Hyresregler Svanestugan och Svanevallen
• Hyresgästen ansvarar för att komplett städning genomförs senast kl. 12.00 dagen efter på helger. Under vardagar gäller städning innan man lämnar stugan.
I städningen ingår:
- Golven dammsugs och tvättas i salarna, kök, kapprum, toalett, omklädningsrum samt övriga använda utrymmen.
- Toaletter och handfat görs rent.
- Disk skall diskas och ställas in i skåpen. Diskmaskinens instruktioner skall följas!
- Köket skall torkas rent i ugn, mikro, kyl och häll samt på bänkar, skåpsdörrar, i diskho och skåp.
- Dekorationer och uppfästning på bord/väggar/tak skall tas bort.
- Bord och stolar skall torkas rent samt ställas undan.
OBS! Vid begärd städning ingår EJ avdukning, diskning, rengöring av ugn, mikro, kyl samt häll och bortplockning av dekorationer!
• Sopor bärs ner till soprummet (bredvid garaget), flaskor läggs i anvisat kärl.
• Hyresgästen är ekonomiskt ansvarig för skada eller annan åverkan som hyresgästen eller någon annan i dennes sällskap vållar.
• Om du vill tända marschaller skall dessa ställas i speciella hållare avsedda för dessa, vilket du som hyresgäst själv har ansvar för.
• Hyresgäster ansvarar för sina gäster beträffande snöskottning och sandning vid stugan, vändplan, från stugan ner till allmän väg (Svanevägen) samt handikappsramp och vägen ner därifrån.
• Hyran och deposition betalas vid kontraktsskrivning och hämtning av nycklar.
• Nycklarna återlämnas närmaste helgfria vardag eller efter överenskommelse. Deposition återges samtidigt - så länge hyresgästen hållt sig till sin del av avtalet.
• Fotbollsmålen skall ställas tillbaka. Allt skräp plockas upp och slängs där det skall vara.