• Information från styrelsen

    Här kommer sammanställd information till alla medlemmar i Adolfsbergs IK. Rekrytering – Klubbchef/sportchef/koordinater Rekrytering av resurs till AIK – En rekryteringsprocess påbörjades under tidig vår för att rekrytera en ny resurs istället för vår trotjänare Claes. Den nya styrelsen har valt att pausa processen för att styrelsen känner att vi behöver göra en riktig analys utifrån vilka behov vi har och vilken resurs vi behöver på lång sikt. På kort sikt har styrelsen dock beslutat att anställa Özer Kocdemir som föreningsutvecklare, Özer har möjlighet att påbörja anställningen nu direkt och är anställd fram till och med september, det finns möjlighet att anställningen förlängas. Styrelsens bedömning är att vi behöver ha någon på plats som kan koordinera och hjälpa till med akuta frågor. A-Laget Herr De senaste veckorna har vi inom AIK´s organisation jobbat intensivt med att bygga upp en fungerande organisation kring A-laget. Vi har nu fått organisationen på plats och hälsar Sebastian Heimeryd tillbaka som huvudtränare för A-laget, Sebastian ersätter tidigare A-lagstränaren Jonas Pelgander. Övriga i teamet är Max Lindborg, Jonathan Herbst och Magnus Wikström. Runt laget gör även Magnus Tamm ett viktigt och stort jobb med material m.m. Hemmapremiären spelas på lördag den 20 april kl 13:00, hoppas vi ses på plats! A-Laget Dam Damlaget har en bit kvar till sin seriepremiär som ligger måndag den 6 maj då laget möter IFK Kumla borta. Laget spelade träningsmatch mot BK Forward förra helgen vilket resulterade i en 1-0 seger, målskytt Stella Jansson. Henning Gustafsson leder laget. Vi håller på att inventera material och annat. Matchkläder kan komma att kompletteras. U-Truppen Det har varit några oroliga veckor kring U-truppen. En handfull spelare har under våren lämnat truppen. Vi har även haft en del spelare och ledare som provat på spel i andra klubbar. Det är nu klart att fem spelare kommer lämna oss för spel i Karlslund. Karlslund saknar lag och behöver fylla på med spelare för att kunna hålla igång ett seriespel. Vi har även kommit överens med Svante Dahlkvist om att han inte kommer vara kvar hos oss som ledare för laget utifrån att vi vill ge U-truppen en nystart. Vi håller nu på att organisera upp funktioner runt U-laget som i nuläget består av Gustav Carlring, Andreas Klingström & Magnus Tamm. De har en nära dialog och samarbete med A-laget och oss i styrelsen. Vi har kommit en bit på vägen med att få in nya ledare och en huvudansvarig tränare. Vi hoppas kunna presentera en lösning redan denna vecka. Fram tills allt är klart kommer vi alla hjälpas åt för att allt skall flyta på. Vi har fortfarande en stor och bra trupp och det finns intresse från spelare att ansluta, såväl nya som nygamla så det kan säkert komma spelare på prov men det avgör tränarteamet. U-laget representerar föreningen i den nationella serien P19 Div 1 där man möter ett flertal akademilag, vilket kommer vara lärorikt och väldigt utvecklande för vårt unga lag. Fotbollsutskott Vi arbetar hårt med att bilda ett fotbollsutskott som kan hjälpa till med fotbollsfrågor och ambitionen är att bilda en grupp med kunniga och engagerade medlemmar. I föreningen så måste vi få in föreningserfarenhet så vi hanterar våra lag och spelare långsiktigt rätt. Vi har i dagsläget Peter Molin, tidigare spelare och styrelseledamot från bl a BK Forward, som sagt att han är villig att hjälpa till (fler personer har visat intresse). Hur arbetet skall bedrivas är inte klart nu, men initialt kommer detta utskott främst hantera A- och U-lag på herr- och damsidan. Vi välkomnar naturligtvis fler krafter för detta och finns intresse att hjälpa till kontakta styrelsen. Klubbstugan. Vi har en grupp på fem personer, Mikael Steen, Daniel Höjenberg, Jessica Dahl, Niclas Holmgren samt Henrik Askerblom som har påbörjat arbetet med att göra vår klubbstuga till en fungerande samlingsplats. Den skall ha funktioner som samlingssal för möten och genomgångar, fungerande Café samt kök, kontor med modern teknik. Arbetsgruppen har tagit fram förslag på ritningar och en dialog med kommunen är initierad och dialogen med kommunen har förts konstruktiv och vi ser med tillförsikt fram emot klubbstugan 2.0. Som i alla andra frågor är föreningen i behov av resurser/arbetskraft så vi välkomnar fler att hjälpa till att få detta på plats. Bygget kommer att ske i olika etapper där vi initialt prioriterar kök, större uteplats och utekök vilket vi hoppas få på plats under denna säsong. Städdag - Vårstädning 20 april Nu på lördag är det dags för vårstädning på Lugnets IP så att vår arena blir fin inför säsongen 2024 . Vi kommer att plocka skräp, kratta löv, städa i våra omklädningsrum och lite annat fix. Alla lag gör en gemensam insats. Vill ni hjälpa till på lördag och inte har anmält er via lagets ledare? Skicka ett mail till Jessica: Jessica.ce.dahl@gmail.com Kommande Ledarmöte Planerat till den 21 maj. Separat kallelse kommer. Ekonomi Styrelsen håller på att bilda sig en uppfattning om föreningens ekonomi där fokus just nu är att sammanställa utfallet för 2023, arbeta fram en budget för 2024 samt arbeta fram en prioriteringsordning för verksamheten och kommande investeringar. Likviditeten i föreningen är fortsatt god. Kommande årsmöte Som tidigare kommunicerats kommer årsmötet för verksamhetsåret 2023 att genomföras tisdagen den 7:e maj. Enligt föreningens stadgar ska styrelsen bestå av 7 styrelseledamöter, i nuvarande styrelse har två ledamöter flaggat för att de inte ställer upp för omval varför föreningens valberedning som består av Maria Hedlund, Mats Blomberg och Jessica Dahl arbetar med att hitta nya kandidater till föreningens styrelse och har ni förslag på personer eller vill hjälpa till själva så anmäl intresset till Maria, Mats eller Jessica. Har ni frågor ni vill att årsmötet ska behandla tar styrelsen via David Hedlund (david.hedlund@pwc.com) gärna emot dessa i god tid innan mötet för att vi ska hinna hantera dessa på bästa sätt. Avslutningsvis ser vi i styrelsen fram emot en spännande säsong för alla våra lag och hoppas att vi ses på Lugnet och tillsammans gör säsongen till en toppensäsong! /Styrelsen Ledare 17 apr 2kommentarer
  • Ny styrelse från 5 april

    På årsmötet den 4 april valdes en ny styrelse som kommer att verka fram tills nästa årsmöte som är planerat att hållas den 7 maj. Styrelsen består av: Jacob Strömberg (ordförande) samt ledamöterna David Hedlund, Jonas Sundelin, Niclas Holmgren, Michelle di Zazzo Hellman,  Jim Thuresson och Jessica Dahl I början av vecka 15 kommer styrelsen att hålla sitt första möte och vi kommer därefter att kunna presentera tydligare vilka punkter vi kommer att jobba med fram till nästa årsmöte samt vilka kontaktvägar som kommer att gälla. Mvh Jacob Strömberg Ledare 5 apr 0kommentarer
  • Vårstädning 20 april på Lugnet

    Hej alla ledare, Snart är det seriepremiärer och då vill vi så klart att alla lag som kommer till Lugnet möter ett ordningsamt område. Så vi kör en städdag. Lördagen den 20 april kl 9-12 samlas 2 vuxna per lag nere på Lugnet för att röja i några timmar. För att hålla energin uppe så bjuds det så klart på kaffe o macka. Respektive lag kommer in med 2 namn och deras mailadresser så kan vi återkomma till de föräldrarna med ett utskick veckan innan om det kommer att behövas verktyg eller liknande. Skicka namn o mailadresser till jessica.ce.dahl@gmail.com senast 15 april. Välkomna önskar Arbetsgruppen, Klubbhus 2.0 Ledare 26 mar 2kommentarer
  • Visa fler nyheter