• Påminnelse: Försäljning av idrottsrabatthäftena

    Nästa vecka så kommer häftena. Har ni inte kollat eller glömt bort när och var man ska befinna sig så kolla på schemat som föräldragruppen gjort som finns under dokument. Allt gott! P-05/06 för 11 dagar sedan 22kommentarer
  • Bollkalleuppdrag säsongen 2019

    Vi i 05/06 har blivit tilldelade 3 stycken bollakalleuppdrag denna säsong; 28/4, 23/6 och 1/9. Ni finner dessa i kalendern. Nytt för denna säsong är att ni redan nu fått ert pass tilldelat, endast ett pass/spelare+förälder:) Kan man inte sitt tilldelade pass ser man till att byta med någon annan. Byten sköter ni själva. Till varje spelare så ska det även finnas en vuxen med för entre, kiosk, bår mm. Vem som gör vad får ni göra upp sinsemellan:) (undantagna vuxna är ledare) 28/4:Amadeus AH(vuxen ansvarar för bollkallar), Albin, Ludde J, Julia, Samuel, Olle, Emil, Eliot, Amadeus V, Axel 23/6: Allan(vuxen ansvarar för bollkallar), Hannes B, Mille, David, Shahin, Felix, Ludde K, Pa, Vincent 1/9: Matteo(vuxen ansvarar för bollkallar), Ante, Leon, Erik, Melker, Abbot, Melvin, Hannes S, Theodore. Nedan följer det som gäller för varje tillfälle: Antal: 8 bollkallar och minst 6 vuxna Presentation: Bollkalleansvarig medför gärna en kortfattad presentation av sitt eget lag Lämnas till matchansvarig eller speakern, som underlag att presentera laget vid matchstart och i paus(detta får ni av ledare innan match) Tid o plats: 4 vuxna (lottförsäljn, servering/kiosk och entré) 1,5 tim före matchstart 8 bollkallar + 2 vuxna samling 45 min före matchstart (läktaren) Klädsel: Gutekläder (om möjligt) Uppgifter: Bollkallar, Skall stå jämnt fördelade runt planen (även vid uppvärmningen) Ej mobiltelefoner, bolljonglering eller småspel o.dyl under matchen 2 vuxna, Ansvara för att bollkallarna gör sitt jobb och beredda som bårbärare under matchen, nedanför stora läktaren 1 vuxen Sälja en lottring 3 vuxna Entrén och cafeterian/kiosk I pausen: Korv och dricka till bollkallarna Efter matchen: - Plocka skräp (soppåsar finns i cafeterian) - Städa på och runt båda läktarna - Samla ihop bollarna - Återställ båren - Hala sponsor- och Guteflaggor (9 st) => vik ihop och läggs i cafeterian - Iordningställ cafeterian (bord och stolar) Denna info finns även under dokument. Ha en fortsatt fin helg! P-05/06 för 12 dagar sedan 5kommentarer
  • Kostnader träningslägret

    Nu har vi sammanställt kostnaderna för träningslägret i Kalmar. Varje medföljande spelare betalade 500:- till mat (totalt 13.500:-). Totalt hade vi följande kostnader: Båtresa t o r inklusive mat: 13.886:- (maten kostade 5.250:-) Boende Scandic 2 nätter inklusive frukostbuffé: 21.400:- Mat (lunch och middag lördag, lunch söndag): 7.012:- Dryck, frukt, snacks: 602,52 Totalt kostade träningslägret således 42.900,52 kr. Det innebär att den belastade lagkassan med 29.400,52 kr (42.900,52 minus 13.500 kr). När vi även summerar det sportsliga värdet och hur värdefullt det var för lagsammanhållningen så anser vi att det var mycket väl investerade pengar. Vi behövde inte betala någon planhyra eller domararvode för de fyra träningsmatcherna och biljetterna till matchen mellan Kalmar och Sirius bjöd Kalmar FF på. Nu sitter vi för fullt med att räkna på Örebro Cup, vi återkommer inom kort med mer information. I nuläget ser det ut som om kostnaden per medföljande spelare blir 700:-. Men som sagt, utförligare info kommer inom kort. P-05/06 för 14 dagar sedan 0kommentarer
  • Spelarutbildning P14

    Då var det dags igen för spelarutbildning för pojkar födda 2005! Träningen är lördagen den 13 april på konstgräsplanen i Rävhagen Samling kl 09:30, träningen genomförs mellan klockan 10:00 - 11:30 Vid eventuella frågor och återbud efter anmälan kontaktar ni: Eric Ericsson eric_ericsson@outlook.com 070-738 77 70 Jesper Hammarlund jesper@bildvison.nu 070-727 79 83 Kallelse kommer sändas! P-05/06 för 16 dagar sedan 0kommentarer
  • Örebrocupen 2019

    Nyss hemkomna från Kalmar så är det dax att blicka framåt mot Örebrocupen i sommar. Det är ännu några som inte svarat, påminnelse har sänts idag, var vänlig att svara på detta så snart som möjligt. Anledningen är att vi snart måste betala deltagar- och anmälningsavgifter. Vi kommer även, som vi tidigare har gjort, att ta ut en avgift per deltagare. Vi skulle tro att det hamnar mellan 500:- - 700:-/spelare. Vi återkommer med mer info om detta så snart vi kan. Eventuellt behöver vi kanske någon medföljande förälder på denna cup, vi återkommer även i denna fråga:) P-05/06 för 16 dagar sedan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter