Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Norrköpings HK P-08
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Norrköpings HK P-08.
P-08
Följ oss för uppdateringar
Under vårens föräldramöte framkom det att såväl tränare, spelare och föräldrar tycker det är positivt att delta i många cuper. Roligt! Baksidan är att det kostar pengar och innebär diverse försäljning, vilket inte är lika roligt :) Efter föräldramötet uppkom funderingar kring vad vi i föräldragruppen skulle kunna ha som uppdrag. Speciellt nu när sammandragen försvinner nästa år. Känslan är att det finns för mycket driv och engagemang hos alla föräldrar i laget för att låta bli att arrangera något eget.
Därför vill vi att alla bokar in 29-30 september. Upplägget är följande:
- Minicup för flickor och pojkar födda -08.
- 8 lag per klass. Sammanlagt 16 lag.
- Gruppspel lördag, 3 matcher/lag.
- Slutspel söndag, 2 matcher/lag.
- Spelplats kommer vara Jönsbergska och Sporthallen.
- Mat, logi och disco är på Jönsbergska.
Intäkter
- Cupkort 500:-/person. Inkluderar logi samt lunch och middag lördag, frukost och lunch söndag.
Det kommer presenteras som en övernattningscup där alla lag sover över. En anmälningsavgift på 500:-/lag samt att alla spelare löser ett cupkort som är billigare än konkurrerande turneringar. Perfekt som uppstartscup innan seriespelet startar.
14 lag (borträknat våra två lag) x ca. 14 spelare/ledare per lag x 500 kr = 98 000:-
Utöver detta kommer kiosken inbringa en del pengar. Självklart kommer vi ha en del kostnader för hyra, mat, domare, priser etc. Men om vi lyckas få dit 16 lag så kommer vi oavsett sponsorer att dra in en hel del pengar. Och grabbarna får spela handboll. Hoppas alla vill och kan ställa upp!
Planering
Tränarna kommer redan nu att påbörja arbetet med att bjuda in lag. Skolan och hallen är bokad. När vi fått ihop tillräckligt med anmälningar kommer föräldragruppen att träffas för att planera och fördela ut arbetsuppgifter och ansvarsområden till alla föräldrar.
Med vänliga hälsningar
Joel Törndahl
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera