• Vi behöver Ditt engagemang!

    Hej, Denna hockeysäsong går snart in i sitt slutskede med stundande slutspel och kvalspel. Samtidigt så arbetar vi för fullt med planeringen inför nästa säsong. Hovås HC är en ideell förening där vi behöver allas stöd och engagemang – vi är alla tillsammans ”klubben”. Utöver lagens tränare och övriga ledare så finns det cirka 25 stycken roller som behövs för att allt ska ”fungera i bakgrunden” och för att vi ska kunna arbeta med att utveckla klubben på alla plan. I år har vi tyvärr haft vakanser på flera roller men trots det kunnat driva flera frågor, vi har hunnit testa på Frit-is, vuxit Hockeyskolan, startat motionshockey, drivit viktiga istidsfrågor med förbundet och kommunen, arrangerat en sommarcamp med hög kvalitet, och kommer arrangera totalt sex cuper under året. Och mycket mer. På det sportsliga planet så är A-lag Herr klara för positivt kval och A-lag Dam precis vunnit sin serie! På ungdomssidan så är vi den förening utöver Frölunda som har flest spelare i bruttotruppen inför TV-pucken, vårt U16 lag är för närvarande obesegrat i Allettan, vårt Flickutvecklingslag utgjorde stommen i det Göteborgslag som vann GP-pucken och kommer också utgöra stommen i Stålbucklan-laget med både spelare och ledare. Vill du också bidra? Önskar du att något var ännu bättre? Önskar du att något gjordes annorlunda? Då vill vi ha ditt engagemang! Anmäl ditt intresse för en eller flera av rollerna redan nu! Kanske vill du engagera dig men inte riktigt vet i vilken roll? Prata med din lagledare eller någon i styrelsen så kan vi förklara vad rollerna innebär, och hur just Du kan hjälpa till. Den 1 mars samlar vi sedan alla lagledare för valberedning till styrelse och kommer då fördela alla eventuella vakanta roller lika mellan lagen. Alla lag i föreningen kommer alltså att få ansvar för minst ett par av funktionärsrollerna. Funktionärsroller Hockeyskolan Domaransvarig Istidsläggare Materialansvarig Utbildningsansvarig Fysrymsansvarig IT-ansvarig Caféinköp Campansvarig Cupansvarig Bidragsansvarig Sponsoransvarig Medlem & TSM ansvarig Gymnasiehockey & Frit-is Värdegrundsambassadör Styrelseroller Ordförande Vice Ordförande Kassör Sekreterare Sportchef Ungdomsansvarig Marknad & Sälj PR & Kommunikation Caféansvarig Anläggning Varma hälsningar, Styrelsen U10 - Team 08 20 feb 0kommentarer
  • Ny samlingstid 14/10 är 07.15

    Hej, Ny tid för samling imorgon för matchen mot Kållered är 07.15. Välkomna! Jenny U10 - Team 08 13 okt 2017 0kommentarer
  • Matchen i lördags

    Vi vill börja med att tacka för föräldrainsatsen runt matchen i lördags. Många som var på plats och hjälpte till vilket är väldigt bra. Efter matchen så blev klubben kontaktad av Lerum. De framförde att ett av våra lag efter matcherna i samband med avtackning på isen inte uppträtt på ett sätt som förväntas. Dessutom har några barn i omklädningsrummet efter matcherna skrikit negativa saker om motståndarna i form av bua ramsor etc. Detta är givetvis inte ok och har tyvärr undgått oss ledare av olika skäl. Snarast möjligt kommer vi därför att ha en genomgång med laget för att tydliggöra hur vi förväntas bete oss mot både motståndare, lagkompisar, domare och ledare samt hur vi själva vill bli bemötta. I denna genomgång kommer ungdomsansvarig i klubben delta. Eftersom vi har match redan tidigt lördag morgon och vi inte kommer kunna ha en lugn och stilla genomgång innan dess vill vi be er föräldrar att ha ett samtal med era barn om dessa frågor i positiv anda för att detta inte skall upprepas. Om ni har några frågor är ni givetvis välkomna att höra av er. Vill också upplysa er om att Jenny kommer att skicka ut träningstider för nästkommande två veckor inom kort Hälsningar Ledarna U10 - Team 08 11 okt 2017 0kommentarer
  • Visa fler nyheter