• Här kommer info från styrelsen

    Styrelsen består av tio ledamöter. Till styrelsen är ett antal grupper/sektioner kopplade. Vi har anläggningsgruppen, damsektionen, herrsektionen, ungdomssektionen, kioskgruppen och en kommande marknadsgrupp. Vi har även vår kanslist Ingemar. Sist men inte minst alla våra eldsjälar som gör så mycket för klubben men som kanske inte ofta nämns. Vi vill framöver bli mer synliga för er alla medlemmar och informera om hur vi arbetar för att MIK ska bli ännu bättre. Ett tips till er som vill veta mer om vad som händer i klubben är att följa även MIK på laget, inte bara eventuellt lag era barn tillhör. Vill man engagera sig och bidra till att klubben ska utvecklas hör gärna av er till någon av oss i styrelsen eller sektionerna/grupperna. Man kan hjälpa till med allt från hemsidan, ekonomin till att bygga på anläggningen. Allt engangemang är välkommet! Vänligen styrelsen genom Ida A-lag Herrar igår 0kommentarer
  • Belastningsregister ska lämnas in senast 31 maj

    För att kvalitetssäkra föreningen har styrelsen beslutat följande; Om du arbetar som någon typ av tränare, ledare eller styrelsemedlem inom föreningen, måste du på uppmaning ta ut ett registeruppdrag ur belastningsregistret. Från och med den 1 januari 2020 har Riksidrottsmötet beslutat att idrottsföreningar ska begära ett begränsat registerutdrag ur belastningsregistret. Utdraget begärs och fås av den enskilde personen som kommer att verka inom Mariebo IK. Utdraget ska visas upp för Ingemar på kansliet och därefter ska därefter återlämnas eller förstöras/rivas. Inte arkiveras. Inlämnandet och resultatet i utdraget sparas endast i föreningens medlemsregister. Om inget annat sägs förstörs och slängs det av föreningen. Kontakta Ingemar på kansliet för att bestämma tid för uppvisande av utdraget. Alternativt lägger du utdraget i föreningens kanslipost låda (i klubblokalen). Ett nytt utdrag ska visas upp årligen. Utdrag för arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg styrs av lagen (2013:852) och beställs via polisens hemsida. Detta är en åtgärd Mariebo IK valt att vidta för att det krävs av föreningen, men även för att försöka skydda medlemmen/barnet/spelaren. INTE för att hitta brottslingar. Sista datum för att lämna in belastningsregistret är 31 maj. Beställ registerutdrag från här eller använd den digitala E-tjänsten så att du slipper skriva ut och skicka in, utan begär utdraget digitalt och sen får du hem i lådan >> E-tjänsten. Mariebo IK för 6 dagar sedan 0kommentarer
  • MARIEBODAGEN den 6 juni

    MARIEBODAGEN den 6 juni 2024 Det är snart dags för årets stora familjedag på Mariebovallen! Mariebodagen firas traditionsenligt på nationaldagen den 6 juni kl.10.00 – 14.00. Det kommer att bjudas på en mängd aktiviteter. Arbetsfördelningen för samtliga lag skickas ut inom kort. Sprid gärna denna info till nära och kära. En del av de aktiviteter som kommer erbjudas är: - Poolspel - Cafeterian öppen med försäljning - Grillning av hamburgare - Chokladhjul (vinster tas gärna emot) - Fiskdamm för mindre barn - Brödförsäljning – säljer de bröd och bakverk som lämnats in på morgonen - Bakning av bröd och annat bakverk - alla spelare i laget bakar till försäljningen vilket lämnas den 6/6 mellan kl 9-10 i klubbstugan. - Halva potten lotten - Återbruk, lämna gärna in urväxta Mariebokläder/fotbollsskor i klubbstugan innan 20 maj Mer info med detaljer kommer inom kort. Frågor? Mejla till kansliet på kansli@marieboik.org En vädjan till alla om att lämna bilen hemma. Kom gärna till fots eller cykla! VÄLKOMMEN! A-lag Damer för 9 dagar sedan 1kommentar
  • Visa fler nyheter