitna och behöver möjlighet till ordentlig återhämtning inför cupen efter en intensiv matchperiod.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen var ursprungligen planerad till den 17 maj, men Lindesberg frågade med kort varsel om vi kunde flytta den, vilket vi godkände. I vårt redan pressade schema hamnade den därför på detta datum. Nu gör vi dock bedömningen att tjejerna behöver vila, och vi har dessutom en något mindre trupp att tillgå eftersom 10:orna har bal och 12:orna har match i seriespelet 9-9. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att köra lugna träningar på måndag och onsdag. Även om man har någon mindre skavank är man varmt välkommen att komma ner och delta från sidan. Vi kommer bland annat att prata om cupen och hälsa vår cupmålvakt Ellen Tybell välkommen:) &lt;br&gt;&lt;br&gt;I nuläget vet vi inte om matchen kommer att spelas vid ett senare tillfälle eller om det blir så att vi får lämna WO. &lt;br&gt;Vi återkommer så snart vi vet mer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Önskar er en trevlig vecka och ser fram emot en härlig cuphelg!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 21:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8111997/Ingen-match-tisdag-9-juni-niva-3</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 19:10:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">54c61145-66c1-880d-9a4d-6eb4a405aa4f</guid><title>Info om kommande veckor </title><description>Hej!&lt;br&gt;Just nu är vi inne i en intensiv och rolig fotbollsperiod med många matcher, träningar och kommande cuper.  &lt;br&gt;Så kul att se tjejerna tillsammans de är verkligen fantastiska lagspelare som kämpar, peppar och stöttar varandra. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer lite information om de kommande veckorna:&lt;br&gt;5/7 – Match (kallelse är skickad, nivå 2)&lt;br&gt;7/6 – Match (kallelse är skickad, nivå 3, tillsammans med F12)&lt;br&gt;8/6 – Lättare träning (kallelse skickas som vanligt)&lt;br&gt;9/6 – Match (nivå 3, tillsammans med F12). Klara från Sturehov står. 10:orna är på bal 😊&lt;br&gt;10/6 – Lättare träning samt information om Örebrocupen (kallelse skickas som vanligt)&lt;br&gt;&lt;br&gt;13–15 juni – Örebrocupen&lt;br&gt;Se spelschemat i kallelsen. Precis som tidigare år kommer inte alla spela alla matcher i cupen. Vi kommer att prata med tjejerna om detta under veckan. Agnes, som skulle stå i mål, är tyvärr gipsad i handen och Sturehov har inte möjlighet att låna ut en målvakt då de har flera lag med i cupen. Men Carro har hittat en lösning som kommer bli toppen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-03 21:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8109936/Info-om-kommande-veckor-</link><pubDate>Wed, 03 Jun 2026 19:40:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e288393a-b270-2564-f535-bb6c2868074a</guid><title>Arbete under ÖrebroCupen uppdaterad 3 juni </title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har nu fått besked om vilka pass vårt lag ska bemanna under Örebrocupen, och det kommer att bli lite utmanande.&lt;br&gt;Vanligtvis brukar vi fördela passen mellan oss, men den här gången behöver vi även bemanna en måndag. Vi förstår att detta kan vara lite klurigt, eftersom många arbetar dagtid och kanske inte har semester då. Det kan därför vara bra att fundera på om någon närstående eller en glad tonåring kan bidra på måndagen. Våra tjejer kommer ju att spela cupen och bör därför inte arbeta då. Vi är övertygadne att vi tillsammans kan lösa detta på ett bra sätt. Därför behöver vi nu veta vilka som har möjlighet att arbeta på måndagen och vilka tider som i så fall passar.&lt;br&gt;När vi har fått in svaren kan vi fördela de resterande passen. Kommenterar denna nyhet om vem som kan jobba när under måndagen gärna innan fredag 5 juni. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag 13 juni&lt;br&gt;Lugnets IP Kiosk+Grill: &lt;br&gt;14-16 3 personer Junie, Nellie, Maja&lt;br&gt;16-18 3 personer Ebba, Ida, Lilly&lt;br&gt;18-20 3 personer Tilde, Stella, Idde &lt;br&gt;&lt;br&gt;Måndag 15 juni &lt;br&gt;Brunnskolan pricka av mat/Torka bord/Städ &lt;br&gt;06.00-09.15  Astrid, Freja&lt;br&gt;10.15-12.12 Alva, Allie &lt;br&gt;12.15-14.45  Ester, Junie &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-01 15:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8108438/Arbete-under-OrebroCupen-uppdaterad-3-juni-</link><pubDate>Mon, 01 Jun 2026 13:36:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0dcc2806-2393-aa53-66d2-b1da5eab16ba</guid><title>Reseersättning Västerås</title><description>&lt;br&gt;150kr ska följande swischa:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nellie och Tilde till  Daniel H&lt;br&gt;Freja och Idde till Erik L&lt;br&gt;Astid och Junie till Per F&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-30 17:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8107381/Reseersattning-Vasteras</link><pubDate>Sat, 30 May 2026 15:17:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4bb5f7ea-d408-e04a-6bdf-f6af2eab5a37</guid><title>Samåkning match Västerås lördag 30 maj  KLART </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Följande personer har angett att de har bil samt hur många platser de kan erbjuda.&lt;br&gt;Alva 0 platser&lt;br&gt;Allie  FULL BIL Jenny, Frida&lt;br&gt;Ester: Tilde, Nellie &lt;br&gt;Ebba FULL BIL Astrid, Junie &lt;br&gt;Carro: FULL BIL Ella, Aurora, Erik och Matilda&lt;br&gt;Lilly,  Freja, &lt;br&gt;Idde 1 plats &lt;br&gt;&lt;br&gt;För att säkerställa att alla kan ta sig till Västerås behöver vi stämma av att antalet platser som ni som har bil har angett fortfarande stämmer. Om det inte gör det,  hur många platser kan ni i stället erbjuda? Svara gärna genom att kommentera denna nyhet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om de angivna platserna stämmer kommer vi att behöva ytterligare föräldrar som kan hjälpa till med skjuts. Är det någon mer som har möjlighet att ställa upp som chaufför?&lt;br&gt;&lt;br&gt;Reseersättning utgår till chaufför.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 21:23&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8104108/Samakning-match-Vasteras-lordag-30-maj-KLART-</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 19:23:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4c8efa6c-93e5-ae73-2035-4bd2591defb5</guid><title>Info ang. v.22 </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Den kommande veckan har vi många matcher. Alla kallelser är nu utskickade och vi vore tacksamma om ni svarar så snart som möjligt, senast innan svarstiden går ut på söndag kl. 23.00. Det hjälper oss att kunna planera och göra justeringar om någon får förhinder.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Måndag: Träning som vanligt.&lt;br&gt;Onsdag: Match nivå 3. De som inte spelar har ingen träning denna dag, men vi hoppas att de som inte spelar kommer och hejar så klart! &lt;br&gt;Torsdag: Lättare träning med brännboll och fotbollstennis. Damlaget har match och kan eventuellt behöva låna spelare, men vi vet inte just nu om  behov finns. &lt;br&gt;Lördag: Tidig match, nivå 2, i Västerås.&lt;br&gt;Söndag: Match nivå 3 i Kumla.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-23 14:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8103341/Info-ang-v22-</link><pubDate>Sat, 23 May 2026 12:14:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">eb27803a-fad7-36bb-3385-ef81951f557c</guid><title>Inställd match söndag 17/5</title><description>Hej. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lindesberg har hört av sig och kan inte spela matchen på söndag. Matchen alltså inställd och vi hoppas kunna spela denna match vid annat datum. &lt;br&gt;&lt;br&gt;// Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-15 10:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8098429/Installd-match-sondag-17-5</link><pubDate>Fri, 15 May 2026 08:14:23 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7df349fb-f3fd-0984-4373-759b7ef0eb12</guid><title>Reseersättning Trosa</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Följande personer ska swisha 285 kr till Jenny på 0704-787694:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tilde&lt;br&gt;Ebba&lt;br&gt;Lilly&lt;br&gt;Freja&lt;br&gt;Idde&lt;br&gt;Ida&lt;br&gt;Frida&lt;br&gt;&lt;br&gt;Detta gäller alltså de som var passagerare. Jag (Jenny) kommer sedan att swisha vidare till chaufförerna och fördela ersättningen så att alla bilar får samma ersättning, oavsett hur många passagerare det var i respektive bil.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas att denna lösning är okej för alla!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-09 21:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8094378/Reseersattning-Trosa</link><pubDate>Sat, 09 May 2026 19:22:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">371643f1-6128-30ef-873b-3618e3f5da5c</guid><title>Ang. matcher 16 maj och 17 maj</title><description>Hej,&lt;br&gt;Idag har vi skickat ut kallelser till matcherna som spelas under K-himmel, det vill säga lördag 16 maj och söndag 17 maj. Av erfarenhet vet vi att flera kan vara bortresta den helgen, och vi vore därför tacksamma om ni kan svara på kallelsen så snart som möjligt. Observera att kallelsen behöver besvaras senast fredag 8 maj kl. 23.00. Detta för att vi ska ha god tid att planera och vid behov justera inför matcherna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-07 21:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8093179/Ang-matcher-16-maj-och-17-maj</link><pubDate>Thu, 07 May 2026 19:04:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e3399052-2d1f-7f2c-d361-8cd3fbe3b23c</guid><title>Reseersättning Guldsmedshyttan </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Reseersättning för resan till Guldsmedshyttan är 85 kr per spelare.&lt;br&gt;Beloppet swishas till  Martin på 070-334 09 99 alt Jenny på 070-4787694 beroende på spelaren åkte med. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-07 06:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8092554/Reseersattning-Guldsmedshyttan-</link><pubDate>Thu, 07 May 2026 04:21:07 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e82c8ef1-a013-bb53-3d2d-b93120f06dc9</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11869888_medium.png" type="image/png" length="278269" /><title>Caféverksamhet drar igång på tors 7/5 kl 15-19</title><description>&lt;br&gt;Passa på och kom tidigt eller stanna kvar efter träningen på torsdag och häng lite extra i Klubbstugan.&lt;br&gt;Det kommer finnas, fika, men även lite matigare som toast, pirog, mm. Är intresset stort så slår vi även på grillen och fixar korv m bröd och hamburgare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sprid gärna till spelare i laget och andra. Vi provar och har öppet torsdagar kl 15-19 och söndagar kl 10-14 i Klubbstugan under Maj och fram till Örebro cupen. &lt;br&gt;Är ni som ett lag intresserade av att stå och ansvara för att bemanna upp under någon vecka så hör av er till Peter Stylander (0732 51 751). Det behövs personer som hjälper till närmsta veckorna.&lt;br&gt;70% av intäkterna går till lagkassan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill ni göra någon lagaktivitet och där caféverksamheten ordnar med något i samand med en träning/match så informera gärna dagen innan så hinner det förberedas.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 21:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8091660/Caf-verksamhet-drar-igang-pa-tors-7-5-kl-15-19</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 19:15:02 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ec0df5cc-b5a4-21a7-b9f9-d1faecd7cf6a</guid><title>Transport lördag 9 maj Trosa </title><description>Hej! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Inför lördagen är vi 14 spelare och 4 ledare och har i nuläget följande antal platser:&lt;br&gt;Allie: Carro och Ella&lt;br&gt;Astrid: Jenny och Frida&lt;br&gt;Ester: Ebba, Tilde &lt;br&gt;Juni: Lilly, Freja och Ida&lt;br&gt;Thea: Idde, Klara&lt;br&gt;Obs. I beräkningen har vi utgått från att ni inte räknar med era egna barn i antalet platser.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelare som behöver skjuts&lt;br&gt;Ebba&lt;br&gt;Freja&lt;br&gt;Ida&lt;br&gt;Idde&lt;br&gt;Lilly&lt;br&gt;Tilde&lt;br&gt;Ev. Ella&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har totalt sett tillräckligt med bilar och platser. Ev tar Carro egen bil men om inte behöver Carro och Ella åka med någon annan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelare och föräldrar ansvarar själva för att ta kontakt med varandra för att lösa skjutsen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Återkommer med summan ang. resersättning&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 14:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8091302/Transport-lordag-9-maj-Trosa-</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 12:24:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7a410c83-dcc1-d5b6-a8b8-7b3b393970c9</guid><title>Info </title><description>7000 kr drog vi in på planeringen av granarna! Bra jobbat alla, och stort tack till Daniel och Katrin med familj för fint fix.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Gällande veckan:&lt;br&gt;Måndag: träning som vanligt.&lt;br&gt;Vissa tjejer ska sälja fika på damlagets match efter vår träning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tisdag: träning med damlaget för de som inte ska spela match på onsdag. Kallelse skickas via damlaget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Onsdag: match med F-12 nivå 3 för kallade spelare.&lt;br&gt;Ingen träning utan de som inte kör match erbjuds träning med dam på tisdag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Torsdag: träning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag: bortamatch i Trosa. Här kommer vi behöva hjälp av föräldrar som kör. Kallelse till matchen skickas måndag kväll med kort svarstid, så att vi kan fylla på med spelare om någon tackar nej.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-03 21:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8089992/Info-</link><pubDate>Sun, 03 May 2026 19:44:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ab04ca0c-bdc6-6b39-1da7-16a5730632a2</guid><title>Info angående lördag 2 maj </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;På lördag är det dags att plantera granplantor ute i Torpa :seedling:&lt;br&gt;Stort tack till de föräldrar som redan har anmält sig! Just nu är följande anmälda:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ester (Daniel och Katrin)&lt;br&gt;Allie (Katrin)&lt;br&gt;Juni (Linn)&lt;br&gt;Idde (Sara)&lt;br&gt;Freja (Emma)&lt;br&gt;Agnes (Marie)&lt;br&gt;Alva (Magdalena)&lt;br&gt;Nellie (Stefan)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi undrar om det är någon ytterligare vuxen som kommer att delta. Kommentera gärna denna nyhet senast torsdag kl. 23.00 om ni har möjlighet att vara med. Vi vill också gärna veta om någon spelare behöver skjuts till Torpa. Kommentera i så fall här, så ser vi hur vi kan lösa det tillsammans. Har du plats i bilen och kan erbjuda skjuts får du gärna skriva det också. På plats kommer det att bjudas på grillat, kaffe kokat över öppen eld. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Daniel och Katrin hälsar att det är bra att tänka på följande:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Rejäla skor och oömma kläder, gärna långbyxor&lt;br&gt;Vid fint väder: keps eller annat solskydd&lt;br&gt;Fylld vattenflaska&lt;br&gt;För den som vill går det bra att ta med badkläder för ett svalkande dopp i sjön&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-29 21:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8087571/Info-angaende-lordag-2-maj-</link><pubDate>Wed, 29 Apr 2026 19:17:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1b299c0f-22ad-8f1a-15fa-a36c20f39b72</guid><title>Info </title><description>Hallo!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu närmar sig seriepremiären och nya träningstider, kalendern är nu uppdaterad med de träningstider som gäller från och med den 4 maj. Matchschemat är fastställt för förutom den match som i nuläget ligger samma dag som skolavslutningen i grundskolan dvs. 11 juni den kommer vi att försöka flytta till ett annat datum.&lt;br&gt;&lt;br&gt;När det gäller seriematcher kommer inte alla tjejer att bli kallade till varje match. Vårt mål är att ha tre avbytare per match. För att underlätta planeringen är vi tacksamma om ni redan nu meddelar Jenny på 070-478 76 95 om det finns matcher då man inte har möjlighet att delta. Då slipper vi kalla någon i onödan. &lt;br&gt;&lt;b&gt;OBS. Kallelser kommer att skickas ut relativt nära inpå match.&lt;/b&gt; Vår ambition är att kallelsen ska komma cirka två dagar före match.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi fortsätter med erättning vid bortamatch till de som kör, återkommer med mera info ang. det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi är väldigt tacksamma för att ni ordnar fika vid matcherna. Det ger ett viktigt tillskott till lagkassan, cirka 500–700 kr per match. Många bäckar små så att säga:blush:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Just nu ligger det i vissa fall både träning och match samma dag. Vi vet ännu inte exakt hur vi kommer att göra de datum men vi kommer att kommunicera med tjejerna och uppdatera kalendern allt eftersom. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 20:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8084714/Info-</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 18:16:14 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4df65af7-60f1-4038-4aba-dd4fcea4d422</guid><title>Sammanställning arbete 17/5 Frimis</title><description>Hej. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har försökt sammanställa de som svarat att de kan arbeta den 17/5 på Frimis. Om våra anteckningar inte stämmer alternativt att man kan jobba ett av de andra passen också får man gärna skriva de till Caroline på sms( 073-5085301) i kväll.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Enligt vår beräkning fattas de en prson 08:00.12:00 och 6 st 18:00- 20:00 så är de någon som kan något av dessa pass smsa Caroline i kväll då vi ska återkomma till Niklas i morgon om hur många vi blir. Vi kommer oavsett antal att arbeta och Niklas täcker upp med annat folk. &lt;br&gt;&lt;br&gt;08:00-12:00                                                     &lt;br&gt;Maria Hedlund                                                 &lt;br&gt;Annica Lennström                                            &lt;br&gt;Andre Weidenberg                                           &lt;br&gt;Elin Rosenberg                                                &lt;br&gt;Per Flack&lt;br&gt;Katrin Höjenberg&lt;br&gt;Erik Näfver&lt;br&gt;Martin Rödjemyr &lt;br&gt;Sara Norling&lt;br&gt;&lt;br&gt;18.00-20.00&lt;br&gt;Jesper Klots&lt;br&gt;Katrin Karlsson&lt;br&gt;Andre Weidenberg&lt;br&gt;Caroline Näfver&lt;br&gt;&lt;br&gt;// Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 19:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AdolfsbergsIKUlagDam/News/8084644/Sammanstallning-arbete-17-5-Frimis</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 17:32:00 GMT</pubDate></item></channel></rss>