• Glad pĂ„sk

    đŸŁđŸŒŒ Glad PĂ„sk frĂ„n SolĂ€ngen! 🌟 MĂ„ denna helg fyllas med glĂ€dje, gemenskap och massor av goda minnen. Ta hand om er och njut av de smĂ„ ögonblicken! 🐰💐 #GladPĂ„sk #SolĂ€ngensBK #Fotbollsfamilj Solängens BK 27 mar 0kommentarer
  • 25%

    25% pĂ„ fotboll! Solängens BK 27 mar 0kommentarer
  • Årsmöte & Styrelse för 2024

    Hej Alla, Tack för ett fint Ă„rsmöte och förtroendet att leda SolĂ€ngens BK ytterligare ett Ă„r. Styrelsens medlemmar var representerade tillsammans med tvĂ„ föreningsmedlemmar detta Ă„r. 2024 Ă„r styrelse kommer bestĂ„ av: Peter Lauenstein Ordförande Fanny Siggelin Sekreterare/It frĂ„gor Facebook,Instagram SolĂ€ngens Hemsida m.m Adam F Laur'en Kassör/Tf Ordförande Johanna Larsson Flick ansvarig Markus Pregmark Pojk ansvarig Ambitionen under 2024 Ă€r att vi tydliggör Ă€n mera arbetet med stĂ€rka samarbetet mellan lagen, vi Ă€r beroende av varandra och kommunikation F2F blir Ă€n mera viktigt för oss dĂ„ det ibland behövs stöttning och tydliga dokument som ligger till grund för vĂ„ra vĂ€rdegrunder. Vi har pĂ„börjat arbetet med att sĂ€tta grĂ€nssnitt/layout för vĂ„r uppdaterade spelarutbildningsplan, denna kommer vi sedan uppdatera med dels nya trĂ€narstegen och ytterligare övningar samt beskrivning av Ă„ldersrotation m.m. Mera viktig har blivit att vi utbildar vĂ„ra föreningsdomare och att Gff kommer vara Ă€n mera tydlig gĂ€llande bedömning och matchklimat, vi har redan startat upp arbetet med vĂ„ra ungdomar och domarutbildning i föreningen och under dokument finns uppdaterad lista med föreningsdomare, vi kommer följas upp av domaransvarig pĂ„ Gff som har för avsikt att besöka vĂ„r förening vid tillfĂ€lle. Vi har tagit fram ett tydligt dokument som beskriver Ă„lders rotation, det Ă€r viktigt att alla involverade förstĂ„r detta dokument, dĂ€rav gĂ„r vi igenom det igen vid nĂ€sta ledamöte den 14/4. Fotbollsskolan 2024 Ă€r inte fullbelagd Ă€nnu, just nu Ă€r det 10 deltagare och tvĂ„ ledare, hoppas givetvis pĂ„ att det kommer flera anmĂ€lningar ju nĂ€rmare start vi kommer i Maj mĂ„nad dĂ€r vi Ă€ven kommer fĂ„ hjĂ€lp av vĂ„ra flickor 11/12 under de fyra dagar vi genomför fotbollsskolan. SolĂ€ngendagen 2024 Ă€r under planering mera information om denna kommer framledes. Vi har uppdaterat ledarlistan i föreningen, det Ă€r viktigt att varje lag uppdaterar med nya spelare samt tar bort spelare som slutat, Adam har för avsikt att skicka ut medlemsfaktura i slutet av Mars mĂ„nad och det Ă€r bra om alla har Ă„tgĂ€rdat detta innan dess. Önskar Er alla en trevlig vĂ„r med mycket kul fotboll Vi syns pĂ„ vallen Mvh Peter/Styrelsen Solängens BK 12 mar 0kommentarer
  • Ny Ljusnyckel samt Ny rutin för hantering av Ljusnyckel

    Hej Alla, Under veckan som gĂ„tt har vĂ„ran ljusnyckel till Eklandavallen varit pĂ„ vift och vi har genom Markus & Johanna försökt fĂ„ fatt i den, pĂ„ flicksida har Johanna fĂ„tt in svar att ingen har den och vi vĂ€ntar fortfarande pĂ„ svar frĂ„n alla pojklagen om nĂ„gon pĂ„ pojksida har den, jag fick dĂ€rför kontakta Kultur och fritid och snĂ€llt frĂ„ga efter en ny nyckel, denna fick jag idag och för att inte Ă€ven denna nyckel skall försvinna sĂ„ har jag skapat en ny rutin som alla mĂ„ste följa. 1. Den nya nyckel hĂ€nger i nyckelskĂ„pet den Ă€r grĂ„ uppmĂ€rkt med Eklandavallen ljusnyckel, det Ă€r samma nyckelringshĂ„llare som övriga nycklar till omklĂ€dningsrum 1&2 samt Eklandavallen Entre. 2. Den som tar nyckel och tĂ€nder ljuset pĂ„ vallen hĂ€nger direkt tillbaka nyckeln i nyckelskĂ„pet, ljuset slĂ€cks av sig sjĂ€lv kl.22.00 sĂ„ det finns ingen orsak att nyckeln skall sitta kvar eller lĂ€mnas över till ett lag som kommer efter det att man trĂ€nat klart sitt pass. 3. HĂ„ller vi denna rutinen sĂ„ kan vi lĂ€tt identifiera vem som tĂ€nt ljuset pĂ„ vallen och vem som hĂ€ngt tillbaka nyckeln i skĂ„pet och framförallt sĂ„ finns nyckeln pĂ„ plats nĂ€sta dag dĂ„ nĂ„got annat lag skall trĂ€na. 4. Jag har Ă€ven bett K&F att undersöka om vi kan fĂ„ ett tidslĂ„s med kod installerat, man har lovat Ă„terkomma om detta och skulle det bli sĂ„ att vi fĂ„r detta kommer jag ut med besked nĂ€r det i sĂ„ fall installeras. 5. Vill Ă€ven passa pĂ„ att be Alla ni som anvĂ€nder Lokalen för genomgĂ„ng innan match el liknande att ta av Er skorna vid Entren till klubblokalen, samt stĂ€lla i ordning stolar och bord efter Er, jag stĂ€dade sjĂ€lv inför Ă„rsmötet och stĂ€llde iordning i lokalen och idag var det Ă„terigen samma röra med fullt av jord och sand pĂ„ golvet. Vi mĂ„ste bli bĂ€ttre pĂ„ att hĂ„lla ordning pĂ„ vĂ„ra gemensamma utrymmen, vi har idag stĂ€d i klubblokalen 1 gĂ„ng per mĂ„nad och det rĂ€cker inte pĂ„ lĂ„nga vĂ€gar om vi inte hjĂ€lps Ă„t att hĂ„lla ordning, blir det inte bĂ€ttring sĂ„ fĂ„r vi ta genomgĂ„ngarna i omklĂ€dningsrummen dĂ€r finns och kommer finnas nya taktiktavlor samt i Maj mĂ„nad planerar vi ljusbyte i bĂ„da omklĂ€dningsrummen. Mvh Peter/Styrelsen Solängens BK 11 mar 2kommentarer
  • Visa fler nyheter