• Ålandsresan 27/4

    Hej, Snart är det dags att åka till Åland för seriepremiär och här kommer lite info. Vi tänker oss att komma iväg senast kl.07:45 från Björkvallen. Vi är totalt 32 stycken som åker fördelat på 7 st bilar. (se nedan) Vi har inte förbokat några måltider under dagen utan var och en får ordna det på båten. Matchkläder delas ut på plats men kom ihåg blåa strumpor plus allt annat som krävs för matchspel. Efter matchen ska spelarna duscha så ta med ombyte + duschartiklar. Det är ca 30min bilresa mellan färjan och matchplanen. Personer över 18 år måste kunna uppvisa giltig ID-handling på begäran. (på färjan) Hålltider under dagen: 7:45 Avfärd från Björkvallens grusparkering 10:00 Avresa från Grisslehamn 13:00 Ankomst Eckerö 15:00 Match mot IFK Mariehamn 18:30 Hemresa från Eckerö 19:30 Ankomst Grisslehamn 21:00 Hemma i Björklinge igen (samtliga tider lokala) Nedan ser ni fördelningen för spelarna i bilarna. Fetmarkerade har skjutsande förälder med bil. Agaton + 4st (åker direkt till Grisslehamn) Caspian Å, Caspian L + 3st Lucas + 4st Neo, Eskil + 2st Erik, Pontus, Freddie + 2st Vilde, Filip, Adrian + 1st Joel, Casper S, Elias + 1st Med hopp om en härlig dag! /Ledarna P-10 för 6 dagar sedan 3kommentarer
  • Betalning Dalecarlia cup 24/4

    Nu är det kort varsel, men det är dags att betala anmälningsavgiften för Dalecarlia cup. Avgiften är 2300kr/spelare och måste vara betald till mig senast 24/4, dvs redan på onsdag. Ni betalar som vanligt till mig via Swish på 0706545615. Ni som inte har sålt något och ska med på cupen swishar 2300kr. Ni som har sålt papper/kaffe betalar mellanskillnaden för avgiften och förtjänsten av det ni sålt. Jag skickar ut summan som ska betalas under kvällen till er. Hör av er om ni har frågor. Mvh Eva P-10 för 7 dagar sedan 1kommentar
  • Klädsortering

    Hej, Som ett led i lagets lagansvar att ha hand om materialet kommer den första arbetsinsatsen bli att sortera alla matchkläder till samtliga föreningens lag. Dessa finns just nu i omklädningsrummen på Björkvallen. På onsdag den 24 april kl.18:00 behöver vi därför samlas så många vuxna som möjligt för att tillsammans sortera och dela upp matchställen inför den stundande säsongen. Alla lag har kommit in med önskemål om storlek etc. och tanken är att vi ska hjälpas åt att ordna så att varje lag får rätt antal tröjor/shorts… Vi kommer att skicka en kallelse till er vårdnadshavare får att få ett hum om hur många som kan hjälpa till. Ej inlämnade matchställ Det är fortfarande några som inte lämnat in shorts och matchtröjor från föregående säsong och dessa måste nu skyndsamt lämnas till oss ledare senast denna vecka. Kolla gärna en extra gång i garderoben ifall det ligger något blått som tillhör Iron. Matchstrumpor Föreningen har beslutat att varje spelare får köpa sina egna matchstrumpor då dessa slits olika och inte går att ärva som det övriga delarna i matchstället. Dessutom använder flera så kallade ”skillsocks” där man behöver klippa sönder strumporna och endast använda smalbensdelen av strumpan. Till matchstället ska då blå strumpor användas (ej marinblå) och förslagsvis av märket Adidas, (finns på XXL) /Ledarna P-10 för 11 dagar sedan 1kommentar
  • Visa fler nyheter