EKEN CUP
Hej allihopa jag behöver veta vilka som ska spela på EKEN. DEADLINE ONSDAG !!!! skriv omgående det är bara 2 veckor till EKEN Milos & March
P-01
25 maj 2014
0kommentarer
TRÄNINGSLÄGER 12-14/9
Hej Alla Det kommer även denna säsong bli ett gemensamt träningsläger, i år kommer det dock inte bli Falun utan Katrineholm som verkar ha lika bra förutsättningar och det är förlagt till helgen den 12-14/9 Det kommer bli hårdförläggning där hallar, sovsalar och matsalen ligger inom 200 Vi har bokat 2 hallar i fyra timmar på fredagen, tre hallar i 9 timmar på lördagen och två hallar i 7 timmar på söndagen. Jag misstänker att alla vill ha två pass lördag i hall och ett pass söndag i hall, om man inte är intresserad av att träna fredag kväll så säg till. Vi kommer åka fredag em 1500-1600 och hem söndag vid ca kl 1700. Kostnaden för lägret är 650 kr/person i det ingår middag fredag, frukost, lunch, middag lördag, frukost, lunch söndag och bussresa. Det kommer som alltid finnas frukt under dagarna för alla att ta av och självklart grillar vi lördagskväll. Klubben står för två ledare per lag alla ledare eller föräldrar utöver det får betala 1000kr/pers. Pengarna samlas in av kassör i varje lag och skall vara inbetalt på AIK HF:s PG 653274-1 senast den 31/8. Till den 30/6 vilja ha ett ungefärligt antal hur många spelare ni kan bli och eventuellt hur många ledare ni blir. Detta var första infot om lägret mera info kommer på mail, har ni frågor så är det bara att höra av er. Eken närmar sig, kör hårt på Guddisfältet. Glada hälsningar
P-01
16 maj 2014
0kommentarer
AIK STYRELSE !!! LÄS VIKTIGT
Hej allihopa Jag lovade lite mer info om hjälpen vi behöver att hitta folk till styrelsen och detta kommer här. Sprid detta ut bland lagen och föräldrarna för att vi skall kunna fortsätta att växa på samma sätt som vi nu gör. På årsmötet i maj 2013 fanns inga nya förslag på valberedning och dessa poster står därför vakanta för tillfället. Vi hade även svårt att fylla alla ordinarie platser i styrelsen och hade tre vakanta platser. Om vi skall kunna fylla alla platserna till nästa verksamhetsår behöver vi därför gemensamt hjälpas åt och hitta kandidater för detta. Styrelsen för 2013-2014 har sett ut enligt följande: Ordförande: Erik Hammarberg, vald på 1 år Ledamot (kassör): Martin Svalstedt, vald till maj 2014 Ledamot (senior): Vakant Ledamot (ungdom): Johan Lindsten, vald till maj 2014 Ledamot (utbildning): Björn Bodén, vald till maj 2015 Ledamot (marknad): Christer Johansson, vald till maj 2015 Ledamot (arrangemang): Vakant Ledamot (handbollsskola): Vakant Valberedning: Vakant Valberedning: Vakant Revisor: Annika Embretzen Revisor: Kurt Hammarström Inför årsmötet i maj 2014 har Martin Svalstedt informerat att han inte står till förfogande längre och jag själv kommer inte att ställa upp för posten som ordförande, men jag kommer kunna ta en post som ledamot. Johan Lindsten som också har en mandatperiod som tar slut ställer sina tjänster till fortsatt förfogande. Det betyder att vi saknar Ordförande och tre ledamöter för att fylla upp hela styrelsen. Ledamöterna väljs på två år och efter årsmötet kommer man överens om vilket ansvar respektive tar hand om. Ordföranden väljs alltid på ett år. De poster vi förmodligen kommer behöva hjälp med är ordförande, kassör, marknad och handbollsskola. För att visa ungefär hur mycket tid det handlar om att vara med i styrelsen tänkte jag beskriva de olika delarna. Självklart går det att lägga mycket mer tid på alla delarna beroende på vilka ambitioner man har med sin roll. Målsättningen från oss i styrelsen är dock att inte jobba allt för mycket själva, utan att istället få fler som kan hjälpa till. Detta eftersom vi i dagsläget inte har en enda arvoderad person i vår verksamhet och skall man driva runt denna verksamhet på ideell basis krävs det att många hjälper till. Styrelsen har möten en gång i månaden och de brukar vara 3-4 timmar per gång. Till årsmötet blir det lite extra arbete med att ordna all dokumentation som krävs och vi brukar även försöka ha en heldag på höstterminen och en på vårterminen där vi fokuserar mer på framtid och förbättringar istället för den ordinarie verksamheten. Utöver detta har självklart varje ledamot lite olika ansvarsområden. Ordförande: Inte så mycket att säga om uppgifterna mer än att målsättningen har varit att det till största delen skall vara att delegera uppgifter och inte utföra dessa själv. Utöver våra egna styrelsemöten brukar det vara ett möte per år med AIK huvudstyrelse, handbollsförbundet och ibland Solna stad. Utöver dessa möten kommer det alltid lite frågor och funderingar runt hur verksamheten ser ut och diverse annat som går att svara på över mail eller telefon. Kassör: Har hand om bokföringen och betalningar, samt att rapportera status till varje styrelsemöte. Vi omsätter i dagsläget cirka 800.000kr per säsong och har totalt runt 300st verifikat. Nytt är att vi kommer skicka ut inbetalningskort till alla medlemmar och det kan generera lite extra arbete i början av säsongen. Marknad: Har ansvar för vår marknadsföring utanför AIK. Det handlar om att kunna visa för möjliga sponsor vad vi står för och även att vi har uppdaterade hemsidor för alla lagen. Om vi kan synas på andra arrangemang kan det även locka spelare, ledare och sponsorer. Handbollsskola: Har ansvar för rekrytering av unga spelare och ledare. Den största källan för detta är vår handbollsskola, men även att jobba tillsammans med Solna stad och Idrottslyftet för att marknadsföra handbollen i skolorna och locka fler till vår verksamhet. Denna verksamhet behöver planeras och hitta ledare som kan vara med ute i verksamheten. Handbollsskolan hålls idag på tisdagar och lördagar i Tallbackaskolan, men man behöver inte vara där vid varje träning. Valberedningen: Väljs på 1 år och här är det bra om man känner folk inom föreningen, men även om man har ett bra kontaktnät utanför. Största delen av arbetet ligger under vårterminen med att få klart kandidater inför årsmötet, som alltid ligger i slutet av maj. Vi har de senaste åren börjat växa ordentligt i de yngsta åren och fått en bra skjuts in med nya spelare. De senaste två åren har vi vuxit från cirka 150st aktiva till över 250st idag. Eftersom vi har rätt få lag i de äldre årskullarna, men bra med nya lag i de yngre ser det ljust ut för framtiden. Om vi kan bli fler som är med och utvecklar verksamheten har vi en intressant framtid, men det betyder att vi behöver just din hjälp. Om ni har någon att rekommendera eller är intresserad själv får ni gärna kontakta mig på hammarberg.erik@gmail.com eller på 070-9863581 så kan jag ta fortsatt kontakt. Med vänliga hälsningar Erik Hammarberg Ordförande AIK Handbollsförening
P-01
29 apr 2014
0kommentarer
FREDAGS MATCHEN
Fredags matchen är flyttad till tisdag 29-04 i Råstapark,klockan 17:00. ses då mvh Milos
P-01
22 apr 2014
0kommentarer
INGEN TRÄNING UNDER PÅSKLOVET
GLAD PÅSK GRABAR SYNS PÅ TISDAG 22-04-2014 hälsningar Milos
P-01
12 apr 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter