Glad pÄsk
đŁđŒ Glad PĂ„sk frĂ„n SolĂ€ngen! đ MĂ„ denna helg fyllas med glĂ€dje, gemenskap och massor av goda minnen. Ta hand om er och njut av de smĂ„ ögonblicken! đ°đ #GladPĂ„sk #SolĂ€ngensBK #Fotbollsfamilj
Solängens BK
27 mar
0kommentarer
25%
25% pÄ fotboll!
Solängens BK
27 mar
0kommentarer
Ă
rsmöte & Styrelse för 2024
Hej Alla, Tack för ett fint Ă„rsmöte och förtroendet att leda SolĂ€ngens BK ytterligare ett Ă„r. Styrelsens medlemmar var representerade tillsammans med tvĂ„ föreningsmedlemmar detta Ă„r. 2024 Ă„r styrelse kommer bestĂ„ av: Peter Lauenstein Ordförande Fanny Siggelin Sekreterare/It frĂ„gor Facebook,Instagram SolĂ€ngens Hemsida m.m Adam F Laur'en Kassör/Tf Ordförande Johanna Larsson Flick ansvarig Markus Pregmark Pojk ansvarig Ambitionen under 2024 Ă€r att vi tydliggör Ă€n mera arbetet med stĂ€rka samarbetet mellan lagen, vi Ă€r beroende av varandra och kommunikation F2F blir Ă€n mera viktigt för oss dĂ„ det ibland behövs stöttning och tydliga dokument som ligger till grund för vĂ„ra vĂ€rdegrunder. Vi har pĂ„börjat arbetet med att sĂ€tta grĂ€nssnitt/layout för vĂ„r uppdaterade spelarutbildningsplan, denna kommer vi sedan uppdatera med dels nya trĂ€narstegen och ytterligare övningar samt beskrivning av Ă„ldersrotation m.m. Mera viktig har blivit att vi utbildar vĂ„ra föreningsdomare och att Gff kommer vara Ă€n mera tydlig gĂ€llande bedömning och matchklimat, vi har redan startat upp arbetet med vĂ„ra ungdomar och domarutbildning i föreningen och under dokument finns uppdaterad lista med föreningsdomare, vi kommer följas upp av domaransvarig pĂ„ Gff som har för avsikt att besöka vĂ„r förening vid tillfĂ€lle. Vi har tagit fram ett tydligt dokument som beskriver Ă„lders rotation, det Ă€r viktigt att alla involverade förstĂ„r detta dokument, dĂ€rav gĂ„r vi igenom det igen vid nĂ€sta ledamöte den 14/4. Fotbollsskolan 2024 Ă€r inte fullbelagd Ă€nnu, just nu Ă€r det 10 deltagare och tvĂ„ ledare, hoppas givetvis pĂ„ att det kommer flera anmĂ€lningar ju nĂ€rmare start vi kommer i Maj mĂ„nad dĂ€r vi Ă€ven kommer fĂ„ hjĂ€lp av vĂ„ra flickor 11/12 under de fyra dagar vi genomför fotbollsskolan. SolĂ€ngendagen 2024 Ă€r under planering mera information om denna kommer framledes. Vi har uppdaterat ledarlistan i föreningen, det Ă€r viktigt att varje lag uppdaterar med nya spelare samt tar bort spelare som slutat, Adam har för avsikt att skicka ut medlemsfaktura i slutet av Mars mĂ„nad och det Ă€r bra om alla har Ă„tgĂ€rdat detta innan dess. Ănskar Er alla en trevlig vĂ„r med mycket kul fotboll Vi syns pĂ„ vallen Mvh Peter/Styrelsen
Solängens BK
12 mar
0kommentarer
Ny Ljusnyckel samt Ny rutin för hantering av Ljusnyckel
Hej Alla, Under veckan som gÄtt har vÄran ljusnyckel till Eklandavallen varit pÄ vift och vi har genom Markus & Johanna försökt fÄ fatt i den, pÄ flicksida har Johanna fÄtt in svar att ingen har den och vi vÀntar fortfarande pÄ svar frÄn alla pojklagen om nÄgon pÄ pojksida har den, jag fick dÀrför kontakta Kultur och fritid och snÀllt frÄga efter en ny nyckel, denna fick jag idag och för att inte Àven denna nyckel skall försvinna sÄ har jag skapat en ny rutin som alla mÄste följa. 1. Den nya nyckel hÀnger i nyckelskÄpet den Àr grÄ uppmÀrkt med Eklandavallen ljusnyckel, det Àr samma nyckelringshÄllare som övriga nycklar till omklÀdningsrum 1&2 samt Eklandavallen Entre. 2. Den som tar nyckel och tÀnder ljuset pÄ vallen hÀnger direkt tillbaka nyckeln i nyckelskÄpet, ljuset slÀcks av sig sjÀlv kl.22.00 sÄ det finns ingen orsak att nyckeln skall sitta kvar eller lÀmnas över till ett lag som kommer efter det att man trÀnat klart sitt pass. 3. HÄller vi denna rutinen sÄ kan vi lÀtt identifiera vem som tÀnt ljuset pÄ vallen och vem som hÀngt tillbaka nyckeln i skÄpet och framförallt sÄ finns nyckeln pÄ plats nÀsta dag dÄ nÄgot annat lag skall trÀna. 4. Jag har Àven bett K&F att undersöka om vi kan fÄ ett tidslÄs med kod installerat, man har lovat Äterkomma om detta och skulle det bli sÄ att vi fÄr detta kommer jag ut med besked nÀr det i sÄ fall installeras. 5. Vill Àven passa pÄ att be Alla ni som anvÀnder Lokalen för genomgÄng innan match el liknande att ta av Er skorna vid Entren till klubblokalen, samt stÀlla i ordning stolar och bord efter Er, jag stÀdade sjÀlv inför Ärsmötet och stÀllde iordning i lokalen och idag var det Äterigen samma röra med fullt av jord och sand pÄ golvet. Vi mÄste bli bÀttre pÄ att hÄlla ordning pÄ vÄra gemensamma utrymmen, vi har idag stÀd i klubblokalen 1 gÄng per mÄnad och det rÀcker inte pÄ lÄnga vÀgar om vi inte hjÀlps Ät att hÄlla ordning, blir det inte bÀttring sÄ fÄr vi ta genomgÄngarna i omklÀdningsrummen dÀr finns och kommer finnas nya taktiktavlor samt i Maj mÄnad planerar vi ljusbyte i bÄda omklÀdningsrummen. Mvh Peter/Styrelsen
Solängens BK
11 mar
2kommentarer
Visa fler nyheter