• Stockholmsserien, USM, lagkassa mm.

    God morgon! Så har de sista frågorna och funderingarna fallit på plats. Obesvarade frågor: Vi slår ihop befintliga lagkassor till en gemensam kassa, vi har räknat på det och summan av kardemumman gör att det ser relativt rättvist ut, och är också enklast. Det gör att vi har en bra startpeng i vårat nya lag. Kassör är Helen Eurenius. Alla jobbar och säljer för F07/08, även kallade D16. Då planen är att ingen ska åka med på Div 1:s bortamatcher så behöver vi ej heller sälja något för det laget, enligt överrenskommelse med Ingo, coach för div 1. (dock kan tjejer bli skadade eller sjuka, vilket gör att div 1 kanske vill låna med någon till en bortamatch ibland.) Beställ gärna toapappersleverans så snart som som möjligt så kan vi stilla hungern från stammisar som önskar toapapper. 15 st balar beställes per spelare och som tidigare så finns möjlighet att sälja mer om man kan, dvs hjälpa varandra då alla kanske inte lika lätt att sälja. Alla hämtar ut 15 pkt och betalar för det. Byten sinsimellan görs upp med varandra, och swishas mellan varandra, använd Whats up gruppen. Helen lägger ut info vart pengar för sörsäljning ska swishas. Ang. prioriteringar av träning för de som tränar med två lag: måndagar har vi 1,5-2 timmar på ATS, kl 18.30-20.30, den tiden ska alla tjejer, inklusive de 5 (från tid. "Supergirls") som ingår i div 1 prioritera. Om de som tränar med div 1 vill köra dubbelt på måndagar går det bra, men "vår" träning går först, detta i samråd med div 1:s coach Ingo. (Div 1 tränar en timme direkt efter oss på ATS på måndagar). Övriga dagar som div 1 tränar kör dessa fem div 1-träning i första hand (var gärna lyhörda och kom till oss, ifall någon skulle må bra av annat upplägg, gruppen är föränderlig, alla ska må bra och känna glädje i tränigsgrupperna). Om de vill och orkar får de köra dubbelt, men hjälp gärna till att påminna om att mat och återhämtning också är viktigt. De andra 4-5 st (från tidigare 76 ers) som valt att fylla på div 1 träningarna, kommer att prioritera dessa i andra hand. Ang en coach till så kommer vi ha Alexandra, även kallad Alle, från Div 1- laget 2 dagar i veckan, tjejerna har träffat henne några gånger tidigare, välkommen Alle!! Nedan här kommer planering ang Stockholmsserien, vi har tänkt lite träningsnärvaro och lite socialt när vi delade lagen för att få en startgrupp. Som alla vet så åker vi med 10 st åt gången och var tvungna att börja med några, hoppas att det ska kännas ok för alla. Hör gärna av er till oss om någon upplever att något känns jobbigt eller annat, så löser vi det då. Efter första omgången rullar det på eftersom, även kallelse skickas idag, viktigt att alla svarar på den så vi kan ta med någon annan om man inte kan eller vill. Stockholmsserien 7-9 oktober, coach: Susanne & Caroline: Märta Tilly Stina Ellen W Nora Sara Ella Emilia Ida-Lova Agnes Vi behöver tre st föräldrar till sek denna helg, först till kvarn!!! USM: 21-23 oktober, oklart var sammandragen går ännu. F08: Ella, Ida-Lova, Emilia, Märta, Nora, Sara, Signe, Ellen S och Olivia. F07: Stina, Ellen W, Tilly, Elin, Agnes, Nova, Astrid, Lykke-Li och Matilda. Vem som coachar vilket lag återkommer vi med längre fram. Stockholmsserien 18-20 november, coach Susanne & Caroline: Olivia Wilja Ellen S Elin Nova Signe Ellen W Märta Tilly Ida-Lova eller Emilia Vi har även sek denna helg i november, tre föräldrar önskas. Gällande sek.kurs så har jag önskat detta från klubben, de skulle återkomma med ett tillfälle. Om man vill friska upp minnet inför Stockholmshelgen så finns det också bra sidor på internet att kolla på. Gällande kick-offen, så har vi bestämt att ta det liiiite längre fram när samtliga tjejer har anslutit, vilket är om ca 2 veckor, det kommer dock ej bli en övernattning till att börja med då det var för svårt att hitta något som passade med helgjobb, fotboll och annat under hösten, men en aktivitet utanför basketen planeras. Puh, var det allt?? Om vi glömt något så hojta till!! Annars ha en fin helg! Hälsningar Coacherna ÖBU F07-08 DU17 9 sep 2022 3kommentarer
  • Sammanfattning föräldramöte

    Hej alla föräldrar och tack för igår! Här kommer en sammanfattning från mötet igår: Deltagare: Susanne, Caroline, Agge, Marie K, Gabriella, Carina, Roland, Malin, Marie S, Karin, Pelle, Emma, Veronica, Magnus, Emma, Helene, Micaela, Annika, Pernilla, Ruba och Simon. Stockholmsserien: 5 sammandrag med 3 matcher vid varje tillfälle. Vi åker med 10 st spelare varje gång, fördelat på 15-16 st som anmält intresse att vara med. Vi gör ett rullande schema för de som ska vara med. Det blir 3 eller 4 st sammandrag under säsongen. Åker man med till Stockholm så är målsättningen utveckling och att alla spelar lika mycket utifrån ork mm. Om man vet redan nu att man är borta en helg får man gärna meddela oss. Vi är ansvariga för sekretariatet vid de två första sammandragen oktober och november, då behövs 3 st föräldrar till att skriva poäng och sköta klockan x 2. Susanne kollar upp om det finns planer på en sek.kurs i nära tid. USM: vi planerar att åka med 2 st lag, 9 st spelare i varje, ett lag födda 07 och ett lag födda 08, anmälan är bindande, så meddela senast imorgon fredag kl 12 om ert barn ej tänker vara med. Det handlar om klubbens planering av buss, anmälningsavgift mm. Dvs att det kostar en massa pengar att dra sig ur om vi inte får ihop två lag. Information om Div 1: hade vi ej så mkt att berätta, de fyra tjejer som tränat med 04-tjejerna förra året fortsätter träna med Div 1, kan ev bli någon eller några fler. Två av dem som tränar med Div 1 kommer ej att spela i Stockholmsserien. Återkommer om upplägg gällande antal träningar, träningsmängd/intervall i samråd med Div 1 - coachen och berörda spelare. Om man tränar med div 1 och åker med och spelar Stockholmsserien så spelar man såklart lika mycket som alla andra. Man behöver alltså inte tänka på att prioritera det ena eller det andra för att få spela. Lagkassan och pengar: Helene Eurenius, tackade ja till att fortsätta som kassör, i överrenskommelse med Martin som tackar för sig- och vi i 76 ers tackar Martin för dessa år som vår kassör!! TACK !!! TACK!!! En ny grupp bildades som jobbar med finansiering: Simon, Emma och Gabriella. Vi beslutade att man pytsar in 300 kr vid varje Stockholmsseriehelg som man åker med, tjejerna står även för maten själva under helgen. Detta för att friköpa sig från att kämpa med försäljning till förbannelse. Alla är överrens om att sälja toapapper är en relativt enkel uppgift, så en ny omgång toapapper väntas så snart vi vet upplägg om / hur vi ska tänka med Div 1/ USM mm, senaste om 1-2 veckor. Garderob på Storsjöteatern: Veronica sitter kvar som ansvarig för den planeringen. Pengarna som dras in där går till klubbens finansiering av resor till och från USM, plus anmälningsavgiften till USM. Kick-off: för att få så goda förutsättnngar som möjligt att sammanfoga de två grupperna så planeras en kick-off av något slag. Det finns lite förslag, så nu återstår bara att hitta en tid och få med så många som möjligt. Förslag på nytt kommunikationssätt var att använda Whats up istället, så en ny grupp har bildats och härmed kommer all info till föräldrar att gå via den. Det var nog det vi pratade om, och meddela gärna om jag missade att protokollföra något tack alla !!! Hälsningar Coacherna ÖBU F07-08 DU17 25 aug 2022 4kommentarer
  • Möte onsdag 25/8

    Hej, Föräldramötet blir kl 19.30 på onsdag i teorisalen på Sporthallen. Ligger bakom läktaren i a-hallen. Varmt välkomna! Caroline & Susanne ÖBU F07-08 DU17 20 aug 2022 2kommentarer
  • Visa fler nyheter