﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Alvesta GIF P 2014</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/AGIF-FP14/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">15f3c40b-3bae-1635-79d2-0da8e214a9d0</guid><title>Info från ledarna i Alvesta GIF P2014 </title><description>☀️&lt;br&gt;Hej alla föräldrar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vilken fantastisk vårsäsong vi har lagt bakom oss! Killarna har kämpat på otroligt bra, utvecklats massor och visat härlig laganda på både träningar och matcher. Vi ledare vill rikta ett stort tack till er alla för ert stöd och engagemang under våren.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu på torsdag, dagen innan midsommarafton, kommer vi inte ha någon träning. Nästa vecka är det träning som vanligt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tar sommaruppehåll under veckorna 27–31 så att alla kan ladda batterierna inför hösten.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Inför höstsäsongen och nästa säsong är det några viktiga saker vi behöver lyfta och informera om:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Svar på kallelser – viktigt för vår planering&lt;br&gt;Vi måste bli betydligt bättre på att svara på kallelserna som skickas ut, och det gäller både träningar och matcher. Det är också jätteviktigt att ni skriver en orsak till frånvaron om ert barn inte kan komma.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Varför är detta så viktigt?&lt;br&gt;Att veta hur många spelare som kommer är helt avgörande för att vi ska kunna planera bra träningar, ta ut rätt antal spelare till matcher och se till att killarna får bästa möjliga förutsättningar. Tack för att ni hjälper oss med detta framöver!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Förändringar i ledarstaben&lt;br&gt;Det händer en del runt laget framöver och vi har både ett avtackande och en efterlysning:&lt;br&gt;&lt;br&gt;• Tack till Magnus: Magnus har bestämt sig för att sluta som tränare nu efter vårsäsongen. Vi vill rikta ett jättestort tack till Magnus för all tid, energi och engagemang han har lagt ner på killarna och laget.&lt;br&gt;&lt;br&gt;• Ny lagledare sökes till nästa år: Linda har bestämt sig för att kliva av rollen som lagledare när höstsäsongen är slut. För att övergången ska bli så smidig som möjligt ser vi gärna att någon (eller ett par) föräldrar kan tänka sig att ta över denna roll, gärna redan under hösten. På så sätt kan ni gå bredvid Linda och lära er uppgifterna i lugn och ro.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Att vara lagledare handlar mycket om det administrativa runt laget (kallelser, kontakt med föreningen etc.) och är ett perfekt sätt att stötta killarna utan att behöva stå i tränarkläder på planen. Prata ihop er hemma – laget behöver er! Hör av er till någon av oss ledare om ni är nyfikna eller vill anmäla ert intresse.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu önskar vi er alla en riktigt skön, solig och avkopplande sommar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses taggade och utvilade efter sommaruppehållet!&lt;br&gt;Varma hälsningar,&lt;br&gt;Ledarna i Alvesta GIF P2014&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 10:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/8117731/Info-fran-ledarna-i-Alvesta-GIF-P2014-</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 08:02:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">47b45b26-9e05-896e-3f6b-995e323ed7bf</guid><title>Pappersförsäljning!</title><description>Hej!&lt;br&gt;Vill bara påminna om att jag behöver få in era beställningar senast nu på torsdag den 14/5.&lt;br&gt;Ha en trevlig helg :soccer::sunny:&lt;br&gt;Hälsningar Linda&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-09 12:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/8094143/Pappersforsaljning</link><pubDate>Sat, 09 May 2026 10:13:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b2cda2c6-397e-957a-f90f-54eb4eec15e3</guid><title>Lite ny information!</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu finns information om sommarens fotbollsskola på hemsidan och Instagram.&lt;br&gt;&lt;br&gt;AGIF's instagramkonto har nu blivit aktivt igen. Det kommer att läggas ut allmän info där som gäller klubben och även göras reklam för helgens hemmamatcher samt läggas upp bilder från olika matcher och evenemang.  Om någon vårdnadshavare inte vill att sitt barn är med på bild ber jag er är att meddela mig snarast - detta är viktigt så det inte blir fel!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar Linda&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 14:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/8091312/Lite-ny-information</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 12:40:29 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cf8044fc-f196-1ee8-7e99-4f067211b5cf</guid><title>Säsongsavslutningen 28/9 kl 13.00</title><description>Hej!&lt;br&gt;Vill bara förtydliga att samlingen är kl 13.00 på Alvesta Golfklubb.&lt;br&gt;Behöver ert barn ha skjuts dit så måste ni ordna med detta själva. Går det inte att lösa så måste ni informera någon av oss ledare snarast!&lt;br&gt;Hälsningar Ledarna P14&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-22 08:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7949539/Sasongsavslutningen-28-9-kl-1300</link><pubDate>Mon, 22 Sep 2025 06:51:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">67e13261-b975-88c2-356d-faecc4dfbcda</guid><title>Fel utskick på helgens matcher!</title><description>Hej!&lt;br&gt;Laget.se samt min telefon fungerar inte som de ska. Kommer ny kallelse till helgens matcher så snart som möjligt. Det är den nya kallelsen som gäller!&lt;br&gt;Hälsningar Linda&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-11 20:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7940847/Fel-utskick-pa-helgens-matcher</link><pubDate>Thu, 11 Sep 2025 18:14:07 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1206504d-6cc6-658a-7494-5eaf7366317c</guid><title>Inställd träning idag 2/9</title><description>&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt; &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Dagens träning inställd eftersom det väntas kraftigt regn samt eventuellt även åska.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar Ledarna P14 :soccer:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-02 14:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7932924/Installd-traning-idag-2-9</link><pubDate>Tue, 02 Sep 2025 12:34:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6c97befe-ac78-118d-ec44-401466aa4bf6</guid><title>Dagens händelse</title><description>Hej allihopa!

Idag fick vi vara med om en ganska obehaglig skada under matchen mellan Vederslöv/Dänningelanda och våra grabbar i P14. 

Under en duell där både vår spelare och deras kommer in med fart och kämpar om bollen faller deras spelare något okontrollerat. 
Min uppfattning är att han då försöker ta emot sig eller klämmer sin arm under sig själv och det resulterar i ett troligt benbrott i armen. 

Deras ledare (som dessutom är pappa till barnet) rusar in och, i affekt, tycker han att det var en våldsam satsning och skriker på vår spelare. Min uppfattning är att han är rädd/upprörd över hans barns hälsa och inte menar vara hotfull eller elak. 

Matchen avbryts efter händelsen och deras ledarteam ska återkomma till oss med hur vi gör, om det blir omspel senare i höst eller om vi lämnar matchen som slutspelad. Det var i övrigt en jämn och välspelad match så man önskar att de kunde fått spela klart den men de hade ett par spelare som kände sig ganska skärrade och ville inte slutföra. 

Vi hoppas deras spelare får bra vård och kryar på sig och vill även understryka att detta inte är något uppsåt från vår sida utan helt och hållet en olycklig händelse som hade kunnat hända vem som helst.

Mvh Niklas&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-08-10 16:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7915192/Dagens-handelse</link><pubDate>Sun, 10 Aug 2025 14:39:12 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">48d436a7-229e-ca1e-1ef4-6ef126948fbd</guid><title>Utlämning av papper (Lambi)</title><description>Hej!&lt;br&gt;Nu på tisdag (10/6) mellan klockan 17.30-18.30 är det utlämning av Lambi.&lt;br&gt;Hälsningar Linda&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-06-06 10:26&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7889528/Utlamning-av-papper--Lambi-</link><pubDate>Fri, 06 Jun 2025 08:26:56 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">80e10ae0-8381-ee71-80d0-8bbab507a6f9</guid><title>Hjälp den 14/6</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som ni vet så är vi bollkallar och har kioskansvar den 14/6......&lt;br&gt;&lt;br&gt;Behöver minst 4 grabbar till som är bollkallar och 1 helst 2 föräldrar till som kan hjälpa mig i kiosken.&lt;br&gt;Detta gäller föräldrar/spelare i grupp I och F!!!!!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar Linda&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-06-04 08:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7887995/Hjalp-den-14-6</link><pubDate>Wed, 04 Jun 2025 06:12:19 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">18f504a6-1677-cfd5-ffd7-af8e088396dc</guid><title>Allt för att vi gemensamt ska bli ETT lag!</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vilken bra träning vi hade idag. Även om det inte blev någon match :wink:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Idag på träningen samlade vi killarna för ett snack. Vi pratade om om vikten att hålla ihop som ett lag!&lt;br&gt;Vi pratade om hur vi ska vara mot varandra och killarna har många kloka tankar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vad händer om man missköter sig? Killarna fick till sig att om man missköter sig, så får man sitta bredvid planen i 15 minuter. Har man misskött sig så kommer även ni föräldrar få ett samtal om detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Allt för att vi gemensamt ska bli ETT lag!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tillsammans hjälps vi åt, så det är bra om ni pratar med era söner. Fråga gärna hur träningen varit. Lyssnade man på instruktioner, var man snabb till samlingarna och behövde tränarna säga till just dig? Inte bara idag, utan efter alla träningar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi gör det tillsammans för att just din son ska ha en så bra stund som möjligt på Virdavallen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni frågor så är det bara att smsa eller ringa oss ledare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänlig hälsning,&lt;br&gt;Ledarna P14&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-04-10 21:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7845718/Allt-for-att-vi-gemensamt-ska-bli-ETT-lag</link><pubDate>Thu, 10 Apr 2025 19:07:16 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4f66db35-f449-5b71-7061-bb326d4af4e5</guid><title>Beställning av chips!</title><description>Hej på er!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill bara påminna er om att på söndag (13/4 ) är sista dagen att beställa chips. Ni som redan nu vet vad ni ska beställa får väldigt gärna smsa er beställning till mig snarast ( 072-2347507 ) Detta för att det är ganska så mycket jobb att göra sammanställningen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vänligen Linda&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-04-09 19:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7844644/Bestallning-av-chips</link><pubDate>Wed, 09 Apr 2025 17:45:04 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b0984fda-7947-4129-2fe1-058c8b8b8695</guid><title>Ny tränare!</title><description>Hej på er alla!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill bara meddela att vi fått ytterligare en ny tränare i laget :smile::+1:&lt;br&gt;Niklas Hedin ( Zacks pappa ), du är varmt välkommen! Det här kommer att bli superbra!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar Linda&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2024-10-06 13:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7715372/Ny-tranare</link><pubDate>Sun, 06 Oct 2024 11:27:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4f9a87c4-ac87-f267-5f9e-1a7e4100d4fc</guid><title>Tack för denna säsong!</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas att grabbarna var nöjda med kvällens avslutning.&lt;br&gt;Vi ledare vill tacka alla spelare för en fantastisk fotbollssäsong, enorma framsteg både på och utanför planen!&lt;br&gt;Tack även till er föräldrar som hjälpt till med försäljning och kioskansvar mm. ALLA föräldrar har på något sätt hjälpt till och det är fantastiskt att vara ledare när alla hjälps åt. TACK!&lt;br&gt;Till nästa år blir det lite förändringar på ledarsidan. David Bertilsson har slutat, tack David för allt du gjort i P14! Henrik Svalinder tillkommer som tränare och det är vi väldigt glada över. Välkommen Henrik!&lt;br&gt;Vi planerar att starta upp nästa säsong i början av Mars nästa år. Vårt önskemål är samma träningstider som i år och vi får hoppas att det går att lösa.&lt;br&gt;Ha det gott!&lt;br&gt;Ledarna P 14&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2024-10-01 20:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7711385/Tack-for-denna-sasong</link><pubDate>Tue, 01 Oct 2024 18:16:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">bf7de544-63b8-152a-2321-b3dbc84e018d</guid><title>Hämtning av papper och inställd träning </title><description>Hej!&lt;br&gt;Påminner er om hämtning av papper idag torsdag 26/9 kl 17.30-18.30.&lt;br&gt;Vill även informera om att dagens träning är INSTÄLLD! Detta eftersom att det inte går att spela på gräsplanen pga mycket regn på kort tid. Damlaget spelar match på konstgräset.&lt;br&gt;Hälsningar ledarna P14&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2024-09-26 15:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7706128/Hamtning-av-papper-och-installd-traning-</link><pubDate>Thu, 26 Sep 2024 13:53:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6f5aec56-075c-8ea2-1084-7a0e22d0b8d9</guid><title>Påminnelse </title><description>Hej!&lt;br&gt;Ni som ännu inte lämnat in era beställningar för hushålls och toapapper får gärna göra det snart.&lt;br&gt;Absolut sista dag är torsdag 12/9.&lt;br&gt;Hälsningar Linda&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2024-09-03 13:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7684110/Paminnelse-</link><pubDate>Tue, 03 Sep 2024 11:43:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">83caa0c0-8a56-de57-5958-8a2a17715fab</guid><title>Idag torsdag 29/8</title><description>Idag tränar vi bara 1 timme eftersom det är så varmt.&lt;br&gt;Hälsningar ledarna P14&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2024-08-29 17:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7679744/Idag-torsdag-29-8</link><pubDate>Thu, 29 Aug 2024 15:48:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c0bdcda3-60a7-9e1d-cb3c-07a160f71331</guid><title>Kioskansvar </title><description>Hej!&lt;br&gt;Söndagen den 22 september kl 15.00 spelar herrlaget match mot Asarum.&lt;br&gt;Jag skulle behöva fyra stycken föräldrar som hjälper mig.&lt;br&gt;Meddela mig så fort som möjligt om ni kan ställa upp!&lt;br&gt;Hälsningar Linda&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2024-08-12 14:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7664838/Kioskansvar-</link><pubDate>Mon, 12 Aug 2024 12:24:55 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e077c0b9-1358-9f52-305e-d27d823c44b8</guid><title>Sommaruppehåll </title><description>Hej på er :wave: &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu tar vi alla ett välförtjänt sommaruppehåll från fotbollen :soccer: &lt;br&gt;Vi startar upp höstsäsongen tisdagen den 6/8 med träning på Virdavallen klockan 17.30.&lt;br&gt;Önskar er alla en härlig sommar :sunny::sunglasses:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar från ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2024-06-29 19:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7649729/Sommaruppehall-</link><pubDate>Sat, 29 Jun 2024 17:22:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e435c7de-7e0f-2a92-e201-ce040aa7cada</guid><title>Enkronorsmatch!</title><description>&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu har det äntligen blivit dags för årets fotbollsfest!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Den 19:e Juni kl 18.30 möter herrarna Älmhult i Div 3 Herr Sydvästra uppe på Virdavallen. Vi önskar att ungdomar, ungdomslag, tränare och övriga representanter från vår förening vill vara med och heja fram 3 poäng till herrarna. Nu ser vi tillsammans till att det blir en riktig publikfest som vi sent glömmer!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Du som partner eller privatperson kan vara med och bidra till matchen, där man exempelvis kan bidra med "Kompis-kronan" som innebär att privatpersoner själva eller gemensamt är med och bidrar till matchen. Valfritt belopp med en minsta insättning på 500 kr. Betalningssätt är Swish, Swishnr: 123 132 31 38. Era namn kommer givetvis också att nämnas tillsammans med företagen som är med och sponsrar till denna matchen&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2024-06-12 18:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7638986/Enkronorsmatch</link><pubDate>Wed, 12 Jun 2024 16:46:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">05131759-7bf4-5ac1-65a0-d4ba07234fe7</guid><title>Leverans av papper IDAG tisdag!</title><description>Leverans av papper IDAG mellan klockan 16-17.15. &lt;br&gt;OBS senast 17.15 eftersom jag behöver vara med på träningen!&lt;br&gt;/ Linda&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2024-05-28 10:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/AGIF-FP14/News/7626575/Leverans-av-papper-IDAG-tisdag</link><pubDate>Tue, 28 May 2024 08:36:16 GMT</pubDate></item></channel></rss>